آموزش انگلیسی به کودک در منزل با جدیدترین روش (آپدیت 2023)!

,
آموزش زبان انگلیسی به کودک - نرم افزار پاپیتا
  • آموزش زبان انگلیسی به کودک در خانه چگونه است؟ اکثر والدین دوست دارند آموزش زبان انگلیسی به کودک را در خانه شروع کنند اما نمیدانند از کجا و کدام قسمت. پیشنهادات زیر را بخوانید تا چارچوب کلی نکات مهم آموزش به کودک در منزل را کامل متوجه شوید. آموزش زبان به کودک در عین محبوب بودن، مورد نیاز بودن، ضروری بودن و غیره، به پیگیری، تلاش های بهینه و البته دشواری های خاص خود مرتبط است.

    در حقیقت این موضوع هم مانند آموزش الفبای زبان مادری نیازمند صبر، به خرج دادن تکنیک های مفید و انتخاب نرم افزار های مناسب است. در غیر این صورت یادگیری زبان چندان سخت نبود و از سویی دیگر اکثر کودکان می توانستند مانند زبان مادری خود، به زبان انگلیسی مسلط باشند.اگر ساختار زبان را مانند استخوان بندی بدن یک فرد تجسم کنیم، آنگاه لغات، اندام‌های حیاتی و گوشت بدن او را تامین می‌کنند.

    در اصل یکی از چالشی ترین بخش‌های یادگیری زبان، فراگیری لغات است. واژگان به عنوان جز اصلی آموزش زبان به کودک، توجه بسیاری از والدین را در سال‌های گذشته به خود جلب کرده‌است. با توجه به این موضوع، استراتژی های زیادی برای پرورش و آموزش زبان به کودک وجود دارد؛ که بهترین آنها را می توان در آموزش زبان با پاپیتا – جعبه لایتنر – موسیقی، انیمیشن و دیکشنری تصویری خلاصه کرد. یکی از مهم ترین چالش هایی که والدین با آن روبرو هستند آن است که دانش زبان انگلیسی والدین اندک بوده و نگران هستند که محدود بودن دانش زبان انگلیسی آن‌ ها سبب شود که کودک به میزان کافی نتواند به زبان انگلیسی مسلط شود. نگرانی خود را کنار گذاشته و با ما همراه باشید تا بهترین روش آموزش زبان انگلیسی به کودک در منزل را به شما معرفی نماییم.

    آموزش زبان به کودک

    فوت و فن های بهترین روش آموزش زبان انگلیسی به کودک در منزل را بشناسید!

    آموزش زبان انگلیسی به کودک در عین سادگی دارای مجموعه‌ای از نکات است که با رعایت نمودن آنها می توانید آموزش زبان به کودک را به بهترین نحو ممکن انجام دهید. مجموعه فوت و فن های آموزش زبان انگلیسی کودک به شرح زیر هستند.

    تکرار، تکرار و تکرار بهترین روش آموزش زبان به کودک!

    بله! درست خواندید! تکرار نمودن کلمه هایی که هر روز به کودک آموزش می دهید می‌ تواند سبب ثبت کلمه مورد نظر در ذهن کودک شود.

    برای آموزش زبان انگلیسی به کودک محیط اطراف کودک را انگلیسی کنید!

    یادگیری کودکان از روی محیط اطراف بیشتر بوده و برای آموزش زبان انگلیسی به کودک در منزل بهتر است محیط مناسب آن را برای کودک فراهم کنید. این کار را می توانید با زدن برچسب انگلیسی بر روی وسایل خانه شروع کنید.

    ساختن کاردستی لغات و کلمه ها را در اولویت کار خود قرار دهید!

    کاردستی های کودکانه ای که با مشارکت کودک می سازید می ‌تواند به نحو موثری کارایی آموزش زبان انگلیسی کودک را افزایش دهد. برای مثال اگر در حال خواندن اشکال هستید، همان روز با همکاری کودک اشکال مورد نظر را نیز درست کنید.

    امور روزانه را توصیف کنید!

    در هنگام آموزش زبان به کودک سعی کنید که امور روزانه و حرکات بدن را به کودک شرح دهید. بدین شکل می توانید در حالت عادی از کودک خود درخواست کنید که به زبان انگلیسی کار و حرکت شما را توصیف کند. این موضوع سبب به چالش کشیده شدن ذهن کودک و بهتر شدن آموزش زبان به کودک می گردد.

    استفاده از عکس و نقاشی را فراموش نکنید!

    استفاده از عکس سبب تثبیت لغت مورد نظر در ذهن کودک شده و با نقاشی کلمه مورد نظر می توانید آموزش زبان انگلیسی کودک را به نحو احسن انجام دهید.

    کارتون زبان اصلی تهیه کنید!

    کارتون و انیمیشن های روز دنیا که مورد علاقه کودک شما بوده را شناسایی کرده و نسخه زبان اصلی و بدون زیر نویس آن را تهیه کنید. این روش یکی از بهترین و هوشمندانه ترین روش های آموزش زبان انگلیسی به کودک در منزل است.

    با یکدیگر بیاموزید!

    اگر نگران دانش زبانی خود هستید بهتر است نگرانی خود را کنار گذاشته و پا به پای کودک خود درس بخوانید! سعی کنید دروسی که کودک شما آموخته است را یاد گرفته و به تکرار درس مورد نظر با کودک خود بپردازید.

    کودک خود را در نقش معلم قرار دهید!

    این مرحله در آموزش زبان انگلیسی به کودک در منزل یکی از مراحل اصلی بوده و می تواند سبب شود تا آموزش زبان به کودک در زمان سریع تری انجام شود. برای این کار تنها کافی است که از کودک خود بخواهید تا در نقش معلم قرار گرفته و تمامی چیزهایی که یاد گرفته است را به شما آموزش دهد. این موضوع سبب دقیق تر شدن کودک نسبت به آموزش زبان انگلیسی کودک بوده و وی را شخصی دقیق و باهوش می سازد.

    الگوی رفتاری کودک خود باشید!

    بدیهی است که کودکان همان کارهایی را تکرار می کنند که والدین آن ها انجام می دهند. اگر کودک شما در زمان درس خواندن تنبلی کرده و تمایل چندانی به درس خواندن نشان می دهد بهتر است شما به عنوان الگو عمل کرده و با درس خواندن کودک خود را نیز مشتاق درس خواندن نمایید.

    نقاط ضعف و قوت کودک خود را پیدا کنید!

    آموزش زبان انگلیسی کودک تنها محدود به پیشروی نبوده و شما حین آموزش زبان به کودک باید نقاط ضعف و قوت کودک خود را بیابید.  پس از شناسایی نقاط ضعف و قوت کودک می توانید نقاط ضعف کودک را بهبود بخشیده و با تمرکز نمودن بر روی نقاط قوت کودک سبب تسریع فرآیند آموزش زبان انگلیسی به کودک در منزل شوید.

    لذت بردن کودکان از یادگیری را در اولویت کاری خود قرار دهید!

    آموزش زبان انگلیسی کودک باید برای وی کاملاً مفرح بوده و کودک مشتاق یادگیری زبان انگلیسی باشد. تنوع و رعایت نکاتی ک سبب لذت بردن کودک از آموزش زبان به کودک می شود را مورد توجه قرار داده و با فراهم کردن فضایی مهیج و مفرح، آموزش زبان انگلیسی به کودک در منزل را با موفقیت انجام دهید.

    آموزش زبان به کودک؛ خرافات را دور بریزید!

    فرقی نمی کند که کودکتان چه سنی دارد. آموزش زبان به کودک در هر سنی می تواند او را برای آینده آماده سازد. خیلی از والدین اظهار می کنند که سن کودک شان برای یادگیری زبان زیاد است و از این رو، به طور کلی قید آموزش را می زنند. در حالیکه این موضوع ابداً به ۴ ساله بودن یا ۱۰ ساله بودن وی مرتبط نیست. بهتر است از آموزش اصول اولیه کار را شروع کنید.

    یکی از موثرترین راه‌ها برای آموزش زبان خارجی به کودک شما، گوش دادن به موسیقی است. آموزش رنگ ها و شکل ها به این زبان از ابتدایی ترین کلماتی است که می توانید به کودک خود بیاموزید. نام این رنگ ها و اشیاء را روی کاغذ بنویسید و روی وسیله های خانه و اتاق کودک، بچسبانید. کودکانی که حتی نمی توانند از معنی کردن و ادای کلمات ساده بر بیایند نیاز به یادگیری آسان‌تر و غیر سختگیرانه دارند. پس از کلمات عجیب و غریب پرهیز کنید.

    انجام فعالیت‌ها و بازی های مختلف، آموزش زبان به کودک را لذت بخش می‌کند. تحقیقات ثابت کرده، کودکان زمانی که سرگرم هستند، بهتر یاد می‌گیرند. این موضوع می تواند در قالب آموزش واژگان جدید با نقاشی کردن، فیلم و انیمیشن دیدن، یا استفاده از نرم افزار ها و کارت های آموزش زبان با روشی بهینه باشد.

    تهیه دیکشنری تصویری ( دیکشنری تصویری آکسفورد)

    آموزش همیشه با در اختیار داشتن یک مرجع خوب و مفید کامل می شود. شما برای آموزش زبان به کودک خود به جز نرم افزار آموزشی، ابزار و وسایل ساده اما کاربردی، به یک دیکشنری خوب و مناسب نیاز دارید. برای این کار می توانید به سراغ خرید دیکشنری تصویری آکسفورد بروید. این دیکشنری از دیکشنری هایی که برای بزرگسالان چاپ و ارائه میشود متفاوت بوده و با کمک تصاویر یادگیری زبان برای کودکان را لذت بخش تر خواهد کرد.

    آموزش زبان به کودک در خانه

    آموزش زبان انگلیسیی به کودک را از کجا باید شروع کرد؟

    اگر سطح زبانی تان بالاست نیست هیچ اهمیتی ندارد! مهمترین ترین چیز این است که با ذوق و شوق باشید. به کودکتانتان این ذوق را منتقل کرده و او را در یادگیری زبان انگلیسی تشویق کنید. کودک شما در مراحل اولیه کار به تنها چیزی که توجه می کند ذوق و شوق شما در انجام این فرآیند است.

    اگر کودکتان درچند هفته اول شروع به صحبت کردن نکرد به هیچ عنوان نگران نباشید. آنها معمولا برای یادگیری زبانی جدید نیاز به زمانی مشخص دارند. اگر صبور باشید خواهید دید که در زمان مناسب فرزندانتان لب به صحبت باز خواهد کرد. اگر خودتان هم علاقه مند به شروع انگلیسی از صفر هستید می توانید از اینجا شروع کنید.

    برای آموزش هر زبانی به کودک باید منظم باشید

    برنامه خاصی را در ساعاتی خاص برای آموزش زبان در نظر بگیرید. در اوایل کار جلسات ۱۰ دقیقه ای ۶ نوبتی بهتر از یک جلسه یک ساعته است. با پیشرفت سطح زبانی و افزایش تمرکز فرزندتان می توانید این جلسات را طولانی تر کنید. فعالیت های زبانی را کوتاه و متنوع کنید در غی این صورت کودک تمایلی به انجام آن و یا حتی گوش دادن نشان نخواهد داد.

    روی برنامه پیش بروید

    سعی کنید فعالیت هایی خاص را به صورت روزانه انجام دهید. کودکان معمولا وقتی وقایع برایشان قابل پیش بینی باشد احساس راحتی می کنند. برای مثال، می توانید بازی زبانی را بعد از مدرسه با او انجام دهید یا برایش پیش از خواب داستان کوتاه انگلیسی بخوانید تا در طول شبانه روز همیشه با زبان انگلیسی سروکار داشته باشد.

    اگر فضای مناسبی در خانه دارید میتوانید بخشی را مخصوص زبان انگلیسی در نظر بگیرید که در آن قسمت تمام وسایل و اجزا به نحوی با زبان انگلیسی مربوط است. برای مثال، تمام کتاب ها، بازی ها، دی وی دی ها و وسایلی که در آن قسمت قرار دارد به زبان انگلیسی باشد. کودکان اغلب باید کلمات و اصطلاحات مکررا بشوند تا آن را در مغزشان پردازش کرده و بتوانند آنها را بازگو نمایند.

    بازی کردن برای آموزش زبان به کودک

    کودکان وقتی چیزی را یاد می گیرند که همراه با سرگرمی باشد. فلش کارت ها بهترین راه برای آموزش و بازبینی لغات جدید است. بازی های زیادی مثل Memory، Kim’s game، Snap، Happy families را می توان از طریق فلش کارت ها انجام داد.

    می توانید فلش کارت ها را دانلود کرده و موضوعات متنوعی برای بازی داشته باشد.

    روش های زیاد دیگری برای یادگیری زبان از طریق بازی ها هستند به چند نمونه از آنها اشاره می کنیم.

    . بازی های نقشی: کودک و والدین هرکدام نقش یک کاراکتر را بازی کرده و باهم انگلیسی صحبت می کنند.

    . بازی های صفحه ای مثل مار و پله یا دیگر بازی های سنتی

    . بازی های کلمه ای: هر نفر باید با اول یا آخر کلمه دیگری کلمه ای جدید بگوید

    . بازی های آنلاین

    از موقعیت های روزمره استفاده کنید

    برای آموزش زبان به کودک در خانه می توانید از موقعیت های واقعی که در خانه با وسایل واقعی اتفاق می افتند برای آموزش زبان انگلیسی به کودکتان استفاده کنید. به مثال های زیر توجه کنید

    . با کودکتان در مورد لباس هایش هنگامی که در حال پوشیدن تا تا کردن آنها است صحبت کنید.

    (let’s put our blue socks, Dad’s T-shirt)

    . لغات جدید را هنگامی به کودکتان در مرتب کردن تختش کمک می کنید تمرین کنید

    (?let’s put your teddy bear on the bed, where is the blue car)

     از داستان ها استفاده کنید

    کودکان عاشق کتاب داستان ها با تصاویر رنگارنگ و جذاب هستند. داستانهای انگلیسی بهترین راه برای افزایش سطح زبانی کودکانتان هستند.

    از آهنگ ها استفاده کنید

    برای آموزش زبان به کودک در خانه آهنگهای تصویری جذاب و سرگرم کننده را می توانید از اینجا دانلود کنید.

    آموزش گرامر به کودک

    برای کودکان هیچ نیازی به آموزش گرامر به صورت کلاس های جداگانه و سنتی نیست. در عوض می تواند از آنها بخواهید ساختارهای گرامری مختلف را در متن و بصورت سماعی بریتان بازگو کنند برای مثال ساختار “must/musn’t” را می  توانید هنگامی که در مورد قوانین خانه یا مدرسه و باید و نباید ها با کودک صحبت می کنید به او آموزش دهید.

    برای خردسالان نیز می توانید از آموزش های گرامری استفاده نمایید.

    برای یادگیری انگلیسی از کدام لغات و اصطلاحات باید شروع کرد؟

    . اعداد

    . رنگ ها

    . صفات ساده

    . اعضای بدن

    . اسباب بازی ها

    . حیوانات

    . غذا و خوراکی

    یکی دیگر از تکنیک هایی که میتوان از آن برای یادگیری زبان استفاده کرد و سن و جنس هیچ تاثیری در آن ندارد. اختصاص (زمان انگلیسی) است. در (زمان انگلیسی) تمام اعضای خانواده باید انگلیسی صحبت کنند.

     آموزش زبان با نرم افرار پاپیتا

    آموزش زبان به کودکان با نرم افزار پاپیتا

    امروزه آموزش زبان به کودک، فقط به کتاب و لوازم فیزیکی کاغذی مرتبط نمی شود. خوشبختانه با توسعه استفاده از موبایل و تبلت ها ما می توانیم اوقات خاصی از روز را برای آموزش زبان به کودک در خانه با اپلیکیشن ها در نظر بگیریم. نرم افزار پاپیتا یک نرم افزار قابل نصب روی سیستم عامل های اندروید و آی او اس می باشد که برای آموزش زبان به کودک ۴ تا ۱۳ ساله، طراحی شده است.

    طبق نکاتی که در بخش قبلی ذکر شد، آموزش زبان به کودک در خانه با کمک فیلم، شعر و آهنگ های کودکانه بهتر از هر انتخاب دیگری عمل می کند. آموزش زبان با پاپیتا نیز چنین حالتی را پشتیبانی کرده و در واقع برای تقویت دو مهارت شنیداری و نوشتاری گزینه ی مناسبی محسوب می شود.

    بد نیست بخوانید!

    آموزش مکالمه انگلیسی در خانه بدون هزینه و سریع

    مزایای آموزش زبان به کودک با نرم افزار پاپیتا چیست؟

    نرم افزار پاپیتا چیست!

    “برنامه Papita پایپتا اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کودکان و نوجوانان است که از ویژگی های منحصر به فرد و جذاب آن برای کودکان و نوجوانان قالب بازی و انیمیشن با صداهای زیبا و هیجان انگیز می باشد. پاپیتا محصولی است متفاوت که در قالب بازی، کودکان را با شکل نوشتاری و دیداری حروف الفبای فارسی آشنا می کند. در تولید این برنامه سعی شده که آموزش از حالت خشک و رسمی آن خارج شده و با بازی و هیجان آمیخته شود تا فرایند یادگیری را برای کودکان لذت بخش کند.

    با انتخاب هر حرف کلماتی که با آن حرف شروع می شوند و یا شامل آن هستند به صورت جورچینی از حروف به نمایش در می آیند. هر حرف با صدای خودش اسمش را می گوید و کودک می تواند صدا و شکل نوشتاری هر حرف را با هم تطبیق دهد و به طور ناخودآگاه به ذهن بسپارد. پس از درست کردن جورچین و کامل شدن کلمه، کلمه هم خوانده می شود. در مرحله بعد، با کلمه ساخته شده یک جمله ساخته می شود و کودک باید جای درست کلمه مورد نظر را در جمله بیابد. همچنین شامل آزمون هایی کودکانه بین بازی برای کودک می باشد تا کودک به طور کامل کلمه ها را با شکل به خاطر بسپارد. رنج سنی این اپلیکیشن ۳ تا ۱۴ سال می باشد که به سبب گرافیک و محتوای جذاب خود میتواند رنج های سنی بیشتری را در بر گیرد.”

    منبع: https://androidgozar.com/160184/papita.html

    نرم افزار پاپیتا برای آموزش زبان به کودک، از متد روز اروپا استفاده کرده و در اصل با کمک انیمیشن ها و جذاب کردن محیط کاربری برای آنان، یادگیری زبان را به گزینه ی دوست داشتنی تبدیل خواهد کرد. آموزش زبان با نرم افزار پاپیتا شامل آزمون های هفتگی منظم، به کاربردن موزیک های شاد، صداهای واضح، پشتیبانی از لغات گوناگون، قابل استفاده در حالت آفلاین، پرسش های دوره ای و غیره می باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار پایتتا می توانید به اینجا مراجعه کنید.

    روش جعبه لایتنر برای آموزش زبان به کودکان چیست؟

    یک ابزار فوق‌العاده برای یادگیری لغات و کلمات جدید در آموزش زبان به کودک در خانه جعبه لایتنر است. در این جعبه هر چیزی که می‌تواند در یک پرسش “سریع” مورد مطالعه قرار گیرد و در صورت “پاسخ دهی” به آن به بخش بعدی منتقل شود. (چیزهایی مثل تعاریف کوتاه، واژگان و غیره).

    جالب است بدانید که کار با جعبه لایتنر برای آموزش زبان، محدودیت سنی ندارد. به همان اندازه که بزرگسالان می‌توانند از آن‌ها برای یادگیری زبان خارجی استفاده کنند، کاربرد آن برای آموزش زبان به کودک نیز مفید است. این جعبه برای آموزش کودکان دارای معلولیت، به ویژه سندرم داون، برای یادگیری بسیار موثر بوده‌ است.

    آموزش مکالمه انگلیسی در خانه به کودکان با جعبه لایتنر

    در این جعبه ، کارت ها با توجه به شناخت کودک از هرکدام، به بخش های ۵ قسمتی، تقسیم می شوند. روش کار آموزش زبان به کودک در خانه به شرح زیر است: کودک سعی می کند معنی کلمه‌ی نوشته شده بر روی فلش کارت درون جعبه را مرتبا به یاد بیاورد. در صورت موفقیت، کارت را به قسمت بعدی منتقل می شود. اما اگر کودک در یادآوری واژه موفق عمل نکند، باید آن را دوباره به سر جای اول خود قرار دهد.

    در ابتدا چندین کارت را برداشته و لغات معمولی مختلفی روی هر کدام بنویسید. سپس پشت آن معنی کلمه مورد نظر را بنویسید. کارت ها را طوری قرار دهید که فقط لغت مورد نظر دیده شود و معنای آن پشت کارت های دیگر مخفی شود.

    پس از خواندن کارت و درست بودن معنی گفته شده توسط کودک، آن را به شماره ی بالاتر منتقل می کنید. اما در صورتیکه کودک نتواند معنی کلمه مورد نظر را به درستی بیان کند، کارت به خانه اول منتقل می شود. مرور کلمات در هر یک از این ۵ خانه نیز با هم متفاوت است.

    البته این میزان با توجه به توانایی کودک شما تعیین می شود. اما استاندارد اصلی را هم می توانید برای آموزش زبان به کودک با جعبه لایتنر در نظر بگیرید. قسمت اول هرروز می بایست مرور شود. قسمت دوم یک روز در میان، قسمت سوم سه روز درمیان و قسمت چهارم هفته ای یکبار. برای قسمت پنجم نیز می توانید دو هفته زمان جهت مرور اختصاص بدهید.

    یادگیری زبان با جعبه لاینتر

    مزیت تفاوت زمانی در کار با جعبه لایتنر چیست؟

    در اصل لغاتی که در خانه های بالاتر قرار می گیرند، کمتر مرور می شوند و لغاتی که در قسمت یک قرار دارند  و شامل پیشرفت نشده اند بیشتر و بیشتر مرور می شوند. این متد به کودک شما برای یادگیری زبان اجازه می دهد تا لغات را به حافظه بلند مدتش منتقل نماید. جالب است بدانید که برای دسترسی آسانتر و عدم بکارگیری کاغذ به جز نرم افزار پاپیتا، نرم افزار جعبه لایتنر برای آموزش زبان به کودک و بزرگسالان نیز طراحی شده است که می توانید از آن استفاده نمایید. اگر نیاز به راهنمایی بیشتر داشته باشید می توانید ویدیو The Leitner Box (جعبه لایتنر) را مشاهده نمایید.

    سخن آخر

    نترسید که ساختار کلمات و جملات اشتباه باشد، حتی اگر نمی توانید جمله کاملی را ادا کنید با حرکات بدن و به کاربردن کلمه اصلی منظورتان را برسانید. تنها و مهمترین چالش های آموزش زبان انگلیسی که باید در آموزش زبان انگلیسی به کودک رعایت کنید، حفظ آرامش، جنبه سرگرمی و لذت بردن در یادگیری است برای کودک است.

    منابع:

    https://www.parent24.com/Learn/School-exams/watch-how-to-study-using-flashcards-20160825

    https://bilingualkidspot.com/2017/06/27/how-teach-child-foreign-language/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 پاسخ

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *