آزمون های زبان انگلیسی – آیلتس بهتر است یا تافل؟ GRE – EPT – TOLIMO

,
آزمون آیلتس و تافل -تفاوت های اصلی IELTS و TOFEL - IELTS و TOFEL
  • باید به شما تبریک بگوییم چراکه تصمیم گرفته اید یکی از معتبرترین مدرک های عمر خود را بگیرد! تفاوت ندارد این مدرک آیلتس باشد یا تافل. تنها مشکل پیش روی شما این است که این دو آزمون معتبر انگلیسی دارای ویژگی های خاص خود هستند که ممکن است برای موقعیت شما مناسب تر باشند. مدارک IELTS و TOEFL جرو مهترین مدارک در زبان انگلیسی هستند که اغلب اخذ آنها دانشجویان را دچار سردرگمی می کند چراکه هردو از نظر اکادمیکی مورد قبول بوده و هردو آزمون نیز جزو ملزومات ورود به دانشگاه های خارج کشور هستند. با این حال مدرک IELTS برای بعضی کشورها نظیر استرالیا و کانادا به منظور اخذ ویزا ضروری است. اگر هدفتان از اخذ این مدارک فراتر از اخذ ویزا و صرفا مهاجرت است بهتر است با ما همراه باشید تا کاملا متوجه تفاوت و شباهت های این دو آزمون شوید و تفاوت های اصلی آزمون IELTS و TOEFL را متوجه شوید و رایجترین اشتباهات در این آزمون ها را به صفر برسانید!

    تصمیم تان را بگیرید: IELTS یا TOEFL

    در این بخش به نکاتی اشاره می کنیم که در نظر گرفتن آنها تا حد زیادی به تصمیم قطعی تان در مورد اخذ مدرک آیلتس یا تاقل کمک می کند. در نظر گرفتن این نکات اهمیت بالایی دارد چراکه آزمون IELTS توسط دانشگاه کمبریج برگزار شده اما مدرک TOEFL از طرف شرکت آمریکایی که در نیوجرسی است به داوطلبان اهدا می شود.

    آزمون های زبان - انواع آزمون زبان

    آزمون های زبان انگلیسی

    . برای آکادمی های زبان انگلیسی مدرک IELTS لازم است یا TOEFL؟

    اولین نکته ای در این زمینه باید در نظر داشت این است که اگر این مدارک را فقط برای اخذ ویزا لازم دارید می توانید در آزمون عمومی آنها که از آزمون آکادمیک IELTS و مدرک TOEFL راحت تر است شرکت کنید.

    . با لهجه امریکایی راحت ترید یا لهجه بریتانیایی؟

    اگر بیشتر کلاس های پیش زمینه ای اخذ این مدارک را با زبان بریتانیایی آموخته اید و شناخت کافی از لهجه بریتانیایی یا استرالیایی دارید، بهتر است در آزمون IELTS شرکت کنید چراکه لغات و لهجه ای آزمون گرایش بیشتری به سمت لهجه بریتانیایی دارد اما اگر اکثر فیلم های هالیوودی را دنبال کرده و از لهجه آمریکایی خوشتان می آید بهتر است در آزمون TOEFL شرکت کنید.

    . آیا می توانید زبان انگلیسی را تایپ بنویسید؟

    در ادامه به تفاوت های بین تافل و آیلتس می پردازیم اما اولین تفاوت این دو در آزمون های آن است. اگر توانایی تایپ پاراگراف های طولانی را دارید تافل بهترین گزینه است اما اگر سرعت نوشتار انگلیسی تان پایین است شدیدا توصیه میکنیم IELTS را انتخاب کنید چرا که در این آزمون بیشتر نوشتار دستی اهمیت دارد تا تایی.

    . آیا زمان تمام کردن آزمون برایتان مهم است؟

    اگر حین آزمون استرس بالایی دارید و می خواهید این کابوس هرچه زودتر تمام شود بهتر است IELTS را انتخاب کنید چراکه این آزمون حدودا ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه طول می کشد اما آزمون TOEFL حدودا ۴ ساعت به طول می انجامد. با این حال زمان کمتر به معنی آزمون آسانتر نیست!

    . آیا از پاسخ دادن به سوالات متعدد و مختلف خسته می شوید؟

    آزمون تافل اکثرا از سوالات چهار گزینه ای تشکیل شده است. اما از سویی دیگر آزمون آیلتس دارای انواع مختلف سوالات نظیر چهار گزینه ای، جای خالی، انطباقی و … است. پس اگر با سوالات تستی احساس راحتی نمی کنید آزمون TOEFL را فراموش کنید.

    . آیا در نکته بردار خوبی هستید؟

    نکته برداری برای شرکت در هردو آزمون IELTS و TOEFL اهمیت بالایی دارد اما این کار در آزمون TOEFL نمود بیشتری پیدا می کند. همانطور که در ادامه خواهید خواند، بخش Listening آزمون تافل تکیه بسیاری یادداشت نکات برای پاسخ به سوالات دارد. اما در آزمون IELTS از داوطلب درخواست می شود تا حین گوش دادن به سوالات پاسخ دهد.

    تفاوت آیلتس با تاقل - آزمون آیلتس - آزمون تافل

    تفاوت های اصلی IELTS و TOEFL

    TOEFL: این آزمون ۳تا۵ بخش خواندنی دارد که هرکدام ۲۰ دقیقه زمان خواهد داشت و وسوالات آن تستی خواهد بود.

    IELTS: این آزمون ۳ بخش خواندنی با زمان ۲۰ دقیقه ای برای هرکدام خواهد داشت اما سوالات آن به صورت جای خالی، تستی یا انطباقی خواهد بود.

    Listening

    بیشترین تفاوت این دو آزمون در بخش گوش دادن خواهد بود؛ در آزمون تافل داوطلب به صوت ۴۰ تا ۶۰ دقیقه از گفتگوی اکادمیکی یا سخنرانی گوش می دهد و از آن نکاتی را یادداشت می کند تا بعدا در پاسخ به سوالات تستی از آنها استفاده نماید.

    اما در آزمون آیلتس دامنه سوالات گسترده است و داوطلب مادامی که به صوت گوش می دهد باید به سوالات پاسخ دهد.

    Writing

    در آزمون تافل نوشتن توسط کامپیوتر انجام می شود و داوطلب با ۵ پاراگراف ۳۰۰ تا ۳۵۰ کلمه ای را در آزمون تایپ نماید. نکته برداری نیز اهمیت بالایی دارد چراکه داوطلب باید از پاراگراف هایی که در اختیارش قرار می دهند نکته برداری کرده و با استفاده از آنها و در همان موضوع پاراگراف جدیدی را تایپ نماید. گاهی اوقات نیز از داوطلب درخواست می شود تا با استفاده از نکاتی که یادداشت کرده پاراگرافی ۱۵۰ تا ۲۲۵ کلمه ای بنویسد که حاوی نکات پاراگرافی که خوانده و صوتی که گوش خواهد داد باشد.

    اما در آزمون آیلتس از داوطلب خواسته می شود که پاراگراف کوتاه ۲۰۰ تا ۲۵۰ کلمه ای را بنویسید. دومین سوال مربوط به نوشتار توضیح و خلاصه عکسی است که به او نشان داده می شود، عکس هایی که حاوی جداول، نمودارها و اطلاعات تحلیل شده هستند.

    Speaking

    در بخش صحبت کردن هم این دو آزمون با هم تفاوت دارند. در آزمون TOEFL از داوطلب خواسته می شود تا جواب سوالات شش گانه این آزمون را ضبط کنید که هر سوال ۴۵ تا ۶۰ ثانیه زمان دارد و کل بخش صحبت کردن در این آزمون ۲۰ دقیقه زمان می برد.

    اما در آزمون IELTS قضیه کاملا متفاوت است. در این آزمون سوالات مربوط به این توانایی حدود ۱۲ تا ۱۴ دقیقه طول خواهد کشید و داوطلب مقابل آزمون گیرنده صحبت می کند. در این آزمون برای شروع مکالمه کوتاهی بین آزمون گیرنده و داوطلب برقرار شده که با پاسخ های بصری نیز همراه است سپس داوطلب باید در مورد موضوع خاصی با آزمون گیرنده مباحثه نماید.

    تفاوت مهارت های ۴ گانه معروف برای قبولی و کسب نمره لازم در آزمون های زبان انگلیسی ( چه بین المللی چه با اعتبار داخل ایران) بسیار اهمیت دارد، و بر کسی پوشیده نیست. با این حال بسیاری از افراد به غیر از یادگیری آزمون های بین المللی زبان انگلیسی به شکل آموزشگاهی به سراغ خودآموزی می روند. خود آموزی زبان، یا یادگیری با کمک یک استاد هر کدام نیازمند پشتکار و به خرج دادن دقت کافی در انتخاب منبعی است، که شما را در آزمون های زبان انگلیسی یاری می کند.

    عمدتاً داوطلبان به دنبال منابع تافل و یا منابع آیلتس می گردند. چرا که این دو آزمون ها در سطح بین المللی شناخته شده، و طبعاً از سوی موسسات و سازمان های سراسر دنیا ( با تفاوت هایی آشکار) مورد قبول واقع می شوند.به طور کلی آزمون های زبان انگلیسی به این دو مورد ختم نمی شوند و تقریبا آزمون های متعددی وجود دارد که هرکدام براساس خاستگاه خود برگزار می شوند.

    برای تک تک آزمون های زبان انگلیسی، منابع زیادی وجود دارد که شما می توانید با خیال راحت آن ها را مطالعه کرده و به نمره مورد نظرتان در کسب نتیجه دلخواه برسید. برای درک بهتر این منابع و آزمون ها، با این مطلب همراه باشید.

    منابع آیلتس - منابع آزمون آیلتس

    منابع آزمون آیلتس

    بهترین منابع آزمون آیلتس کدامند؟

    در درجه اول، کسانی که به سراغ آزمون های زبان انگلیسی می روند، باید بدانند که آماده شدن برای هر آزمون به خود افراد وابسته است. ممکن است کسی مهارت های بیشتری نسبت به شخصی دیگر داشته در پاسخدهی به آزمون های زبان انگلیسی داشته باشد. و همین مسئله انتخاب منابع را برای شروع و طی نمودن این راه پرفراز و نشیب تغییر می دهد. ابتدا برای آن دسته از کسانی که قصد دارند از پله اول، به خواندن منابع آزمون های زبان انگلیسی جهت آماده سازی خود جهت پیشروی بهتر بپردازند منابع آیلتس و تافل را معرفی می کنیم، و در ادامه به معرفی بهترین منابع دیگر آزمون های می رویم.

    1. کتاب Barron’s IELTS Superpack

    کتاب Barron’s IELTS تمامی مطالب ضروری را در اختیار شما قرار می دهد. این نسخه با دفترچه راهنمای کاربران و یک سی‌دی MP3 و آزمون ‌های عملی با دو سی‌دی صوتی تکمیل می‌شود. البته کار به اینجا ختم نمی شود! این منبع همچنین شامل استراتژی ها و نکات لازم، به همراه کلمات ضروری آزمون آیلتس است. شما با این کتاب نه تنها مهارت‌های خواندن و نوشتن تان را تمرین می‌کنید، بلکه بیشتر با انگلیسی آمریکایی آشنا می‌شوید که به مهارت‌های گوش دادن و صحبت کردن تان کمک می‌کند.

    1. راهنمای رسمی کمبریج (Official Cambridge Guide to IELTS)

    در مقایسه با دیگر کتاب‌های آماده‌سازی رایج آزمون های زبان انگلیسی، این منبع هم برای آموزش آکادمیک و هم عمومی تعریف می‌شود. با هشت (۸) تمرین رسمی و یک راهنمای گام‌به‌گام برای هر بخش از آزمون می توانید برای این مورد از آزمون های زبان انگلیسی آماده شوید. در نهایت، شما فایل‌های صوتی و تصویری را برای تمام گوش دادن به بخش‌های تمرین دریافت خواهید کرد.

    1. کتاب Cambridge IELTS 13 Academic

    نسخه نهایی مجموعه مقالات آکادمیک کمبریج، این کتاب معتبر را مستقیما از Cambridge Assessment English ارایه کرده است. اما فایده این کتاب چیست؟ این منبع دقیقا مثل یک امتحان واقعی از سری آزمون های زبان انگلیسی عمل می کند. مقدمه‌ای بر تمامی ماژول ها و سیستم امتیازدهی شده کلی و یک بخش جامع از پاسخ‌ها دارد. همانند همه کتاب‌های آماده‌سازی جهت آزمون های زبان انگلیسی نظیر آیلتس، داوطلبان به نوارهای صوتی قابل دانلود برای گوش دادن دسترسی دارند.

     

     

    بیشتر بخوانید!

    مراحل ثبت نام آیلتس و ویژگی های آزمون آیلتس!

     

    منابع آیلتس پیشرفته بعد از دوره پیش- آیلتس برای داوطلبان

    پس از مطالعه کتاب های مذکور به عنوان منابع آزمون های زبان انگلیسی در زمینه آیلتس می توانید به سراغ لیست کتاب های زیر جهت تهیه و استفاده منظم بروید. توجه داشته باشید که این کتاب ها توسط تمامی منابع رسمی آزمون آیلتس تایید شده هستند:

    • MINDSET FOR IELTS : این کتاب توسط استاندارد CEFR تایید شده و ۴ سطح زبان از A2 تا C1 را پشتیبانی می کند.
    • New Insight into IELTS: بعد از دوره یادگیری ابتدایی ( با کتاب های ذکر شده) می توانید به سراغ این کتاب جهت تقویت مهارت های خواندن و شنیدن بیایید.
    • Objective IELTS intermediate: حاوی تست های مناسب جهت تقویت مهارت های خواندن و شنیدن در سطح پیشرفته و میانی.
    • Complete IELTS Band 4-5 or 5-6.5 or 6.5- 7.5 : سه کتاب مناسب جهت ارائه آزمون آیلتس حاوی پاسخ به سوالات.

    بهترین منابع آیلتس برای تمرین گرامر

    اگر به تمرین دستور زبان نیاز دارید، یکی از بهترین منابع آزمون های زبان انگلیسی برای خواندن، Understanding and Using English Grammar ، ویرایش چهارم (یا پنجم) است. این کتاب شامل بسیاری از تمرینات عملی و توضیحات بسیار روشن درباره موضوعات پیچیده دستور زبان انگلیسی است. اگر با گرامر انگلیسی یا درک مفاهیم گرامری به سختی دست و پنجه نرم می کنید، بهتر است با اصول دستور زبان انگلیسی با سی‌دی‌های صوتی و کلید نامه پاسخ ها شروع کنید.

    منابع آیلتس برای بهبود مهارت نوشتن

    بخش نوشتن در آیلتس کمی برای داوطلبان آزمون های زبان انگلیسی دشوار است. جالب است بدانید که، بسیاری از گویشوران بومی با این بخش نیز مشکل دارند! شما باید بتوانید تمرینات گسترده ای را برای تقویت این مهارت پیش ببرید. اگر زمان زیادی برای آماده شدن دارید، و می‌خواهید مهارت‌های نوشتاری خود را به طور کلی بهبود دهید، عادت به نوشتن موضوعات و خاطرات به زبان انگلیسی را در خود تقویت کنید. یک موضوع انتخاب کنید و بدون توقف برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بنویسید. در اینجا ۵۰۰ مورد نوشتاری برای تمرکز و تمرین وجود دارد!

    بهترین منابع آیلتس برای تقویت مهارت گوش دادن و خواندن

    بخش شنیداری آزمون های زبان انگلیسی نظیر آیلتس با لهجه‌های مختلف انگلیسی، آمریکایی، استرالیایی و غیره است. این ایده خوبی است که با گوش دادن به انواع گسترده‌ای از موارد، برای این آزمون تمرین کنیم.

    سعی کنید برای آمادگی جهت این نوع آزمون های زبان انگلیسی از خواندن خبر های سایت های خارجی مانند نیویورک تایمز و BBC، یا ABS و مجموعه سخنرانی های TED غافل نشوید؛ تا گوش ها و چشمهایتان به کلمات جدید عادت کند. همچنین به سراغ خواندن مجله های انگلیسی زبان معروف نیز بروید و تا جای ممکن اطلاعات روزانه را ( مثلا در حین جستجو در گوگل) به طور انگلیسی دنبال کنید.

    بهترین منابع آیلتس برای تقویت مهارت صحبت کردن

    صحبت کردن به زبان انگلیسی با گویشوران بومی بهترین راه برای بهبود مهارت‌های شما است. اگر نمی توانید گویشوران بومی را بیابید که با آنان ارتباط برقرار کنید، برای کلاس گفتگوی انگلیسی ثبت‌نام کنید و یا یک معلم و استاد خوب به صورت آنلاین پیدا کنید.

    آزمون های زبان انگلیسی

    بهترین منابع تافل جهت شرکت در آزمون آن

    به مثابه دیگر آزمون های زبان انگلیسی مانند آیلتس تافل هم منابع و کتاب های مناسبی دارد که اگر نیاز داشته باشید به طور خودآموز می توانید از آنها استفاده کرده و برای یک نمره خوب آماده شوید. به طبع قبل از آمادگی برای این آزمون باید از زیر و بم، و تفاوت آیلتس و تافل آگاه باشید.

    به یاد داشته باشید که بخش کلیدی هر کتاب آماده‌سازی خوب در آزمون های زبان انگلیسی این است که توضیحات و نکاتی برای پاسخ دادن به هر یک از انواع سوالات مربوط به TOEFL وجود داشته باشد. این دست کتاب ها و منابع می‌توانند بیشتر و سریع‌تر از کتاب مقدماتی مفید واقع شوند.

    • کتاب Official TOEFL iBT Tests, Volume 2

    سه کتابی که در اینجا ذکر می شوند همگی در رده‌بندی بسیار نزدیک به هم در آزمون های زبان انگلیسی هستند، اما بهترین مورد ارزان،  و معتبر این کتاب محسوب می شود. در کتاب Official TOEFL iBT Tests, Volume 2 هیچ سوال اضافی وجود ندارد، و هیچ کدام از فصل‌ها اطلاعات اضافی ارائه نمی کنند. فقط تست‌ها و پاسخ به کلیدها، ساده هستند.

    کتاب‌های iBT best بهترین استفاده برای تمرین آزمون تافل هستند، زیرا توسط همان افرادی نوشته می‌شوند که سوالات تافل را طراحی می کنند. تست‌های عملی این کتاب شامل همه آزمون‌ های زبان انگلیسی تافل واقعی هستند. این به این معنی است که شما می‌توانید مطمئن باشید که تست‌های تمرینات بسیار شبیه فرمت، سبک، و محتوای واقعی آزمون تافل است.

    این کتاب جهت شرکت در آزمون رسمی تافل ۳ مزیت مهم دارد:

    صادقانه ترین توصیف از آنچه در آزمون TOEFL iBT می بینید، را ارائه نموده است.

    حاوی مجموعه تمرین ها در انتهای فصل ها

    چهار آزمون عملی روی سی‌دی (و در پشت کتاب) موجود است.

    این کتاب روی مهارت‌های خاص TOEFL متمرکز است. برای مثال، فرآیند نوشتن یک پاراگراف کامل مقاله‌ای را در نظر بگیرید. اول، شما به یک نقطه اصلی نیاز دارید. کمبریج یک تمرین برای آن ارائه می کند. سپس، شما به توضیح آن بخش، ترجیحا با جزئیات خاص، نیاز دارید. کمبریج برای آن هم تمرینی ارائه می کند. در نهایت به یک تغییر در جزئیات دیگر نیاز دارید. این کتاب برای مهارت‌هایی که شما برای آزمون تافل نیاز دارید را ارائه می نماید.

    بهترین منابع آزمون تافل برای تقویت واژگان

    اغلب منابع آزمون های زبان انگلیسی برای یادگیری واژگان TOEFL فقط یک لیست از کلمات را ارائه می‌دهند، گاهی هم به همراه یک تعریف. اما کتاب  Barron’s Essential Words for the TOEFL توضیح می‌دهد که چگونه دایره لغت در هر بخش از کتاب اهمیت دارد، و نکاتی برای چگونگی مدیریت این سوالات ارائه می‌دهد. این کتاب شامل ۵۰۰ کلمه است. کلمات در هر فصل حدود ده الی دوازده مورد هستند.

    معرفی چند سایت مناسب برای آمادگی در آزمون تافل

    به غیر از کتاب ها منابع دیگری نظیر سایت ها و یا اپلیکیشن های آموزشی وجود دارند که کمک می کنند در آزمون های زبان انگلیسی با توانایی بهتری شرکت کنید. برای شرکت در آزمون تافل دو سایت بسیار مناسب وجود دارد، که جهت آموزش چیزی کم ندارند. البته نباید فراموش کنید که این سایت ها فقط مسیر آموزشی شما را هموارتر می کنند و یک منبع جامع محسوب نمی شوند.

    1. سایت ETS: برای یادگیری و آمادگی جهت شرکت در آزمون تافل بسیار مناسب است. این منبع، بهترین و اولین گزینه ی رسمی است که برای یادگیری در اختیار داوطلبان قرار داده می شود. برای آشنایی با آزمون، برگزاری و ساختار سوالات می توانید از آن بهره جویید.
    2. سایت Learn For Good: برای یادگیری چهار مهارت اصلی در آزمون تافل این سایت منبع خوبی محسوب می شود.
    3. سایت Quizlet : یادگیری کلمات و موضوعات مختلف توسط این سایت انتخاب مناسبی محسوب می شود.

    آشنایی با آزمون های زبان انگلیسی رسمی

    به جز دو مورد معروف ذکر شده شما می توانید در آزمون های زبان انگلیسی دیگری نیز شرکت کنید، که طبعاً هدف و غایت مختلف، مشابه اما با تفاوت های آشکاری با یکدیگر دارند. انواع آزمون های زبان انگلیسی شامل موارد زیر هستند:

    • آزمون MSRT
    • آزمون EPT
    • آزمون UTEPT
    • آزمون Tolimo
    • آزمون CpE
    • آزمون GRE

    هریک از آزمون های زبان انگلیسی ذکر شده هدف متفاوتی را دنبال می کنند و متقاضیان برای شرکت در این آزمون های زبان انگلیسی منابع متعددی را مطالعه خواهند کرد. شما می توانید بسته به نیاز خود در یکی از آزمون ها شرکت کرده و جهت آمادگی برای هر کدام منابع لازم را تهیه نمایید. البته همانطور که اشاره شد، برخی از آزمون های زبان انگلیسی فقط در ایران اعتبار داشته؛ و برخی دیگر در سراسر دنیا مورد قبول واقع می شوند.

     

     

     

    آیا می دانید بهترین سایت ترجمه و مشاوره پایان نامه در تمامی مراحل انجام پایان نامه همراه شماست؟

     

     

    آزمون CPE چیست، و با چه هدفی برگذار می شود؟

    یکی از آزمون های زبان انگلیسی مهم و هدفمند، آزمون CPE  است. این مورد از انواع آزمون های زبان به طور رسمی از سوی کمبریج اعطا می شود و کسی که به دریافت این مدرک نائل می شود هیچگونه کم و کاستی در ۴ مهارت اصلی زبان نداشته و توانایی قرار گرفتن در سطح پیشرفته C2 را دارا می باشد. با دریافت این مدرک افراد می توانند به تحصیل اشغال در جایگاه های بالاتر از سطح معمول مانند تدریس در دانشگاه یا تحصیل در مقطع دکترا بپردازند. ۴ مهارت اصلی و درک مطلب در این نوع آزمون از سری آزمون های زبان انگلیسی مورد امتحان قرار می گیرد که، به دو شکل الکترونیکی ( کامپیوتری) و روی کاغذ برگزار می شود. برای قبولی در این آزمون CPE باید بتوانید:

    • تقریبا هر چیزی را در زبان انگلیسی درک کرده یا به راحتی بخوانید.
    • زبان محاوره‌ای و یا زبان آکادمیکی را تشخیص دهید.
    • مذاکره، بحث و تبادل نظر و بحث در مورد موضوعات پیچیده را به راحتی انجام دهید.

    برای یافتن منابع CPE می توانید به سایت رسمی کمبریج مراجعه کرده و اطلاعات لازم را دریافت کنید. در بخش C2 تمامی فایل های لازم جهت دانلود و پیگیری قرار داده شده اند.

    آزمون GRE - منابع آزمون GRE

    آزمون GRE چیست؟ و با چه هدفی برگزار می شود؟

    آزمون Graduate Record Examination یا GRE، گامی مهم در فرآیند تحصیلات دانشگاهی و یا برنامه‌های کاربردی در مدارس و یا کسب‌وکار است. آزمون GRE از سری آزمون های زبان انگلیسی یک امتحان چند گزینه‌ای، کامپیوتری، استاندارد است که اغلب برای پذیرش برنامه ‌های مرتبط با فارغ‌التحصیلی و برنامه‌های کاری افراد تحصیل کرده در سطح جهانی (MBA) مورد استفاده قرار می گیرد.

    آزمون GRE توسعه یافته است و توسط ETS برای فارغ التحصیلان اداره می شود. آزمون gre، از جمله آزمون های زبان انگلیسی توانایی شما را از حساب اصلی، جبر، هندسه، و تحلیل داده‌ها و همچنین واژگان در سطح کالج اندازه‌گیری می‌کند. مهم‌تر اینکه، توانایی افراد برای تجزیه و تحلیل و ارزیابی مطالب نوشته شده، به صورت انتقادی، و حل مشکلات را اندازه‌گیری می‌کند.

    منابع آزمون GRE کدامند؟

    منابع این آزمون از سری آزمون های زبان انگلیسی شامل کتاب های متعددی هستند. در درجه نخست، اگر به دنبال بهترین تست های مرتبط با GRE میگردید، می توانید به سراغ کتاب ETS’ Official GRE Super Power Pack 2/E بروید. این کتاب شامل ۴ تست تمرینی مناسب است که شما را برای آماده سازی در این آزمون یاری می کند.

    بهترین کتاب واژگان آموزی نیز کتاب Barron’s Essential Words for the GRE است. این انتشارات همواره کتب خوبی را جهت آمادگی در آزمون های زبان انگلیسی ارائه می کند. کتاب مذکور پس از یک پیش آزمون، به شما کمک می‌کند ارزیابی کنید که از لحاظ آشنایی با واژگان کلیدی ضروری در چه جایگاهی هستید. همچنین می‌توانید از “word list” و جملات نمونه همراه آن استفاده کنید.

    نکته: جهت تقویت و آموزش های بیشتر نیز می توانید به Magoosh video و کورس های سایت magnoosh مراجعه کنید.

    آزمون MSRT چیست، و با چه هدفی برگزار می شود؟

    آزمون MSRT توسط بخش معاونت دانشجویی وزارت علوم برگزار می شود و هدف آن، مانند بسیاری دیگر از آزمون های زبان انگلیسی برای سنجش میزان تسلط دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در خارج از کشور ( با بورسیه یا برعکس) و داوطلبان دکترا دانشگاه آزاد است. بنابراین کاملاً قابل حدس است که این آزمون از سری آزمون های زبان انگلیسی، تنها در همین حیطه اصالت و اعتبار دارد. تنها مهارت های خواندن، شنیدن، گرامر و ساختار در این آزمون از سری آزمون های زبان انگلیسی مورد ارزیابی واقع می شوند.

    منابع آزمون MSRT کدامند؟

    برای تسلط بهتر بر هریک از بخش های مورد آزمون در msrt می توانید به سراغ کتب مختلفی بروید. کتاب های:

    برای بخش گرامر گزینه های مناسبی محسوب می شوند، که قابل دانلود یا خرید نیز هستند.

    کتاب Essential words for TOEFL  برای درک ساختار و مهارت خواندن همواره مورد توصیه واقع می شود. برای تقویت بخش مهارت شنیدن نیز به مکالمات صوتی و پادکست ها مراجعه کنید.

    منابع EPT - منابع آزمون زبان

    آزمون EPT زبان انگلیسی

    آزمون EPT چیست؟ و با چه هدفی برگزار می شود؟

    آزمون EPT نیز از سری آزمون های زبان انگلیسی مختص داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی است که از سال ۸۶ در بخش علوم تحقیقات، جهت سنجش مهارت های درک زبانی آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. البته اگر دانشجویان مقطع دکترا هیچگونه مدرک مبنی بر تسلط بر زبان انگلیسی نداشته باشند باید در آزمون مذکور شرکت نمایند. ساختار این آزمون شامل درک مطلب، واژگان، گرامر است.

    منابع آزمون EPT چیست؟

    منابع آزمون EPT طبق منابع موثق شامل موارد زیر است. این آزمون از جمله آزمون های زبان انگلیسی چندان دشوار نیست و با نمره ۵۰ از ۱۰۰ نیز می توان در آن پذیرفته شد.

    آزمون UTEPT چیست، و با چه هدفی ارائه می شود؟

    آزمون UTEPT تافل دانشگاه تهران اطلاق می شود و با هدف سنجش توانایی های دانشجویان مقطع دکتری در دانشگاه تهران، دانشگاه اصفهان، مازندران، خوارزمی، صنعتی شریف و غیره به رسمیت شناخته می شود. در این آزمون گرامر، واژگان، درک مطلب و توانایی خواندن مورد ارزیابی قرار می گیرد. اگر بتوانید بسته به رشته خود نمره بالاتر از پنجاه و نزدیک به ۶۰ را دریافت کنید پذیرفته شده محسوب می شوید.

    منابع آزمون UTEPT چیست؟

    مانند دیگر آزمون های زبان انگلیسی، آزمون UTEPT نیز منابع خاص خود را دارد. همانطور که از نام گذاری این آزمون در دانشگاه تهران مشخص است، سطح سوالات در حد دشواری سوالات تافل است. خواندن منابع تافل برای شرکت در این آزمون به طور کلی پیشنهاد می شود. با این حال شما می توانید به منابع زیر نیز مراجعه نمایید:

    آزمون Tolimo چیست، و هدف از برگزاری آن چه می باشد؟

    آزمون تولیمو یا Tolimo یکی دیگر از آزمون های زبان انگلیسی است که، توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود و عمده کسانی که در آن شرکت می کنند، در مقطع دکترا تحصیل می کنند. اگر شخصی در مقطع دکترا قصد تحصیل را داشته باشد باید بتواند نمره قبولی را در این آزمون یا تافل و یا MSRT یا همان MCHE دریافت کند. به همین سبب افراد باید توانایی درک مطلب، ارتقا مهارت شنیداری، ساختار و نوشتاری زبان انگلیسی را داشته باشند.

    منابع آزمون Tolimo به صورت خودآموز

    مانند بسیاری دیگر از آزمون های زبان انگلیسی شما می توانید به صورت خودآموز منابع Tolimo را تهیه نموده و مطالعه نمایید. با توجه به اینکه مهارت های لازم در این آزمون شامل ۴ بخش است تسلط کافی بر هریک از موارد مذکور جزء کلیدی آن حساب می شود. شما می توانید منابع مرتبط با آزمون های زبان انگلیسی UTEPT یا EPT را مطالعه نمایید.

    منابع :

    https://www.kaptest.com/gre/what-is-the-gre

    https://www.cambridgeenglish.org/exams-and-tests/proficiency/

    https://ielts2.com/%D9%81%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B9-%D8%A2%DB%8C%D9%84%D8%AA%D8%B3/

    https://magoosh.com/ielts/ielts-resources/ielts-preparation-books/best-ielts-books-resources/#officialcambridge

    https://magoosh.com/toefl/2018/best-toefl-books/

    https://www.applyboard.com/ca/2019/01/11/ielts-preparation-books-for-students

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 پاسخ

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *