رایجترین اشتباهات در آزمون IELTS که باعث رد شدن شما در این آزمون می شود

,
راهنمای آزمون آیلتس - اشتباهات مهلک در آزمون IELTS
  • در این بخش به رایجترین اشتباهات و راهنمای آزمون های زبان انگلیسی مخصوصا آیلتس (IELTS) در ثبت نام آیلتس که به قیمت از دست دادن نمره در این امتحانات تمام می شود اشاره می کنیم. با پیروی از این راهنمای آزمون آیلتس دیگر خیالتان بابت نمره گیری می تواند راحت باشد. با بهترین سایت ترجمه همراه باشید.

    • توجه به واژه های More

    یکی از رایجترین اشتباهات افراد در آزمون های IELTS توجه نکردن به عباراتی نظیر “not more than 3 words” است که اگر جوابتان ۴ کلمه یا بیشتر باشد نمره سوال را از دست خواهید داد.

    • توجه به واژه Less

    میزان حجم سوالات انشایی بسیار حیاتی است. هنگامی که طراح سوال تعداد کلمات را به صورت (۲۵۰ for an essay, 150 for report or letter) بیان می کند به این معناست که هر مقداری از کمتر از مقدار اعلام شده باعث کمتر شدن نمره تان خواهد شد.

    • نوشتن بیشتر به معنای نمره گرفتن بهتر نخواهد بود

    یکی دیگر از ذهنیت های غلط افراد در امتحانات آیتلس این است که فکر می کنند هرچه بیشتر بنویسند بهتر است. توجه داشته باشید که این صحبت یک افسانه است و حتی اطناب نویسی در امتحانات IELTS خطرناک نیز هست. نوشتن مقاله طولانی تر از حد اعلام شده در امتحان می تواند باعث کسر نمره تان شده و تاثیر مستقیمی عملکرد نمره دهی دارد چراکه تعداد کلمات بیشتر احتمال بروز خطا و اشتباه را نیز بیشتر می کند.

    • عوض کردن موضوع

    یکی دیگر از نکاتی که به عنوان راهنمای آزمون آیلتس باید از آن پیروی کرد عوض کردن موضوع است. عوض کردن موضوع که باید در موردش پاراگرافی بنویسید کاملا غیرقابل قبول خواهد بود. این تفکر اشتباه است که فکر کنید اگر در مورد موضوعی که از شما درخواست کرده اند چیزی نمی توانید بنویسید در مورد موضوعی دیگر چند پاراگراف نوشته و انتظار داشته باشید نمره ای از آن سوال بگیرید. مهم نیست که چقدر پاراگراف ها نوشته شده شما زیبا و آکادمیک باشد، نوشتن در مورد هرموضوعی غیر از موضوعی که از شما خواسته شده است نمره ای نخواهد داشت. یکی دیگر از اشتباهاتی که اکثرا افراد در این امتحانات مرتکب می شوند نادیده گرفتنم بعضی از بخش های موضوع است. فراموش نکنید که طراح سوال برای تمام قسمت های سوال و موضوع نمره در نظر گرفته است.

    • حافظه قوی کار دستتان خواهد داد!

    حتما تابحال هم کلاسی هایی داشته اید که موضوعات و پاراگراف های مربوط به آن را حفظ کرده و به راحتی در امتحانات آنها را بازنویسی می کنند. طراحان سوال با این شیوه پاسخ دهی به سوالات آشنایی کامل دارند و از اکثر مقالات آماده در مورد موضوعات مختلف نیز آگاهند. فراموش نکنید هیچ وقت نوشتن متنی آماده که از کتاب های مختلف حفظ کرده اید به درد آزمون IELTS نمی خورد. این مقالات برای ایده گرفتن هستند نه حفظ کردن. سعی کنید درمورد موضوع پیشنهادی در امتحان نوشته های خود را با ابتکار خود بنویسید.

    خیلی از افراد تصور می کنند که در آزمون IELTS لهجه بریتانیایی یا آمریکایی اهمیت دارند اما اینطور نیست. آزمون آیتلس برای افرادی است که زبان انگلیسی زبان دوم آنها محسوب می شود و داشتن لهجه در این افراد امری طبیعی است. مشکل که در این قسمت وجود دارد این است که افراد اکثرا تلفظ را فدای لهجه می کنند و تمرکزشان روی لهجه باعث عدم تلفظ صحیح کلمات می شود. به یاد داشته باشید که مهم نیست چقدر لهجه تان خوب باشد، اگر کلمات را درست تلفظ نکنید باعث کاهش نمره تان خواهد شد.

    • ایده ها و مفاهیم اهمیتی ندارد، نحوه بیان و توضیحات مربوط به آن است که اهمیت بالایی دارد

    اکثر زبان آموزان فکر می کنند که بکاربردن ایده هایی خلاف عرف و اشتباه باعث کاهش نمره و پایین آمدن کیفیت مقاله شان می شود اما حقیقت این است که هیچ ایده ای در این آزمون اشتباه نیست و این ایده ها به خودی خود مهم نیستند، نحوه توضیح و تفضیل آنهاست که اهمیت بالایی داشته و تعیین کننده نمره تان است.

    • کلمات ربطی

    کلمات بیشتر همیشه بهتر نیستند. زبان آموزان باهوش می دانند که یکی از مواردی که باعث بهبود نمره مقاله می شود انسجام و همسبتگی پاراگراف ها است و چه چیزی بهتر از اینکه با کلمات کمتر مفهوم و منظور خود را برسانید! سعی کنید از کلمات ربطی کمتری استفاده کرده و جملات تان را کوتاه کنید. استفاده بیش از کلمات ربطی باعث کاهش نمره تان خواهد شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 پاسخ

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *