کاهش درصد همانندجو پایان نامه + راهکار رفع مشکل همانندجو پایان نامه

,
رفع مشکل همانندجویی پایان نامه
  • عناوین مهم این مقاله

    پایین آوردن درصد همانندجو پایان نامه و سایت ایرانداک_ کاهش درصد همانندجو

    همه اساتید و دانشمندان و پژوهشگران این اعتقاد را دارند که باید فردی که برای اولین بار یک تحقیق و پژوهش علمی را به نتیجه می رساند بدون هرگونه کپی برداری بوده و رعایت اصول اخلاقی در آن حرف اول را بزند و همچنین دانشجویان باید تلاش کنند تا بهترین و درجه یک ترین پایان نامه علمی را ارائه دهند و از محتواهایی که مختص شخص دیگری است استفاده نکنند. یکی از دغدغه‌های مهم دانشجویان مقطع ارشد و دکتری در هنگام نوشتن پایان نامه شان و ثبت آن در سایت ایرانداک، این است که سرقت ادبی یا Plagiarism صورت نگیرد (و درصورت رخداد کاهش درصد همانندجو است) چراکه الان تمامی دانشگاه های کشور پایان نامه ها را با سایت همانندجو بررسی می کنند. سرقت ادبی (Plagiarism) به این معناست که شخصی همه یا بخشی از ایده‌های علمی یا نتایج تحقیقات فرد دیگری را بدون ذکر نام او در کار خود بیاورد و به نوعی ایده او را دزدیده و به نام خود ثبت کند. سرقت ادبی در پایان نامه ، مقاله، کتاب، کارهای تحقیقاتی و پژوهشی، فیلم، موسیقی و… رخ می‌دهد. سرقت ادبی که در انگلیسی پلیجریزم Plagiarism نامیده می‌شود، گاهی بصورت عمدی و با نیت قبلی صورت می‌گیرد، اما بعضی مواقع دانشجو این کار را غیر عمدی انجام می‌دهد و اصلا فکر این را هم نمی کند که دارد سرقت ادبی می‌کند! برای رفع مشکل همانندجو پایان نامه و پایین آوردن درصد همانندجو با ما همراه باشید.

    تیم متخصص کافه یادداشت، با تضمین کیفیت و تحویل به موقع آماده ارائه خدمات به شما عزیزان برای انجام پایان نامه دانشگاهی می باشد. با اعتماد به تیم ما، پایان نامه ایده‌آل خود را ارائه کنید. راهنمایی متخصصان ما در انتظار شماست. با شماره 09359816287 در تماس باشید.

    راهکاری کلیدی برای کاهش درصد همانندجو و رفع مشکل آن

    یک سوال اساسی آن است که چگونه از همان ابتدا درصد همانندجویی را کاهش دهیم؟ تیم حرفه ای کافه یادداشت به شما پیشنهاد می‌ کند که از همان ابتدای نگارش پروپوزال و در ادامه نگارش پایان نامه این مورد توجه داشته باشید که از مقالات اصلی و بهروز استفاده کرده و سعی در نگارش پایان نامه خود به صورت بازنویسی داشته باشید.

    چنان چه در هر کدام است مراحل نگارش پایان نامه و همانندجویی دچار مشکل شده و به راهنمایی نیاز داشتید می توانید به متخصصان کافه یادداشت اطمینان کرده و به صورت تضمینی به رفع مشکل همانندجو و کاهش درصد همانندجو پایان نامه بپردازید.

    آیا می دانید که دور زدن سایت همانندجو برای افراده خبره مثل آب خوردن است؟ برای کاهش درصد همانندجوی پایان نامه خود با ما تماس بگیرید: ۶۲۸۷ ۹۸۱ ۰۹۳۵

    سرقت ادبی در پایان نامه ارشد و دکتری در آینده بسیار مشکل ساز خواهد بود و در بهترین حالت به جریمه دانشجو و کسر نمره او می‌انجامد (البته در حال حاضر سرقت ادبی عملا بی معنی است چراکه پایان نامه با سایت ایرانداک چک شده و درصورت بالا بودن درصد همانندجو باید مشکل آن رفع شده تا بتوانید تاییده استاد مشاور را بگیرد و در جلسه دفاع حاضر شوید) اما اگر دانشجو و محقق عمداً و به تعداد زیادی سرقت ادبی در پایان نامه اش داشته باشد، این کار می‌تواند به رد پایان نامه او و حتی اخراجش از دانشگاه منجر شود. با این حال معنای پلیجریزم این نیست که شما هیچ گاه نتوانید از نتایج کار دیگران و ایده های جالب و کاربردی آنها در تحقیقات خود استفاده کنید؛ بلکه باید این کار را به شکلی انجام دهید که سرقت ادبی محسوب نشود. در این مقاله بهترین موسسه انجام پایان نامه ارشد قصد دارد تا شما را با کاهش درصد همانندجو پایان نامه و  پایین آوردن درصد همانندجو آشنا کرده و راهکارهایی را برای انجام این کار به شما ارائه دهد. پس اصلا این مقاله را از دست ندهید!

    کاهش تضمینی درصد همانندجویی

    رفع مشکل همانندجو + کاهش درصد همانند جو + درصد مجاز همانند جو

    پایان نامه دوره کارشناسی ارشد و دکترا از جمله مهم ترین مراحلی است که بدون گذراندن آن قادر به فارغ التحصیلی نخواهید بود. انجام دادن پایان نامه یک بخش از کار بوده و نگارش آن دارای اهمیتی برابر با انجام دادن پایان نامه است. یکی از مشکلات کلی که اکثر دانشجویان با آن دست و پنجه نرم می کنند مسئله همانند جویی پایان نامه است.

    رفع مشکل همانندجویی پایان نامه سوال بسیاری از دانشجویان است و بسیاری از آن ها با دغدغه چگونگی حل این مشکل دست و پنجه نرم می کنند. اگر شما نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید نگران نباشید! نکته ای را به شما یادآور می شویم که توسط آن می توانید مشکلات همانندجویی پایان نامه خود را به صورت کاملا اصولی و حرفه ای حل نمایید. روش صحیح و کلی رفع مشکل همانندجو آن است که ادبیات و متن پایان نامه خود را تغییر دهید. به عبارتی دیگر هنگامی که به منبع اصلی مراجعه می کنید و قصد استفاده از آن را دارید می توانید متن و موضوع مورد نظر را به بیان خود به صورت کاملاً علمی بنویسید.

    برای رفع مشکل همانندجویی پایان نامه خود به چارچوب آن دست نزنید اقدام به جابجایی یا حذف هیچ کدام از متون پایان نامه خود نمایید! برای کاهش درصد همانندحویی تنها کافی است که متن مورد نظر را تغییر دهید. این کار کاملا اصولی است و بدون دور زدن سامانه همانندجو اتفاق می افتد. پس از ویرایش پایان نامه خود توسط این روش مشاهده خواهید کرد که نسخه ویرایش شده شما درصد کم تری مشابهت با سایر پایان نامه ها را نشان می دهد

    بهتر است بخوانید!

    انجام پروپوزال ارشد و تز دکتری با راحت ترین و سریع ترین روش ممکن!

    رفع مشکل همانندجو پایان نامه

    همانندجویی چیست؟

    همانندجویی سامانه ای است که با هدف پیشگیری از سرقت های ادبی است که از یک طرف به دانشجویان برای انتخاب موضوع پایان نامه کمک می کند و از طرف دیگر نقش گسترده ای در شناخت محتوای کپی شده دارد که در قاب محتوای ادبی شناخته شده است. در این وب سایت که شامل چندین هزار موضوع ادبی اعم از فیلم، کتاب، تصویر، صدا و… است، شرایطی فراهم شده که کاربر بتواند مقالات کپی را شناسایی نمایند. در واقع همانندجو مرجعی است که این امکان را برای دانشگاه ها فراهم می کند تا بتوانند هر گونه سرقت ادبی و دانشگاهی را ردیابی نمایند.

    بد نیست بخوانید!

    اصول مقاله نویسی برای صفر تا صد پایان نامه ارشد در بهترین سایت ترجمه و مشاوره انجام صفر تا صد پایان نامه

    معنا و پیشینه سرقت ادبی (Plagiarism)

    مارکوس والریوس مارتیلیوس یکی از شاعران قرن نخست میلادی بود که در روم می‌زیست. او برای اولین بار کسانی که اشعار او را به نام خود برای دیگران می‌خواندند و به نوعی اشعار او را می‌دزدیدند، لقب غارتگر و فریبکار که به انگلیسی Plagiarius  می‌شود داد. در آن زمان بخاطر تعداد کم افراد محقق، پلیجریزم کمتر اتفاق می‌افتاد. اما اکنون و با رشد روز افزون علم و آسان شدن انتقال اطلاعات در اینترنت، و همچنین تعداد بالای افراد محقق و پژوهشگر، دزدی ادبی به شکل ها و شیوه‌های گوناگون انجام می‌شود. به همین علت دیگر روش سنتی تشخیص پلیجریزم پاسخگو نمی‌باشد و موتورها و نرم افزارهای پیشرفته و دقیقی که کارشان شناسایی سرقت ادبی در پایان نامه (Plagiarism) و دیگر کارهای تحقیقاتی است به کمک استادان و داوران آمده اند.

    بد نیست بخوانید!

    آموزش سابمیت مقاله isi + استخراج مقاله از پایان نامه

    انواع سرقت ادبی و پلیجریزم (Plagiarism)

    سرقت ادبی انواع مختلفی دارد. پلیجریزم می‌تواند در حوزه هنر، رسانه، ادبیات و پژوهش‌های دانشگاهی و علمی صورت بگیرد. در ادامه برای روشن تر شدن موضوع و افزایش آگاهی شما از وجود سرقت ادبی در پایان نامه تان، به توضیح چند مورد از انواع پلیجریزم (Plagiarism) می‌پردازیم.

    1. سرقت ادبی مستقیم

    در این نوع پلیجریزم، فرد سارق کل اثر را، بدون ذره ای تغییر، از آن خود می‌خواند و مدعی می‌شود که این اثر تماما متعلق به اوست.

    1. پلیجریزم در بازنویسی

    این نوع پلیجریزم در میان دانشجویان بسیار رایج است. در این نوع سرقت ادبی، فرد به تغییر کلمات و عبارات متن اقدام می‌نماید و بعد از انجام یک سری تغییرات کلی، اثر را به نام خود ثبت می‌کند. در این حالت اگر چه جملات و عبارات به شکل دیگری بیان شده اند، اما ایده و محتوای اصلی به سرقت رفته است.

    1. سرقت ادبی موزاییکی

    در این نوع از پلیجریزم (Plagiarism) نویسنده محتوای آثار دیگران را با محتوای متن خود تلفیق می‌کند. در این حالت تشخیص دزدی ادبی در پایان نامه به سختی انجام شود و جملات سرقتی از متن نوسینده قابل شناسایی نیست.

    1. پلیجریزیم سایه ای

    این حالت در زمانی است که فردی به شخص دیگری سفارش می‌دهد تا برای او کتاب، مقاله یا پایان نامه بنویسد و بعد از اتمام کار اسم فرد سفارش دهنده بر روی اثر چاپ می‌شود.

    کاهش درصد همانندجو

    همانندجویی پایان نامه چیست؟

    یکی از بزرگترین چالش هایی که دانشجویان در مقاطع ارشد و دکترا با آن رو در رو هستند، تهیه پایان نامه یونیک و منحصر به فرد است تا بتوانند بدون مشکل آن را در سایت ایرانداک ثبت نمایند. در واقع به دلیل تکرر موضوعات مشابه برای پایان نامه داشتن یک پایان نامه کاربردی و مفید مستلزم داشتن تلاش و کوشش مستمر است، اما گاهی برخی دانشجویان قصد دور زدن قواعد و اصول دانشگاه ها را داشته و است از پایان نامه های کپی شده استفاده نماید. پیش تر ها کشف این فریب امکان پذیر نبود و در برخی شرایط ممکن بود به صورت کاملا اتفاقی، هدف نا صحیح دانشجو مشخص می شد. تکرر این اقدامات سبب شد دانشگاه ها به سراغ سایت همانندجو رفته و از این اقدامات جلوگیری نمایند. کافه یادداشت در جدید ترین نوشته های خود به معرفی سایت همانندجو و روش های دور زدن آن پرداخته، همچنین می توانید از جگونگی ثبت نام و میزان هزینه همانند جویی نیز مطلع شود.

    در این مقاله می خواهیم یکی از مشکلات دانشجویان و همانند جو پایان نامه را شرح دهیم.

    در مبحث پایان نامه استفاده کردن از محتویات علمی و تحقیقات دیگران بدون دادن رفرنس و ارجاع آن سرقت علمی محسوب می شود .روش هایی مانند کپی برداری غیر قانونی و ثبت پژوهش های دیگران علاوه بر اینکه سرقت علمی است و یک امر غیر اخلاقی، باعث می‌ شود اعتبار و ارزش علمی مقاله شما پایین بیاید. دانشجو سال‌ ها تلاش می‌ ‌کند و در صورت همانند جویی پایان نامه امکان دارد مشکلات بسیاری به وجود بیاید .شخصی که مطالب علمی او به سرقت رفته است می‌‌ تواند اقدام به شکایت کند و مسائل قانونی آن را پیگیری کند به همین علت می ‌توان با دنبال کردن روش های قانونی و همچنین رعایت مسائل اخلاقی دچار همانند جویی پایان نامه نشویم.

    کلید رفع مشکل همانندجو در دستان شماست!

    رفع مشکل همانندجو سوال بسیاری از دانشجویان بوده و همواره دغدغه حل این مسئله را دارند. نگران نباشید! تیم حرفه ای کافه یادداشت به شما کمک خواهد کرد تا مشکل همانندجو پایان نامه را به صورت اصولی حل نمایید.

    روش کلی رفع مشکل همانندجو آن است که ادبیات و متن پایان نامه خود را تغییر دهید. به عبارتی دیگر شما باید به منبع اصلی مراجعه کرده و آن بخش از منبع اصلی که قصد استفاده از آن را دارید با ادبیات و متن شکل گرفته در ذهن خود به صورت علمی بنویسید.

    درصد مجاز همانندجویی

    چگونه مشکل همانندجو را به صورت حرفه ای حل کنیم؟

    خطای همانندجو یکی از مسائلی است که شما می توانید با استفاده از نکاتی مهم آن ها را حل نمایید. برای رفع مشکل همانندجو به پایان نامه خود دست نزنید! هیچ متنی را حذف و یا جابجا نمایید! برای رفع مشکل همانندجو تنها کافی است که متن مورد نظر را تغییر دهید.

    این کار بدون دور زدن سامانه همانندجو بوده و پس از ویرایش متن پایان نامه خود مشاهده خواهید کرد که نسخه ویرایش شده دارای درصد مشابهت کمتری نسبت به نسخه اولیه است.

    از کجا بفهمیم پایان نامه ما مشکل همانندجویی دارد؟

    برای پاسخ این سوال باید بگویم که می توانید پایان نامه خود را در سایت ایرانداک ثبت نمایید تا نتیجه آن برای شما مشخص شود. پس از گذشته ۴۸ ساعت نتیجه همانندجویی پایان نامه برای شما ارسال می گردد. تفسیر نتیجه همانندجویی پایان نامه کاری دشوار نیست؛ زیرا آن بخش از متون پایان نامه شما که توسط سامانه همانندجو تکراری تشخیص داده شده است، توسط کادری قرمز رنگ مشخص می‌ گردد. تنها کاری که شما باید انجام دهید ویرایش متون داخل کادر قرمز رنگ است.

    کاهش درصد همانندجو پایان نامه

    دلایل رد پایان نامه، امری عمومی و رایج است که بسیاری از دانشجویان را در مسیر پایان نامه و ثبت آن در دانشگاه تحت تاثیر وارد می‌کند. دلایل این مشکل بسیار گسترده هستند و می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

    1- کمبود منابع و تجهیزات در دانشگاه‌ها: در بسیاری از دانشگاه‌ها، وجود تجهیزات و مراکز تحقیقاتی کافی و در نظر گرفتن استانداردهای بین‌المللی و نظارت و بررسی های کافی برای چاپ پایان نامه وجود ندارد که باعث میشود پایان نامه دانشجوها با مشکل روبه ‌رو شود و به نتیجه مطلوب نرسیده و به سختی به دفاع پرداخته شود.

    2- ضعف سیستم آموزشی: سیستم آموزشی در ایران برای دانشجویان تنها در صورت قبول شدن در آزمون ورودی به دانشگاه انجام می‌گیرد. اما متاسفانه بسیاری از دانشجویان مبتدی دچار مشکلاتی مانند عدم تسلط به مهارت‌های اساسی از جمله محاسبات پایه و یا تحلیل و بررسی اطلاعات هستند. این استعدادهای اساسی برای انجام تحقیقات و پایان نامه به مولفه یک دانشجو باید تمرین شود که متاسفانه در سیستم آموزشی ایران اخذ نشده است.

    3- نبود پشتیبانی کافی: بسیاری از دانشجویان در ایران به دلیل عدم حمایت و پشتیبانی کافی از سوی استاد و یا مدیران دانشگاه، با مشکلاتی مانند اختلاف نظر در جهت تحقیق، بی‌تفاوتی به نتایج دانشجوانه یا مشکلات حوزه ی مالی در ادامه ی پایان نامه مواجه می‌شوند. این موارد می‌تواند باعث رد شدن پایان نامه و در نهایت کنسل شدن مدرک دانشجویان شود. بنابراین، در نتیجه این مشکلات، بسیاری از دانشجویان در ایران با مشکلاتی مانند عدم تسلط به مطالب یا اثبات تحقیقاتی مطلوب، ویران شده و به دلایلی چون کمبود تجهیزات و منابع دچار شده‌ و در نهایت در پایان نامه خود نتوانسته‌اند به نتایج مطلوب دست پیدا کنند.

    برای رفع مشکل همانندجویی پایان نامه

    مشکل همانند جویی در پایان نامه به معنای استفاده از متن یا جملات دیگران به دور از قرار دادن نشانه اشاره به منبع اصلی است. برای رفع این مشکل، ابتدا باید به دقت مطالعه شود که چه قسمتی از پایان نامه برگرفته و به چه صورتی می باشد. سپس با بررسی مستندات و منابع مرتبط و استفاده از روش‌های شناسایی مطالب روشن شود که همان مطلبی که بدون نشانه رجوع استفاده شده است، از کدام منبع برگرفته‌شده است. در صورتی که مشخص شد که قسمتی از پایان نامه بدون نشانه ارجاع از منبع درج شده‌ است، می توان با قراردادن نشانه و ترجمه صحیح آن، مشکل همانند جویی را رفع کرد. همچنین به منظور جلوگیری از وقوع مشکل همانند جویی در پایان نامه آینده، بهتر است از برخی ابزارهای تحلیل متنی مانند نرم‌افزار Turnitin استفاده شود. این نرم‌افزار می‌تواند کپی رایت مطالب بدون نشانه رجوع را بررسی کرده و همانند جویی در پایان نامه را به حداقل برساند و یکی از روش کاهش درصد همانندجویی می باشد.

    تفسیر نتیجه همانندجویی

    تفسیر نتیجه همانندجویی پایان نامه کار زیاد سختی نیست! مشکلی که اینجا وجود دارد کاهش درصد همانندجو و پایین آوردن میزان مشابهت است. فراموش نکنید وقتی که فایل پایان نامه خود را در سامانه ایرانداک و هر سامانه مشابهت یاب دیگر اپلود میکنید درصد مشابهت روی کار شما توسط رنگ قرمز مشخص شده است و تنها کاری که شما باید انجام دهید تغییر همین مطالب است.

    دلایل رد پایان نامه در ایرانداک

    دلایل رد شدن پایان نامه در ایرانداک فقط می تواند دو چیز باشد: 1- بالا بودن درصد همانندجویی (که باید توسط افراد خبره درصد همانندجویی کاهش یابد) و 2- معیوب بودن محتوا از نظر ساختار نوشتاری و دستوری که باعث می شود میزان درصد و استعلام پایان نامه توسط سایت همانندجو همراه با پیامی مبنی بر اعتبار نداشتن درصد همانندجو همراه باشد (در این موارد ابتدا باید ساختار جملات از نظر دستوری و ظاهری تصحیح شود سپس استعلام دوباره گرفته شود).

    روشی تضمینی برای کاهش درصد همانندجویی

    کافه یادداشت متشکل از تیم حرفه ای و متخصص در زمینه نگارش پایان نامه تمامی رشته ها یک روش تضمینی برای کاهش درصد همانندجویی به شما ارائه می نماید. برای مشکل همانندجو و رفع آن تنها کافی است که متن پایان نامه خود را به صورت علمی تغییر دهید.

    گاهاً این اتفاق رخ می‌دهد که پایان نامه شما دارای درصد مشابهت بالایی در سامانه همانندجو با سایر منابع علمی می باشد. در این زمان تنها کافی است که پایان نامه خود را باز کرده و اقدام به ویرایش متن مورد نظر به زبان خود و ادبیات علمی بپردازید.

    به عبارت دقیق تر کاهش درصد همانندجویی یک فرآیندی است که از زمان شروع به نگارش تا زمان اتمام آن باید دقت کافی را به عمل آورده و از منابع اصلی و لاتین استفاده نمایید. با توجه به آنکه الگوریتم سامانه همانندجو بدین شکل است که بازنویسی متن را تشخیص نمی دهد، بنابراین تنها روش برای کاهش درصد همانندجویی همان است که ادبیات متن شما تغییر کند.

    روش ها و راهکار کاهش درصد همانندجو پایان نامه

    توصیه ما به دانشجویان این است که پایان نامه خود را از لحاظ سرقت علمی کنترل کنند تا قبل از ارائه آن به اساتید در جلسه دفاع مشکلات پایانی آن را نیز حل نمایند. انجام سرقت علمی باعث عواقب جبران ناپذیری برای آینده علمی و شغلی دانشجویان می‌شود پس بهتر است در ابتدا تمام جوانب آن و مشکلات را تشخیص دهید.

    در سایت همانندجو پایان نامه ثبت نام کنید و از طریق آن متون و مقالات خود را وارد نمایید و درصد همانندجو و میزان تشابه را مشاهده کنید و به کمک روش هایی که در ادامه به شما خواهیم گفت می‌ توانید درصد همانندجو را پایین آورده و ویرایش کنید و یک پایان نامه مختص به خود تحویل دهید.

     شرح راهکارهابرای پایین آوردن درصد همانندجو

    _ عدم استفاده از منابع و نقل قول های دیگران در متن: زمانی که می خواهید از یک منبع یا کتاب مطلبی را ذکر کنید حتماً باید آن را در علامت نقل قول بگذارید و تنها نمی توان مرجع را به آن افزود بلکه استفاده از علامت نقل قول یک امر ضروری است.

    _ تغییر دادن مطالب از یک منبع بدون لزوم رفرنس دهی: زمانی که می‌ خواهید مطلبی را از یک منبع دیگر بنویسید باید آن را بازنویسی کنید و کلمات و عبارات آن را به گونه‌ ای تغییر دهید که کپی نباشد. اما درست است که با انجام این مسیر موفق شده اید یک پایان نامه جدید بنویسید اما هنوز ساختار و استدلال نویسنده اصلی آن و‌ ایده های او را نتوانسته اید تغییر دهید پس باید رفرنس ها و جداول و نمودارها را به نویسنده آن ارجاع دهیم.

    _ کپی نمودن کلمات و ایده ها از منابع دیگر: زمانی که دانشجویان یک منبع را مطالعه کرده و کلمات و ایده‌ های آن را دقیقاً کپی می کنند و هیچ گونه ارزش و اعتباری برای نویسنده آن قائل نمی ‌شوند مرتکب سرقت علمی شده اند، با این حال باید با اشاره به منابع و نویسنده آن مطلب از سرقت علمی جلوگیری کرد.

    _ سرقت علمی با دادن اطلاعات نادرست در منبع: زمانی که یک فرد منابعی را مطالعه کند و از آن در پایان نامه خود نیز استفاده کند اما در مورد منابع و نویسنده آن اطلاعات غلطی ذکر کند در این صورت نیز مرتکب سرقت علمی شده است.

    _ الهام گرفتن از مقالاتی که خود آنها نیز یک نوع سرقت علمی هستند.

    _ اثر و مقاله یک نویسنده دیگر را با نام خود ثبت کردن.

    _ انجام ایده ها و مطالب و کپی نمودن آن ها بدون رفرنس دهی.

    _ نکته مهم تر این است که در صورت استفاده از مقالات گذشته خود بدون ارجاع آن به نویسنده که خود شما هستید نیز نوعی سرقت علمی مرتکب شده اید

    درصد مجاز همانندی پایان نامه چقدر است؟

    در صورتی که درصد همانندی متن پایان نامه شما با سایر پایان نامه ها و منابع علمی دیگر از یک حد مجاز بیشتر باشد به احتمال زیاد اساتید داور و استاد یا اساتید راهنمای شما اجازه دفاع و فارغ التحصیلی را به شما نخواهند داد.

    حال سوالی که ایجاد می‌شود آن است که درصد مجاز همانندجو چقدر بوده و تا چه میزان مجاز هستیم که همانندی علمی با سایر منابع را داشته باشیم؟ درصد مجاز همانندجو در منابع علمی متفاوت بوده و بین ۲۰ الی ۳۰ درصد متغیر است. به طور کلی استاندارد درصد مجاز همانندجو را ۲۲ درصد در نظر می گیرند.

    اما گاهاً در برخی از دانشگاه های کشور، اساتید راهنما و داور درصد مجاز همانندجو را ۳۰ درصد مشخص کرده و در صورتی که پایان نامه شما دارای ۷۰ درصد متن یونیک باشد به شما اجازه دفاع از پایان نامه را خواهند داد و نیازی به کاهش درصد همانندجو پایان نامه و پایین آوردن درصد همانندجو نخواهید داشت!

    اگر برایتان سوال پیش آمده است که همانندجویی باید چند درصد باشد؟ درصد مجاز همانندی در پایان نامه معمولا بین 10 تا 15 درصد است. یعنی نوشته‌هایی که در پایان نامه از منابع دیگر کپی شده‌اند و به عنوان نقل قول یا در حد نکته‌های مختصر و مفیدی استفاده می‌شوند، نباید بیشتر از این درصد باشد. در صورتی که درصد همانندی بیشتر از حد مجاز باشد، پایان نامه ممکن است به عنوان یک کار پژوهشی در نظر گرفته نشود و مشکلات زیادی برای دانشجو به وجود آید. بنابراین، بهترین راه برای پیشگیری از این مشکل این است که پایان نامه با دقت و با استفاده از منابع متعدد و معتبر نوشته شود و از نقل قول‌های گسترده و بدون ارجاع به منابع خارجی برخوردار نباشد.

    هزینه همانندجویی

    به طور کلی عوامل زیادی در هزینه همانندجویی تاثیر گذار است که می توان بر اساس آن هزینه نهایی پایان نامه را کاهش یا افزایش داد. بر اساس تعرفه ها هزینه هر بار ثبت نام پروپوزال در سامانه بر اساس تعرفه های دانشگاه متغیر است و هر دانشجو برای هر بار ثبت در این سامانه باید هزینه همانندجویی را به صورت کامل پرداخت نمایند. ولی به کلی می توان گفت بسته به درصد که از سایت همانندجو دریافت کرده اید هزینه کاهش درصد همانندجو چیزی بین 400.000 تومان تا 3.800.000 تومان خواهد بود و البته هزینه استعلامی که خود سایت ایرانداک از دانشجو دریافت می کند.

    چگونه استعلام همانندجو پایان نامه خود را بگیریم؟

    1. ابتدا وارد سایت https://tik.irandoc.ac.ir/ شده و از قسمت بالا سمت چپ گزینه نام نویسی را انتخاب می کنید و با جیمیل معتبری که به نام خود شماست ثبت نام می کنید.
    2. پس از گذراندن تایید ایمیل ثبت نام حالا می توانید به راحتی وارد سایت همانندجو شوید.
    3. در صفحه باز شده می توانید پروپوزال، پایان نامه، پروپوزال دکتری، رساله دکتری، مقاله و نشریه، کتاب را همانندجویی کنید.
    4. در این قسمت باید نوع متن ارسالی را انتخاب کنید و گام بعدی را بزنید.
    5. : در این بخش باید عنوان پایان‌ نامه و متن آن را در دو قسمت کپی کنید و به گام بعدی بروید.
    6. در بخش ششم باید ایمیل استاد راهنما و شناسه آن را وارد کرده و تایید شناسه را زده و به گام بعد بروید.
    7. پس از گذراندن مراحل و پرداخت مبلغ مورد نظر فایل شما در سامانه همانندجو ثبت می شود.
    8. بعد از پرداخت هزینه همانندجویی باید از رسید آن برای ارائه به آموزش پرینت بگیرید.
    9. پاسخ استعلام همانندجو پس از ۲ روز کاری به ایمیل شما و استاد مشاور اول و استاد راهنما از طرف سایت همانندجو ارسال خواهد شد!

    پاسخ همانندجو همانطور که قبلا ذکر شد به ایمیل استاد مشاور و استاد راهنما ارسال می شود و استاد مشاور کاملا در جریان میزان همانندجویی پایان نامه شما قرار خواهند گرفت و اگر این درصد بالا باشد ممکن است به کلی پایان نامه شما رد شده و زحمات شما به باد رود! معمولا درصد همانندجویی مجاز در دانشگاه های کشور زیر ۳۰ درصد است و رسیدن به این درصد همانندجویی برای کسانی که تخصص ندارد کار چندان راحتی نیست!

    آیا میدانید سایت کافه یادداشت می تواند درصد همانندجو پایان نامه شما را بدون دستکاری در محتوا و در اسرع وقت پایین بیاورد! با ما تماس بگیرید!

    پایین آوردن درصد همانندجو در پایان نامه! آیا می توان ایرانداک و همانندجو را دور زد؟

    خب، سوالی که اکنون برای شما پیش می‌آید این است که چگونه از اثار دیگران در کار خود استفاده کنیم و با این حال متهم به سرقت ادبی در انجام پایان نامه هم نشویم و کاهش درصد همانندجو پایان نامه را هم داشته باشیم؟ دور زدن سایت همانندجو چگونه است؟ پاسخ این سوال آن است که شما باید برای سرقت ادبی مجاز (وقتی که درصد همانندجو زیر ۳۰ درصد باشد) در پایان نامه تان نام منبع مورد استفاده خود را به شکل کامل و اصولی ذکر نمایید. به عنوان مثال اگر جمله‌ای را عینا از متن دیگری کپی کرده اید حتما از نقل قول ها استفاده کنید و برای استفاده از ایده‌های دیگران از بازنویسی اصولی استفاده نمایید.

    دانشگاه‌ها و موسسات علمی گوناگون برای جلوگیری از سرقت ادبی در پایان نامه از سایت‌ها و نرم‌افزارهای تشخیص پلیجریزم (Plagiarism) بهره می‌برند که معتبرترین آن سایت همانندجو است و در صورت یافتن هر گونه پلیجریزیم غیر مجاز در کار، از پذیریش آن ممانعت می‌کنند و به دانشجو برای ویرایش پایان نامه اخطار خواهند داد. سایت ترجمه کافه یادداشت در ادامه به یکی از سایت هایی کمک کننده در پایین آوردن درصد همانندجو اشاره می‌نماید.

    دور زدن سامانه همانندجو

    با توجه به موارد عنوان شده، سامانه همانندجو قابلیت یافتن مطالب مشابه را دارد و از این رو نمی توان با استفاده از کپی کردن از زیر بار مسئولیت پایان نامه فرار کرد. البته همیشه راه فرار وجود دارد و شما می توانید به روش های متنوع چکر های سامانه را گول و سایت را دور بزنید.این روش ها شامل موارد زیر می باشند:

    همیشه با ایجاد موانعی که بر سر راه انسان قرار می گیرد اولین فکر دور زدن این محدودیت ها می باشد، گاهی موفق خواهیم شد و گاه این موفقیت سبب دردسرهای بیشتر می شود. سامانه همانندجو پایان نامه یک سایت قوی می باشد که از طریق آن می ‌توان درصد مشابهت متون را برای جلوگیری از سرقت علمی و ادبی کنترل کرد. حال برای یک سری دانشجویان سامانه همانندجو پایان نامه به عنوان یک محدودیت تلقی می شود و قصد دارند که آن را دور بزنند اما آیا این امکان دارد؟

     پس با ما همراه باشید تا یک سری روش ها برای دور زدن سامانه همانندجو و پایین آوردن درصد همانندجو ذکر کنیم.

    • غلط املایی داشتن: عده ‌ای برای کاهش درصد همانندجویی در پایان نامه خود از غلط املایی استفاده می ‌کنند که اصلاً جلوه خوبی ندارد زیرا با مطالعه کردن پایان نامه توسط اساتید راهنما آن ها متوجه این شگردها می‌ شوند و در سامانه همانندجو پایان نامه نیز این روش جدیدا پاسخ نمی ‌دهد و مشکل آن رفع شده است.با توجه به این که متون دارای غلط املایی قابلیت خوانش دقیق را به چکر ها نمی دهند، از این رو می توانید با نوشتن املای غلط کلمات به سادگی سامانه را دور بزنید، البته دقت داشته باشید که این روش می تواند به سادگی توجه استاد راهنما را جلب و متوجه عملکرد شما شود.
    • استفاده از متون تکراری: عده‌ ای از دانشجویان برای رهایی از همانندجویی جای متن هایی که دارای تشابه نیستند را با متونی که شباهت زیاد دارند عوض می کنند. در به روز رسانی سامانه همانندجو پایان نامه در صورتی که متن تکراری باشد خطای نوشتاری رخ می دهد.استفاده از متن های جایگزین و تکراری از دیگر روش های دور زدن سامانه هنرجو است که به واسطع آن شرایطی فراهم می شود تا بتوان الگوریتم ها را دور زد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم کلمات مشابه را به کار ببرید تا همانندجو قابلیت و درک درستی از مطلب پیش رو را نداشته باشد.
    • استفاده از symbol حروف به جای کلمات پر تکرار آن ها: برای کاهش درصد همانندجویی از symbol حروف استفاده می شود و در کل متن پایان نامه این symbol ها جایگزین حروف اصلی می شوند اما خوشبختانه در سامانه همانندجویی این مشکل نیز رفع شده است.
    • حذف قسمت های متشابه: عده ای نیز برای پایین آوردن درصد همانندجویی قسمت هایی از پایان نامه خود را که دارای تشابه هستند را حذف می کنند تا درصد تشابه آن کم شود و از کل تعداد صفحات پایان نامه می کاهند و زمانی که توسط اساتید سامانه چک شود متوجه یکسان نبودن تعداد صفحات می شوند. برخی افراد تصور می کنند با حذف کردن بخش های از پروپوزال دیگران می توانند درصد همانندجویی را کاهش دهند این درحالی است که حذف متون تنها سبب ناقص شدن محتوا خواهد شد که در نتیجه به رد شدن پر.ژه پایان نامه ختم خواهد شد

    پس راه حل چیست؟

    برای کاهش درصد همانندجو  و پایین آوردن درصد همانندجو هیچ راه حل عجیب غریب و میانبری وجود ندارد، متنی که درصد همانندجویی اش بالای ۳۰ درصد باشد باید ویرایش شود و این ویرایش به صورت پارافریز جملات و باید روی آن وقت گذاشته شود و این کار برای متخصصان این حوزه مثل آب خوردن است و در زمان بسیار پایین قابل انجام!

    بد نیست بخوانید!

    انتخاب موضوع پایان نامه+ آموزش انجام پایان نامه (مشاوره رایگان)

    روش های پایین آوردن درصد همانندجو – کاهش درصد همانندجو پایان نامه

    یکی از مهم ترین مواردی که در زمان ثبت نام همانندجویی مورد توجه قرار می گیرد، درصد همانندجویی است که بر اساس الگوریتم های این سایت مشخص می شود. این الگوریتم ها می توانند همانندی متن راتشخیص و بر اساس آن پایان نامه را قبول یا رد نمایند. از همین رو برای کاهش میزان درصد همانندجویی می توانید از روش هایی استفاده نمود که قابلیت پیدا کردن تشابه را نداشته باشند. در واقع می توان گفت که الگوریتم ها نمی توانند همانندی متن های بازنویسی شده را تشخیص دهند از این رو پیدا کردن میزان کپی در این متن ها به حداقل می رسد. همین امر سبب شده که بتوان با بازنویسی متون و منابع تاحد زیادی درصد همانندجو را کاهش داد.

    با توجه به موارد عنوان شده، شما با روش های کاربردی می توانید درصد همانند جو را تا حد زیادی کاهش دهید و در رفع مشکل همانندجو پایان نامه قدم بزرگی بردارید! این موارد به طور خلاصه شامل موارد زیر می باشد

    • منابع مورد نظر را تا حد امکان بازنویسی نمایید.
    • پی نوشت یا توضیحات اضافه با به حداقل برسانید.
    • از قابلیت گنگ نویسی و غلط املایی بهره ببرید.
    • از محتوای خود کپی داشته باشد

    راه کار مناسب برای درصد همانندجویی قابل قبول

    یکی از مشکلات اصلی در نوشتن پایان نامه، تشابه و کپی در محتوا است. در اینجا آموزش سریع راهکارهای کاهش درصد تشابه و کپی پایان نامه را برای شما ذکر می کنیم:

    استفاده از مراجعه به منابع قابل اعتماد

    ابزارهای متعددی برای معرفی منابع کتابخانه‌ای و انتخاب آن‌ها با استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی به شما کمک می‌کنند تا معتبرترین و به‌روزترین منابع را برای پایان نامه خود پیدا کنید. هنگام استفاده از منابعی که از منابع منتشر شده در کتابخانه آکادمیک استفاده می کنید، باید از روش هایی مانند مرجع بندی استفاده کنید تا شبهه ​​یا خطایی در تبدیل بخشی از منابع به محتوای خودتان ایجاد نشود.

    توجه به ساختار پایان نامه

    پایان نامه باید از ساختار مشخصی پیروی کند که از قسمت های مختلفی مانند چکیده، مقدمه، فصول، نتیجه‌گیری و مراجع تشکیل شده است. عدم رعایت ساختار پایان نامه می‌تواند علت کاهش درصد تشابه پایان نامه باشد. به طور خاص، سرقت ادبی در مقدمه یا آوردن عناصر غیر ضروری در نتایج ممکن است باعث افزایش درصد تشابه و کپی پایان نامه شد.

    ارائه نظرات، نقادی و بازخورد برای پایان نامه شما

    قبل از تحویل پایان نامه، بهتر است جهت هماهنگی با استاد خود، با یک کارشناس امتیاز پایان نامه مشورت کنید، این مرحله می تواند کمک کند به شما هر گونه انجام کار اشتباهی را به طور قبلی تعدیل کنید، همچنین نقدها و پیشنهادات دیگران به شما کمک خواهند کرد تا مطمئن شوید که پایان نامه ‌تان اصیل و کاملا متفاوت با موارد دیگر دریافت شده است.

    سایت ایرانداک، سرقت ادبی مجاز در پایان نامه و پایین آوردن درصد همانندجو !

    پژوهشگاه ایرانداک برای ثبت اسناد علمی معتبر در سال ۱۳۴۷ در ایران پایه گذاری شد. در سایت ایرانداک اسناد و مدارک علمی نظیر کتب علمی، مقالات علمی و همایشی، طرح‌های پژوهشی و تحقیقی و … ثبت می‌شود. علاوه بر ثبت اسناد و مدارک علمی و فنی کشور، ایرانداک وظیفه دارد تا پایان نامه‌های انجام گرفته شده در داخل کشور را نیز ثبت و نگهداری نماید. این پژوهشگاه دارای سه پژوهشکده اصلی است که پایگاه اطلاعاتی گنج و سامانه همانندجو از مهم ترین آنها هستند.

    در سامانه همانندجو سایت ایرانداک ، برای سرقت ادبی مجاز در پایان نامه و یافتن میزان مشابهت پایان نامه شما با سایر تحقیقات علمی و جلوگیری از پلیجریزم (Plagiarism)، دانشجویان موظفند در ابتدای نگارش پایان نامه شان موضوع خود را در این سایت ثبت نمایند. در این صورت اگر این موضوع را قبلا فرد دیگری انتخاب کرده باشد موضوع انتخاب شده برای دانشجو قابل قبول نخواهد بود. بنابراین دانشجویان با کمک این سایت از تکراری نبودن موضوع انتخابی خود مطمئن می‌شوند.

    سایت ها و نرم افزارهای دیگری نیز هستند که شما می‌توانید به آنها مراجعه کنید و با چک کردن پایان نامه خود و پایین آوردن درصد همانندجو پایان نامه به کمک این سایتها، آن را از خطر پلیجریزیم در امان نگه دارید.  سه لینک زیر، آدرس سه سایت معتبر در زمینه تشخیص سرقت ادبی یا Plagiarism در متون مختلف هستند.

    1. سایت ithenticate

    https://www.ithenticate.com/

    1. سایت duplichceker

    https://www.duplichecker.com/

    1. سایت copyleaks

    https://copyleaks.com/

    چگونگی استعلام موضوع پایان نامه در ایرانداک

    درست است که استعلام موضوع پایان نامه ربط چندانی به پایین آوردن درصد همانندجو ندارد اما گفتن این موضوع در این مقاله خالی از لطف نیست! در سال های اخیر به دلیل ازدیاد تعداد پایان نامه ها و درخشش پروپزال دانشجویان مقاطع ارشد و دکترا یک منبع برای جمع آوری پایان نامه ها ایجاد شده که به واسطه آن امکان دسترسی برای دیگر دانشجویان فراهم شده و می توانند به عنوان منبع از آن ها استفاده نمایند. از این رو افراد می توانند از پروپزال های درخشان به عنوان منبع و مرجع استفاده نمایند. وب سایت ایرانداک منبع مذکور است که به همراه سایت همانندجو شرایطی فراهم می نمایند تا دانشجویان بتوانند از اطلاعات علمی فارغ التحصیلان استفاده نمایند، البته گفتنی است که به منظور پیشگیری از سرقت های ادبی و جلوگیری از کپی کردن افراد سودجو، هر دانشجو می تواند با رمز عبور وارد وب سایت ها شوند. به این ترتیب نحوه ثبت نام در همانندجو به گونه ای است که پس از انجام دفاعیه و قبول آن تواسط هیئت مدیره، یک نسخه از آن در سامانه همانندجو به نام تهیه کننده و به همراه کد رهگیری ثبت خواهد شد تا در زمان نیاز بتوان به سادگی به آن دسترسی پیدا کرد.

    دانشجویان برای اطمینان از عدم تکراری بودن موضوع خود و جلوگیری از سرقت ادبی، باید تاییدیه پایگاه ایرانداک و سامانه همانندجو را بدست بیاورند و آن را به دانشگاه محل تحصیل خود تحویل دهند. در ادامه به مراحل استعلام پایان نامه در این سایت می‌پردازیم.

    1. ابتدا باید در سایت ایرانداک وارد شده ( https://sabt.irandoc.ac.ir/) و در آن عضو شوید.به سادگی در سامانه همانندجو ثبت نام کنید در ابتدای امر باید وارد لینک سایت ایرانداک شوید تا از طریق آن مراحل پیش رو را انجام دهید. در گام اول وارد بخش نام نویسی شده و فیلد هیا مشخص شده برای تکمیل اطلاعات را پر کنید.
    2. بعد از ایجاد پروفایل شخصی، به قسمت پیشینه پژوهش وارد شوید.پس از تکمیل اطلاعات روی گزینه گام بعدی کلیک نمایید و در صفحه بعد روی گزینه درخواست پروپزال کلیک نمایید. تمامی مشخصات درخواستی در مراحل بعدی باید به درستی وارد شود تا بتوان ثبت نام کاملی داشت.
    3. گام بعدی به درج ایمیل استاد راهنما و شناسه های مربوط به وی اختصاص دارد و پس از این که کد شناسه تایید شد لازم است وارد مرحله بعد یعنی مرحله پرداخت بروید.
    4. در قسمت “ثبت درخواست پیشینه” در سایت ایرانداک کلیک نمایید. در صفحه ای که برای شما باز می‌شود، بایستی اطلاعاتی که از شما درخواست شده است را وارد نمایید و سپس گزینه ثبت و پرداخت هزینه را بزنید. هزینه هر بار استعلام 50 هزار تومان می‌باشد. گام بعدی به هزینه های پرداختی ثبت نام مربوط است که مبلغ پرداختی بر اساس قواعد سایت همانندجو تعیین می شود و پس از آن باید از رسید پرداختی پرینت گرفته و به آموزش ارائه دهید .
    5. استعلام موضوع شما بعد از دو الی ده روز توسط ایرانداک به آدرس ایمیلی که در قسمت اطلاعات درج کرده‌اید فرستاده خواهد شد.گفتنی است در پایان کار می بایست درصد همانندجوی را به شکل یک پی دی اف آماده و آن را به آموزش مرکز تحویل دهید.

    با هر کد ملی تنها می توانید یک بار در این سایت ایرانداک ثبت نام کنید، برای همین لازم نیست دانشجویان مقطع دکتری نام نویسی مجدد انجام دهند و با گذرواژه و ایمیلی که در مقطع ارشد درج نموده اند می توانند وارد سایت  ایرانداک شوند. به همین دلیل سعی کنید کد ملی و ایمیل خود را به دقت وارد نمایید و آنها را به خاطر بسپارید.

    کار دیگری که می توان قبل از استعلام موضوع پایان نامه در ایرانداک انجام داد، بررسی آثار و پایان نامه های مرتبط با موضوع است. برای این کار می‌توانید از سامانه گنج در سایت ایرانداک کمک بگیرید تا با مطالعه پایان نامه دانشجویان دیگر، علاوه بر گرفتن ایده‌های جدید، از تکراری بودن موضوع خود نیز مطمئن شوید. برای ورود به این سامانه، بعد از رفتن به سایت ایرانداک، به قسمت اطلاعات فنی و علمی بروید و در زیرمجموعه‌های آن بر روی قسمت گنج کلیک کنید. سپس با جستجوی موضوع خود، پایان نامه های مرتبط با آن را دریافت نمایید.

    نتیجه گیری

    خب با توجه به موارد عنوان شده، می توان پایین آوردن درصد همانندجو را انجام داد، البته توجه داشته باشید که برخی دانشجویان تصور می کنند سامانه همانندجو قابلیت تشخیص کپی ها را ندارد این در حالی است که سایت مذکور با داشتن الگوریتم های چک کننده می تواند میزان درصد کپی را عنوان نمایند. مراجعه به همانندجوی و نحوه ثبت نام و آگاهی از میزان هزینه به شرایط خاصی بستگی دارد که برای کسب اطلاعات کامل می توانید به وب سیات تخصصی  کافه یادداشت مراجعه نمایید.

    یکی از دلایل رد پایان نامه در ایرانداک، قالب نوشتاری پایان نامه است! نیم فاصله ها و کلمات از نظر ویراستاری باید با استانداردهای دانشگاه همخوانی داشته باشد. راهی برای دور زدن سامانه همانندجو در این مسئله وجود ندارد!

    قیمت همانندجویی پایان نامه به تفسیر نتیجه همانندجویی و درصد آن بستگی دارد این قیمت از 400 تومان تا 3.5 میلیون متفاوت است.

    درصد همانندجویی قابل قبول برای اکثر دانشگاه ها زیر 30 درصد است اما بعضی دانشگاه ها با درصد زیر 20 درصد موافقت می کنند.

    یک روش کاهش درصد همانندجویی حذف جداول و پارافریز کردن جملات فصل 2 پایان نامه است. این کلی ترین روش کم کردن درصد همانندجویی پایان نامه است

    استفاده از نرم افزارهای بررسی اصالت پایان نامه، بررسی دست‌اندازها و مشاوره با استاد راهنما.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۷ رای
    8 پاسخ
    1. یحیی
      یحیی گفته:

      سلام برای اینکه بخواهیم درصد همانند جویی را کم کنیم . کلمات عنوان ها مثلا بیان مساله یا قسمت های که به عنوان نام و نام خنوادگی هست حذف شوند اشکال دارد ؟

      پاسخ
    2. حسین
      حسین گفته:

      سلام ،جیمیل پشتیبانی و پسورد برای دیدن جواب همانند جویی ندارم اصلا نمیتونم چه جیمیل ثبت شده،با کد ملی میتوانم جیمیل تغییر بدم است?اگه میتونین کمکم کنین این شمارم هست09365748594روز دفاع من نزدیک هست اما همانندی من هنوز نتونستم کاری کنم

      پاسخ
      • احسان عطایی
        احسان عطایی گفته:

        سلام با یک جیمیل دیگه ثبتش کنید یا زنگ بزنید ایرانداک ما فقط می تونیم براتون درصد همانندجویی رو پایین بیاریم

        پاسخ

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *