اصول مقاله نویسی را اگر می دانید این مقاله را نخوانید!مقاله نویسی اصولی چیست؟

,
نوشتن مقاله - اصولی نوشتن مقاله - نوشتن مقاله اصولی - سابمیت مقاله- دلایل رد شدن مقاله
  • اگر با اصول مقاله نویسی یا نوشتن مقاله isi آشنا نیستید، در این راهنمای جامع برای اصول نوشتن مقاله برای سابمیت مقاله ISI بر اساس متد الزویر شما را یاری خواهیم کرد. دلیل اهمیت نگارش این راهنما قبل از سابمیت مقاله آن است که اصول مقاله نویسی در زندگی علمی افراد متخصص برای ارائه‌ی پژوهش های مختلف الزامی است. سوالاتی که برای مقاله نویسی باید از خود بپرسید متعدد هستند. اهمیت این دست پرسش ها در داوری همتا تعیین می شود که پاسخ دهی آن، بر عهده داوران می باشد. در واقع داوری همتا برای بررسی ارکان مقاله نویسی بر اساس اصالت، اعتبار و اهمیت در محدوده تحقیقاتی مورد نظر است. از این رو مطرح کردن سوالاتی زیر، راه شما را برای شروع اصولی نوشتن مقاله هموار می سازد و دلایل رد شدن مقاله را برای برایتان بازگو می کند.

    • نگارش مقاله کامل و حاوی مطلب های جدید است؟
    • موضوع انتخاب شده برای نگارش مقاله در حوزه نشریه مورد نظر است؟
    • دقت و نظم کافی در مقاله نویسی صرف شده است؟
    • آزمایشات و روش های بکارگرفته شده در مقاله نویسی قابل تکرارند؟
    • ارائه نتایج به صورت صحیح انجام شده است؟
    • مبحث مقاله مورد نظر دقیق و درست به شکل مستند ارائه شده است؟
    • نتیجه های ارائه شده با داده های ابتدایی مورد قبول هستند؟
    • زبان مقاله مورد قبول است؟
    • ارقام و جدول های به کار برده شده مناسبند؟
    • اطلاعات ارائه شده اضافه و مضاعف هستند؟
    • منابع ارائه شده در متن در فهرست منابع موجود هستند؟

    پرسیدن این دست پرسش ها کمک می کند تا مقاله نویسی بهتری داشته باشید، و اصول یاد شده را برای داوری همتا به درستی رعایت نمایید.

    اصول مقاله نویسی

    تصمیم گیری جهت نوع مقاله نویسی

    وقتی می خواهید نوع مقاله را برای شروع مقاله نویسی در نظر بگیرید باید سه گزینه را برای خودتان مطرح کنید. اولاً اینکه مقاله های کامل یا ابتکاری نوع کامل مقالاتی که در دسته مقالاتی پژوهشی قرار می گیرند را تشکیل می دهند. مقالات کوتاه ( لترها) برای ارائه مطالب به شکل سریع و پیشرفت های مهم ارائه می شوند.

    سوم اینکه بیان چکیده مقالات مروری در مورد یک موضوع خاص، برای تاکید بر اهمیت نکاتی است که قبلا گزارش شده اند؛ و از این رو حاوی اطلاعات تازه نیستند. در نتیجه نگارش آنها با درخواست سردبیر نشریه صورت می گیرد.

    انتخاب نشریه هدف برای شروع مقاله نویسی

    عرضه و سابمیت مقاله ISI  بین هزاران نشریه مختلف، یک اشتباه رایج است. پس، انتخاب نشریه هدف بسیار مهم است و باید از همان  اول به درستی گزینش شود. پس یک مرتبه سابمیت مقاله ISI  برای دریافت نظر داوران در این رابطه کفایت می کند.

    برای انتخاب نشریه مناسب جهت انتشار مقاله خودتان، به مقاله هایی که برای نگارش مورد استفاده واقع شده اند، نگاهی بیندازید. سابمیت مقاله هایی این چنین، در یک یا دو نشریه ممکن است موضوع رایجی باشد؛ پس بهتر است شماره های هر نشریه را بررسی کرده ( حتی اگر در مرحله چاپ باشد)، و موضوعات داغ را بیرون بکشید. البته باید توجه داشته باشید که این نشریه مناسب و معروف باشد.

    بد نیست بخوانید!

    صفر تا صد نوشتن مقاله علمی پژوهشی و مقاله مروری در کافه یادداشت!

    توجه به گزینه رد مقاله توسط اکثریت نشریات یک موضوع ثابت شده است و برخی نشریه ها می توانند مقالات متعدد را با آمار بالایی رد کنند. از این رو برای مقاله نگارش شده خودتان، بهتر است نرخ رد مقاله را در نظر داشته باشید و در صورتی که موضوع پژوهش شما چندان داغ و جذاب نیست، روی نشریه های کم ادعا حساب باز کنید. این نرخ رد یا تاثیر ضریب نشریه را در Science Gateway به آسانی می توان یافت.

    بررسی شرایط نشریه در راهنمای نویسندگان

    خواندن بخش راهنمای نویسندگان در وب سایت نشریه نیز بسیار اهمیت دارد. در این صورت شما می توانید دستورالعمل های لازم برای ویرایش دقیق، آئین نامه های ارسال مقاله نویسی، دستمزد های انتشار، و حق کپی رایت و دستورالعمل های اخلاقی را به آسانی مطالعه کرده و از آنها مطلع شوید.

    حتی در همین بخش مذکور، برای اصول مقاله نویسی نیز اطلاعاتی آورده شده است. در این صورت شما می توانید برای نگارش مقاله حتی در فرم پیش نویس شکل و شمایل متن، نحوه معرفی منابع، فهرست علائم جداول و ارقام را به درستی وارد کنید. در صورتی که بتوانید از این راهنما استفاده کنید به صرفه جویی در وقت خود کمک کرده اید و از طرفی ارزشی برای زمان داوران از این جهت قائل شده اید.

    توجه به ساختار در روند اصول مقاله نویسی

    همانطور که در بخش قبلی توضیح داده شد، پیدا کردن ساختار نشریه در بخش راهنمای نویسندگان اهمیت ویژه ای دارد و عموماً اکثر این نشریات، یک فرم مشخص و ثابت مشابه یکدیگر دارند. یک بخش به فهرست سازی و جستجوی موضوعات اختصاص داده شده است که مقاله نویسی را مفید و کارآمد می کند.

    در اصل این بخش از عنوان، نویسندگان، چکیده و کلمات کلیدی مرتبط تشکیل شده است. متن اصلی نیز از مقدمه، روش ها، نتایج، بحث و نتیجه گیری تشکیل می شود. بخش دیگری نیز به تشکر های لازمه و سپس منابع استفاده شده مرتبط است. در اصل ساختار عمومی مقاله نویسی که توسط انجمن استاندارد های ملی آمریکا از سال ۱۹۷۹ عرضه و پذیرش شده است، فرمت IMRAD می باشد. این فرمت به این دست سوالا پاسخ می دهد:

    هر مقاله با عنوان، خلاصه و واژگان کلیدی آغاز می شود.

    اصول نوشتن مقاله isi و غیره، باید طبق قالب IMRAD باشد که از سر واژگان کلمات زیر ساخته شده: (Introduction) مقدمه مقاله، (Method) روش، (Results) نتایج، (Discussion) مباحث انتهایی مقاله. در بخش مقدمه توضیح چرایی نگارش مقاله نوشته می شود. در قسمت روش، چگونگی انجام کار توضیح داده می شود. در بخش نتایج یافته ها تشریح می شوند و در بحث های انتهایی هدف کلی شرح داده می شود. سپس منابع و نتیجه گیری درج می شوند. البته درج مطالب پشتیبان را در مقاله نویسی نیز نباید فراموش کرد.

    رعایت اصول اخلاقی برای جلوگیری از سرقت ادبی

    برای جلوگیری از پیش آمد سرقت ادبی برای اصولی نوشتن مقاله isi و غیره، شما باید منابع آموزشی اصول اخلاقی نشر (PERK) که توسط کمیته ی اصول اخلاقی (COPE) در وبسایت نشر و پژوهش الزویر ارائه شده است استفاده کنید. در اصل سرقت ادبی در مقاله نویسی عواقب خوبی در پی نخواهد داشت و از نظر حقوقی قابل پیگیری است.

    سرقت ادبی عملا به برداشت پژوهش های افراد بدون آوردن نام و منبع مربوطه مرتبط نمی شود و شامل جعل و تعریف داده ها، استفاده نامناسب از اشخاص و حیوانات در تحقیق، دزدی از ایده های یک نویسنده دیگر بدون انتساب است.

    اصولا داوران افراد پر مشغله ای هستند و این وظیفه شما است که کار آنها را ساده تر گردانید. از این رو کارتان را گرامی بدارید و بدانید موفقیت هیچ دستور روشنی نداشته و شامل چند قاعده ساده است.

    اصول مقاله نویسی در ۱۱ گام ساده

    همانطور که اشاره شد، در این مطلب برای سهولت دسترسی شما قصد داریم اصول مقاله نویسی را آموزش دهیم. کسانی که بار اول به ارکان مقاله نویسی با آموزش مقاله نویسی روی می آورند می توانند مراحل نامبرده را به ترتیب طی کنند و شکل گیری آن را از حالت ناآگاهانه خارج نمایند.

    قبل از شروع باید دو مفهوم را به خوبی برای آماده سازی زمینه نگارش مقاله در نظر داشته باشید. تعیین فرضیه ها و اهداف در این رابطه بسیار مهم است. در اصل موضوع مطرح شده باید حل و فصل شود که در مقدمه مقاله ارائه می شود. خواندن مقاله های دیگران قبل از شروع بسیار اهمیت دارد. انتخاب و خواندن ۳۰ مقاله برای ارجاع در مقاله خودتان، اهمیت ویژه ای دارد. سپس می توانید در بخش منابع و ماخذ از آنها استفاده کنید.

    اصول نوشتن مقاله

    مرحله نخست: آماده کردن جدول ها و ارقام در آموزش اصول مقاله نویسی

    برای یادگیری ارکان مقاله نویسی در این بخش، باید توجه داشته باشید که ارقام بهتر از کلمات می توانند مفاهیم را منتقل کنند. بنابراین اگر می خواهید مقاله نویسی کارآمدی داشته باشید، حتما ارقام و اعداد را در راس اولویت قرار دهید.

    هر چه داده های بهتر و بیشتری به جای چیدن جملات پشت سرهم ارائه دهید، تحرک و پویایی مقاله نویسی را افزایش خواهید داد. اما چطور می توان برای این ارائه جهت نوشتن مقاله isi  و غیره، جدول و رقم را درج کرد؟ جدول ها نتایج تجربیات واقعی هستند. این در حالی است که رقم و اعداد برای مقایسه نتایج به دست آمده با نتایج قبلی یا ارزش های نظری و بررسی شده مورد استفاده قرار می گیرند.

    اطلاعاتی که در مقاله شما در قالب جدول ها و یا نمودار ها بیان می شود نباید مجدداً در بخش دیگری حکم تکرار مکررات را داشته باشد.

    مرحله دوم: نوشتن روش ها

    همانطور که در بخش های قبلی اشاره شد، ارائه روش های جدید قابل آزمایش مجدد بسیار اهمیت دارند. برای مقاله نویسی و نوشتن روش ها باید در ابتدا چگونگی طرح مسئله را بیان کنید و سپس اطلاعات مرتبط را طوری وارد کنید که شخصی که بعداً آن را می خواند، بتواند مجدداً تکرارش کند.

    از تکرار جزئیات روش هایی که به اثبات رسیده اند بپرهیزید، و برای قرارگیری در چهارچوب مقاله های قبلی که قصد آوردن نام آن ها در قسمت منابع و ماخذ ها را دارید، به عنوان پشتیبان استفاده کنید. نام آوری از منابع کلیدی و یا خلاصه های کلی می توانند در این رابطه بسیار مفید باشند.

    برای اینکه به موضوع طول و بلندی مقاله تان توجه داشته باشید، باید به سراغ همان بخش راهنمای نویسندگان جهت بررسی ارکان مقاله نویسی از این منظر، بروید. در این بخش تعداد کلمات و راهنمایی هایی در رابطه با چگونگی نوشتن مقاله آورده شده است. بلندای هر مقاله به طور عمومی بیست و پنج، تا چهل صفحه به شکل یکی در میان است. در هر بخش از مقاله نیز باید داده های اساسی درج شده باشد. به موارد زیر دقت کنید:

    مراحل انجام پایان نامهبد نیست بخوانید!

    مراحل انجام پایان نامه ارشد – صفر تا صد پایان نامه ارشد و دکتری

    اصول مقاله نویسی در تعداد کلمات و بخش های مقاله

    عنوان باید طول کم و مفیدی داشته باشد. چکیده مقاله باید کمتر از ۲۵۰ کلمه باشد. مقدمه میتواند نیمی از صفحه یا دو صفحه را کامل پر نماید. بخش نتایج میتواند شامل ۶ تا ۸ صفحه باشد. بخش بحث در مقاله نویسی می تواند شامل ۴ تا ۶ صفحه باشد.

    بخش نتیجه گیری نیز در حد یک بند کفایت می کند. اگر قصد درج تصویر را داشته باشید می توانید یک تصویر در فاصله ۶ تا ۸ صفحه قرار دهید. همچنین درج یک جدول در یک صفحه بعد از ۳ یا حداقل ۱ صفحه فاصله کافی است. درج منابع و ماخذ ها نیز می تواند ۴ یا ۲ صفحه (شامل ۲۰ تا ۵۰ منبع را) در بر بگیرد.

    حساسیت داوران را برای شرح روش های ناقص را جدی بگیرید؛ چون باعث رد شدن مقاله تان می شود. از این رو، از آوردن ترکیبات اختصاصی و ناشناس جداً خودداری کنید. استفاده از سیستم های استاندارد برای اعداد، علامت ها و اختصارات بسیار مهم است.

    بد نیست بخوانید!

    صفر تا صد آموزش سابمیت مقاله علمی پژوهشی توسط تیم کافه یادداشت ارائه شد!

    شما می توانید مثلا برای عناصر شیمیایی یا اختصارات بیوشیمیایی، از پیمان نامه های اتحادیه بین المللی شیمی محض و یا کاربردی استفاده کنید. یا اینکه برای مشخص کردن انواع گونه ها به حالت ایتالیک از نامگذاری فهرست جهانی گونه های دریایی، یا فهرست اروپایی گونه های دریایی استفاده کنید.

    استفاده از سیستم بین المللی واحد ها (SI) نیز برای بخش واحد های اندازه گیری می تواند مفید باشد. ارائه این دست موارد به شکل درست و رسمی به همراه صحت آمار استفاده شده می تواند مقاله نگارش شده شما را از نظر فنی و حرفه ای، قابل تکرار و علمی گرداند.

    همچنین می بایست برای عرضه نتایج فهرست روش ها را به ترتیب منطقی که خودتان آن را دنبال کرده اید، ارائه کنید. اما چگونه؟ در ابتدا شرح محل را بنویسید. سپس تفسیر آزمایش های انجام شده و اطلاعاتی در مورد تاریخ مرتبط با آن و …!

    سپس می توانید تفسیری از روش های آزمایشگاهی ارائه کنید. مانند روش های تحلیل شده، تعیین ترتیب نشانگر های زیستی یا تفکیک نمونه ها. می توانید این تفسیر را از ساده ترین گزینه تا پیچیده ترین گزینه ارائه دهید. در بخش بعدی نیز تفسیر و ارائه روش های آماری می بایست درج شود. توجه داشته باشید که اضافه کردن نظر شخصی شما، یا نتایج دیگر ابداً اشتباه بوده و وارد کردن آن داخل مقاله نویسی جایز نیست.

    مرحله سوم: اصول مقاله نویسی در بخش گزارش نتیجه های بدست آمده در مقاله

    در این بخش از اصول نوشتن مقاله، شما باید به نتایج به دست آمده اشاره کنید. نتایج به دست آمده در تحقیقی که انجام داده اید را می بایست در بخش گزارش نتایج وارد کنید. در اصل، نتایج بخش مهمی در مقاله تان را تشکیل می دهند.

    همچنین وارد کردن قواعد آماری به شیوه صحیح در آن، بسیار اهمیت دارند. برای جلوگیری از رد شدن و حفظ انسجام ارکان مقاله نویسی، شما می بایست تست های آماری را با معیار های مربوط به آن درج کنید. استفاده از میانگین انحراف و استاندارد، برای گزارش توزیع نرمال داده ها باید در نظر گرفته شود.

    جهت گزارش داده های چوله ای از میانه و فاصله بین صدکی استفاده کنید. اگر به دقت بیشتر برای اعداد می اندیشید می توانید ارقام را به طور دقیق وارد کنید. استفاده از نمونه های بسیار کوچک با علامت درصد اشتباه است. برای ارائه ی داده هایی که اهمیت درجه دو دارند، می توانید از مطالب پشتیبانی که نشریه مورد نظر ارائه می دهد استفاده کنید. اما برای اصولی نوشتن مقاله های آتی، داده ها را پنهان نکرده و آن ها را به طور شفاف بیان کنید. چرا که در بیان نتیجه گیری نهایی دچار مشکل خواهید شد. در صورتی که داده های بسیار زیادی دارید می توانید از همین مطالب پشتیبانی استفاده کنید.

    عنوان های فرعی گزینه های مناسبی در مقاله نویسی برای نتایج مشابه و همگون هستند. چرا که داوران می توانند برای بررسی آن راحت تر عمل کنند. شماره گذاری این عنوان ها برای دسترسی آسان تر داخلی را فراموش نکنید و در عین حال راهنمای نویسندگان را برای درج عنوان های فرعی مد نظر داشته باشید. تصمیم گیری برای ترتیب منطقی جهت ارائه موضوع و فهم بهتر مطالب را مد نظر قرار دهید. در نتیجه ارائه داده ها در بخش روش ها به همان ترتیب که عرضه می شوند، قرار می گیرند.

    موضوع دیگری که برای جلوگیری از رد شدن مقاله باید به آن در این بخش توجه داشته باشید، این است که ارائه منابع در این قسمت به کل اشتباه است. ارائه نتیجه های به دست آمده در اصول نوشته مقاله، بر عهده شماست و منابع استفاده شده نیازمند ارجاع نیستند. توجه داشته باشید که ارجاع به کار دیگران مهم تر از ارجاع به کار خودتان است؛ چرا که نوشتن مقاله isi و غیره درباره کار خودتان است و این موضوع، می بایست در بخش نگارش بحث به آن پرداخته شود.

    مرحله چهارم: اصول مقاله نویسی در بخش بحث در آموزش مقاله نویسی

    این بخش از آموزش مقاله نویسی را می توان هم دشوار و هم ساده دانست. چرا که شاید بسیاری از مقاله های رد شده در دنیا را، بتوان ضعف عملکردی در نگارش این بخش دانست. بخش بحث، باید به شکل متقاعد کننده، درست و برای جلوگیری از رد شدن مقاله نگارش شود.

    مقایسه و متقاعد سازی در این قسمت از ارکان مقاله نویسی بسیار اهمیت دارد. چرا که استقبال از نتایج مخالف، توانایی تان را برای اثبات درستی حرفتان در اصول نوشتن مقاله، نشان می دهد. بیان کردن نتیجه ها در این بخش جایز نیست.

    تنها مقایسه و ورود به ارتباط میان نتایج به دست آمده، نتایج توسط خودتان و نتایجی که همکاران تان منتشر کرده اند، کافی است. این روند با کمک منابع درج شده در مقاله انجام می شود. با توجه به تمامی نکات گفته شده بهتر است از تایید نتایج بی ربط و فراتر، دوری کنید. از مبهم گویی فاصله گرفته و توصیف دقیق مانند عدد و رقم را به جای آن بکار ببرید.

    همچنین موضوع و ایده جدیدی را در این بخش مطرح نکنید. تمامی ایده ها جهت نوشتن مقاله isi و غیره، در مقدمه آورده شده و در بخش بحث مقاله، تنها ارائه داده می شوند. از حقیقت گویی برای تفسیر هایتان بهره ببرید. نتایج ارائه شده، داده های مرتبط با فرضیه، نتایجی که بیان کرده اید، توضیح نتایج غیر منتظره، تحقیقات متقاعب برای سوالاتی که در مقاله نویسی تان بوجود می آیند و توضیح روشن و بدون اغراق از جمله مواردی هستند که باید در ارائه تفسیر ها در این بخش، بکار بگیرید.

    مرحله پنجم: اصول نوشتن مقاله در بخش نتیجه گیری

    پیشبرد وضعیت فعلی با کمک تحقیقی که در قالب مقاله ارائه داده اید در این بخش معین می شود. اهمیت این قسمت در آموزش مقاله نویسی، از آن جا معلوم می شود که بسیاری از داوران بدون وجود آن نمی توانند اعلام کنند که مقاله تان اصلا ارزش انتشار دارد؟ یا خیر!

    در این بخش شما ابداً نباید چکیده مطلب را تکرار کنید یا مثلا نتایج آزمایشاتی که انجام داده اید را لیست کنید! در اصل، فقط توضیحات علمی، لزوم کاربرد ها، اطلاعاتی در مورد آزمایشات بعدی یا آزمایش های در حال انجام، ارائه هدف کلی و خاص تان از مقاله باید شرح داده شود.

    چگونه در نوشتن مقاله ISI مقدمه خوب و جذب کننده را بنویسیم؟

    توضیح اینکه چرا مقاله تان می بایست اهمیت خاصی برای دیگران داشته باشد، در بخش مقدمه جذاب آن تشریح می شود. مقدمه خوب در اصولی نوشتن مقاله، دارای ویژگی های متعددی می باشد. مثلا اینکه چه موضوع و مساله ای می بایست به نتیجه برسد؟ محدودیت مسئله چیست؟ بهترین راه حل ( در صورت وجود) کدام است؟ آیا چندین راه حل برای مسئله وجود دارد؟ در نهایت چه چیزی دستگیر خوانندگان می شود؟

    در این بخش از اصولی نوشتن مقاله، معرفی مقالات مروری، نقل قول های کارهای خلاقانه، مطالب علمی که با تحقیق تان مرتبط اند را می توانید ارائه کنید. البته وجود ارتباط میان موارد گفته شده با موضوع اصلی مقاله یا ارزشمند بودن مقاله شما برای داوران را در این بخش، بالا می برد.

    مقدمه جذاب در نگارش مقاله باید زیبا، جذاب و البته کوتاه و مفید باشد. هدایت کردن مخاطب در شروع خواندن این بخش بسیار مهم است. در این بخش هیچگونه داده و اطلاعات جدیدی نباید درج شود. فقط پس زمینه ذهن مخاطب باید آرام آرام جانمایی شود. از شروع بحث یا جمع بندی بپرهیزید و سعی کنید راهبرد خود را بیان کنید. در انتهای این بخش می توانید هدف و ایده های خود را درج کنید.

    نوشتن مقاله اصولی - سابمیت مقاله

    چگونه عنوان مناسب و توصیفی برای مقاله خود بنویسیم؟

    جلب توجه مخاطبان همواره با عنوان دقیق و مناسب همراه بوده است. عنوان مقاله از دو جهت اهمیت ویژه ای دارد. یکی اینکه باید آن را در وهله اول برای داوران جذاب و کاربردی بنویسید، و در درجه دوم برای خوانندگانی که ممکن است در مقاله های بعدی خود از مقاله شما برای نگارش مقالات خود استفاده کنند.

    تاثیر اول عنوان در ارکان مقاله نویسی مرهون عنوان آن است و گزینش کردن مقاله برای مخاطبان کلی یک سری مقاله از همین بخش نشات می گیرد. یکی از مسائلی که در نگارش مقاله و عنوان آن باید در نظر بگیرید، خاصیت بازتابی آن از موضوع مرتبط است. اما این به چه معناست؟

    عنوان نباید بسیار طولانی باشد و نه اینکه تشریحی باشد. سعی کنید صراحت کلام را در آن حفظ کنید و آن را با سلیقه و فهم عمومی بنویسید. این موضوع بدان معناست که بسیاری از مخاطبان نمی توانند از عناوین تخصصی و علائم خاص تخصصی، درک درستی داشته باشند.

    مرحله دوم رد مقاله نوشته شده 

    بخش دوم را می توان به عدم تطابق ژورنال مورد نظر و موضوع مقاله ارتباط داد. این موضوع به عدم بررسی و دقت نویسنده در هنگام ارسال مقاله به نشریه مورد نظر و حیطه کاری آنها مرتبط است. از این رو قبل از ارسال و سابمیت مقاله ISI، نیازها و زمینه کاری نشریه مورد نظر را مد نظر قرار دهید.

    مرحله سوم برای رد شدن مقاله 

    اگر مقاله نویسی شما کمکی به پیشرفت حوزه مورد نظر نکند، عملاً پذیرفتن آن از سوی ژورنال مورد نظر بی جا است. این مسئله حتی می تواند به عدم علاقه کاربران و مخاطبان در آینده منجر شود و نگارش مقاله شما به طور کلی بی فایده باشد.

    مرحله چهارم برای رد مقاله 

    یکی از مسائلی که باعث به هدر رفت زحمات شما در امر مقاله نویسی می شود، پرداختن کلی به موضوع مورد نظر است. از این رو، می توانید مطمئن باشید که مقاله تان مورد تایید داوران قرار نخواهد گرفت. مقاله های کلی نگر، تفسیر نتایج را دشوار کرده و از این رو اگر موضوع مهم و بزرگی دارید بهتر است مقاله را خرد کرده و به اجزای کوچک تقسیم کنید؛ تا به طور دقیق فرصت تحقیق و بررسی را داشته باشید.

    مرحله پنجم برای رد شدن مقاله 

    شما باید فرضیه های مقاله تان را به طور روشن بیان کنید و در غیر این صورت می توانید مطمئن باشید که رد خواهد شد. در این رابطه شاید پرسش های مطرح شده را به طور واضح بیان نکرده باشید، یا اینکه پرسش ها به موضوع کاملاً بی ربط باشند.

    مرحله ششم برای رد مقاله 

    یکی از دلایلی که باعث رد شدن مقاله می شود، ناقص بودن آن است. کامل بودن شامل پرداخت کامل و جامع به موضوع مورد نظر و بهره جویی از نویسندگان دیگر مرتبط در حوزه مذکور باشد. در غیر این صورت می توانید مطمئن باشید که مقاله نویسی شما در این مرحله بعد از انتشار عملاً رد خواهد شد.

    مرحله هفتم برای رد مقاله 

    این مرحله به فرآیند تحقیق شما در مقاله نویسی یا اشتباه در ارائه داده ها در کنار تحلیل مرتبط است. در حقیقت، مشکلات فنی باعث پیش آمدن مشکل در این مرحله می شوند که در حین مقاله نویسی باید به آنها دقت کنید. در این مرحله اگر تحلیل های آماری مناسب ارائه نکرده باشید، مجموعه ای از معیار ها برای مقایسه، یا عدم به کار بردن تکرار های بیهوده در پژوهش به دلیل استفاده نکردن از فرآیندها مقاله تان رد خواهد شد.

    البته موارد گفته شده بسیار کلی هستند. در صورتیکه اشتباهات کوچکی مانند نامگذاری غلط داشته باشید یا جدول های مبهم داشته باشید می توانید مطمئن باشید که مقاله مورد نظر در این بخش و به این دلیل رد خواهد شد. دلایل و مشکلات فنی مرتبط با این مرحله می تواند شامل:

    نقص و عدم قوی بودن تحلیل های ارائه شده. عدم وجود آزمون آماری باعث پیش آمد چنین مشکل ( یا نقص) می شود.

    اگر برای پاسخ به فرضیه ها روش شناسی مناسبی ارائه نکرده باشید یا از یک روش منسوخ شده استفاده کرده باشید که عملاً دیگر کاربردی نداشته باشد، می توانید مطمئن باشید که مقاله تان رد خواهد شد.

    نقص در داده های ارائه شده. این بخش می تواند به عدم احاطه بر روی عوامل مرتبط یا کوچک بودن نمونه مورد استفاده مرتبط باشد.

    اگر داده ها و آنچه که در مقاله خود به نام فرضیه ارائه کرده اید انگیزه پژوهشی ضعیفی داشته باشند مورد پذیرش داوران قرار نمی گیرند. در حقیقت این عدم پذیرش می تواند به واضح نبودن یا معتبر نبودن آنها از نظر علمی مرتبط باشد. درصورتیکه نتوانید پاسخ پرسش های مطرح شده را براساس شواهد و داده ها ارائه کنید از نظر فنی مقاله مورد قبول واقع نخواهد شد.

    اگر داده هایی که ارائه داده اید بر اساس فرضیات نتایج درستی را بازتاب نکنند، عملا مقاله شما نقص فنی داشته و رد خواهد شد. این مسئله به طور دقیق به عدم تایید فرضیه ها براساس داده ها اشاره می کند. از این رو برای عدم پیش آمد چنین حالتی، تطبیق نتایج را با فرضیات مرتبط با داده ها را مد نظر قرار دهید.

    اگر در رابطه با حوزه و موضوع نظر مطالعه داشته باشید می توانید تا حد زیادی از بروز این حالات یاد شده پیشگیری کنید. سعی کنید در رابطه با موضوع مورد نظر طبق کتاب های معتبر در زمینه مقاله نویسی شروع به مقاله نویسی نموده و تصمیمات ابتدایی خود را برای موضوع و فرضیه مقاله تا طراحی آزمایشی جامع آن پیش ببرید.

    مرحله هشتم برای رد شدن مقاله 

    این بخش به عدم منطقی بودن یا اشکالات وارده به استدلالات شما مرتبط است. اگر نتیجه گیری شما در بخش نهایی مقاله نتواند بخش های مختلف را تایید کرده یا به یک انسجام کلی برساند می توانید مطمئن باشید که، مقاله مورد نظرتان رد خواهد شد.

    مرحله نهم برای رد شدن مقاله 

    این مرحله به غلط های نگارشی مربوط است، که عمدتا می توان رد شدن مقاله را به آن ارتباط داد. شما باید در مقاله نویسی و سابمیت مقاله ISI، به کیفیت زبان آن، آمار و جداول دقت زیادی نمایید. همچنین کیفیت ساختار مقاله نیز از منظر داوران بسیار اهمیت دارد. اگر مشکلات نگارشی دارید، یا نمی توانید به زبان انگلیسی مقاله خود را ترجمه کنید می توانید به سراغ ناشران بین المللی رفته و از خدمات ویرایش زبان آنها استفاده کنید. فروشگاه آنلاین الزویر این کمک را به شما ارائه می دهند. با ترجمه مقاله خود توسط بهترین سایت ترجمه و مشاوره پایان نامه ما خیالتان از سابمیت و رد شدن راحت باشد!

    برای اطلاع از قیمت ترجمه کلیک کنید!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    3 پاسخ
    1. سمانه سمیعی
      سمانه سمیعی گفته:

      ممنونم از سایت خوبتون شما تنها سایتی هستید که اصول مقاله نویسی به زبان ساده توضیح دادید

      پاسخ

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *