چالش های آموزش زبان انگلیسی که هر معلم باید بداند

,
چالش های آموزش زبان انگلیسی
  • چالش های آموزش زبان انگلیسی برای شروع انگلیسی از صفر

    آموزش زبان انگلیسی و زبان دوم به خودی خود دارای چالش هایی است که ممکن است زبان آموزان را دلسرد کند. اکثر معلمان و دبیران باوجود آشکار بودن این چالش ها از آن غافل اند و ممکن است آن را نادیده بگیرند. در این بخش به چالش های آموزش زبان انگلیسی به زبان آموزان می پردازیم.

    1. دانش آموزان من از اشتباه کردن می ترسند

    شما تنها نیستید. اکثر معملمان زبان انگلیسی اظهار دارند که دانش آموزانشان حین کلاس ساکت بوده و رقبتی به جواب دادن به سوالات یا شرکت در بحث های کلاسی ندارند، گاهی اوقات دلیل این امر می تواند این باشد که آنها از اشتباه کردن ترس دارند برای همین ترجیه می دهند در کلاس ساکت بمانند.

    دانش آموزان در سنین بلوغ غرور بیشتری داشته و به تفکرات دیگران در موردشان اهمیت بالایی می دهند و اشتباه کردن برایشان مثل یک فاجعه است. با این حال، تکنیک هایی برای دوستانه و آرام کردن فضای یادگیری وجود دارد. این تکنیک ها را می توانید در کلاس امتحان کنید و دلیلی ندارد تمام آنها برای دانش آموزانتان کارایی داشته باشد.

    اشتباهاتشان را جشن بگیرید!

    هنگامی زبان آموز خطایی را مرتکب می شود آنها را تشویق کنید. ضمن تشویق مطمئن شوید که زبان آموز متوجه شده است کجای کارش عیب داشته و به او اطمینان دهید که یادگیری هرچیز جدیدی با اشتباهات همراه است.

    محکم باشید

    در کلاس ممکن است بعضی دانش آموزان نسبت به دیگر همکلاسی هایشان قلدری کند و آنها را مسخره کنند. اگر دانش آموزان کلاس از مسخره کردن شخص خاصی در می ترسند به آنها اطمینان  دهید که مسخره کردن درکلاس با تنبیه همراه است.

    مباحث گروهی در کلاس برگزار کنید یکی از مهمترین چالش های مشکلات یادگیری انگلیسی

    اگر دانش آموزانتان خجالتی هستند، از پرسش پاسخ آنها به صورت تکی پرهیز کنید و در عوض تمام سوالات مربوط را به صورت

    گروهی مطرح کنید و جوابشان را از گروه بخواهید. این کار باعث می شود ایده های ذهنی افراد خجالتی راحت تر بین گروه بیان شود و باعث افزایش اعتماد به نفس شان شود.

    به زبان آموزانتان گوش دهید

    یکی دیگر از راه های خوب برای درگیر کردن زبان آموزان در بحث های کلاس گوش داد به صحبت هایشان با همکلاسی ها و بیان نظرتان به شیوه گفتگوهایشان است.

    1. زبان آموزان در فعالیت های کلاس شرکت نمی کنند

    این یکی دیگر از مشکلات رایج در آموزش زبان انگلیسی است. معلمان اظهار دارند که ساعات زیادی را صرف فکر کردن و ابتکار عمل در فعالیت های کلاسی و بازی های انگلیسی می کنند اما بعضی دانش آموزان باز هم احساس بی حوصگلی دارند. با تکنیک های زیر می توانید به آنها کمک کنید.

    زبان آموزانتان را بشناسید

    اولین قدم در حل این مشکل شناخت دانش آموزان در طول ترم تحصیلی است. هر شخص به فعالیت ها و حوزه های خاصی علاقه مند است. یک معلم باید سرگرمی ها و نگرانی های شاگردانش را شناسایی کند و فعالیت های کلاسی را بر اساس آنها طراحی نماید.

    مسابقات انگلیسی درکلاس برگزار کنید

    تمام نوجوانان عاشق چالش هستند و برگزاری مسابقات یکی از بهترین چالش های کلاسی است. با برگزاری بازی های زبان محور می توایند تمام دانش آموزان کلاستان را به فعالیت وا دارید.

    1. دانش آموزان من فقط به انجام گرامر و تمرین های کتبی علاقه مند هستند

    همه زبان در وحله اول برای برقراری ارتباط هستند و صحبت کردن از نوشتن اهمیت بیشتری دارد با این وجود اکثر زبان آموزان تمرین های کتبی و گرامری را بهتر انجام می دهند که این موضوع می تواند دلیل عدم اعتماد به نفس زبان آموز برای گفت و گو در کلاس است.

    برای جلوگیری از این مشکل می توانید زبان آموزان را مجبور به انجام تکالیف غیر کتبی کنید و سعی کنید تکالیفی را به آنها محول کنید که باعث افزایش اعتماد به نفسشان شود.

    1. دانش آموزان من از تکرار کردن متنفر هستند

    تکرار یکی از اصول یادگیری است. با تکرار دانش آموز درگ بهتری از نکات زبانی پیدا کرده و می تواند در آینده از آنها راحت تر استفاده کند. با این حال، تکرار گاهی کسل کننده است مخصوصا برای زبان آموزان باهوش. با این تکنیک ها می توانید تمام زبان آموزان حتی دانش آموزان باهوش را مشتاق یادگیری نگه دارید.

    از فعالیت های متنوع برای آموزش و یادگیری صحبت کردن انگلیسی استفاده کنید

    اگر به زبان آموزان لغات و ساختارهای گرامری خاص و پیچیده ای را آموزش می دهید سعی کنید از روش های مختلف برای تمرین و تکرار آنها استفاده کنید. برای مثال بجای تمرین های سریع تلفظی کلمات از زبان آموز بخواهید تا مثالهایی را با تلفظ مشابه آن کلمه برای کلاس ارائه دهند و حتی می توانید مسابقه ای با این مضمون ترتیب دهید برای مثال  (book, look, cook, shook). این کار باعث می شود زبان آموز صدای خاص کلمه را شنیده و درکش از آن آوا را در کلمات دیگر درک کند.

    اگر لغات جدید را از طریق خواندن و درک مفاهیم آموزش می دهید سعی کنید از دانش آموز بخواهید با لغات جدید داستانی را ارائه داده و برای هر کلمه جملاتی را مثال بزند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 پاسخ

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *