نمونه رزومه انگلیسی + راه کارهایی برای ساخت رزومه انگلیسی

,
رزومه انگلیسی - رزومه فارسی - دانلود رزومه
  • رزومه، اولین چیزی است که برای استخدام از شما می‌خواهند. ممکن است شما به طور کلی با مفهوم رزومه آشنا باشید، اما باید بدانید که نوشتن رزومه کار ساده‌ای نیست و مستلزم تسلط کامل بر اصول و قواعد روزمه نویسی می‌باشد. این اصول رزومه نویسی مختص رزومه فارسی یا انگلیسی نیستند و رعایت آنها در هر دو مورد الزامی است.

    سایت ترجمه کافه یادداشت بر آن است تا در این مقاله، اطلاعاتی راجع به نحوه نگارش هر دو زبان رزومه و نحوه چینش اطلاعات در رزومه ارائه دهد. در پایان نیز چندین سایت معتبر برای دانلود رزومه فارسی یا دانلود رزومه در اختیار شما قرار می‌دهد. پس با ما همراه باشید تا بتوانید یک رزومه قوی و کامل که برگ برنده شما برای یک شغل مناسب یا تحصیل در دانشگاهی معتبر است، تنظیم نمایید. برای دانلود رزومه انگلیسی و نمونه رزومه انگلیسی تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

    نمونه رزومه انگلیسی، دانلود رزومه انگلیسی

    برای داشتن یک رزومه حرفه ای لازم است که نکاتی را در خصوص معیارها و استانداردهای جهانی رزومه دانسته و با در نظر گرفتن این نکات، به بررسی نمونه رزومه های انگلیسی بپردازید. از جمله این معیارها می توان به اصول و قواعد ساخت یک رزومه انگلیسی حرفه ای و اصول و قواعد محلی رزومه انگلیسی در کشور مقصد اشاره نمود. اگر شما بتوانید به اصول و قواعد ساخت یک رزومه انگلیسی قوی مسلط شوید می توانید نمونه اولیه و هرچند ناقص رزومه انگلیسی خود را آماده نموده و از آن بهره ببرید.

    اهمیت تهیه نسخه اولیه برای تهیه نمونه رزومه انگلیسی

    ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که چرا باید یک نسخه اولیه تهیه نماییم. لازم است بگویم که در رزومه انگلیسی بخش‌ هایی وجود دارد که مختص به این رزومه بوده و در رزومه فارسی از آنها استفاده نمی شود.

    به علاوه شما باید بدانید که برای کدام کشور قصد ارسال درخواست کار یا پذیرش تحصیلی دارید. زیرا که هر کشور دارای یک سری قواعد و استانداردهای مخصوص به خود می باشد که برای جلوگیری از حذف شدن رزومه توسط کشور مورد نظر باید رعایت گردند.

    در ادامه مقاله این بخش ‌ها را به شما آموزش می دهیم تا تفاوت رزومه انگلیسی با فارسی را متوجه شده و بتوانید نمونه رزومه انگلیسی خود را تهیه نمایید.

    نمونه رزومه انگلیسی

    برای آن که رزومه شما بتواند از میان چند صد رزومه دیگر، نظر صاحب کار را جلب نماید و آن ها را برای استخدام شما متقاعد نماید، این است که یک رزومه حرفه ای طراحی نمایید. بنابراین باید رزومه خود را طوری بنویسید که مدیر بخش استخدام شما را به عنوان بهترین گزینه برای آن شغل تشخیص دهد.

    برای این امر می توانید با قالب های رزومه ورد موجود کار نمایید. کار با این قالب ها بسیار راحت بوده و می توانید متن دلخواه خود را با متن موجود در نمونه رزومه انگلیسی جایگزین نمایید. سپس می توانید قالب موجود را به سبک شخصی خود تنظیم نموده و یک رزومه کامل را ایجاد نمایید. برای طراحی رزومه انگلیسی با استفاده از نمونه لازم است تا ابتدا دانلود نمونه رزومه انگلیسی صورت پذیرد.

    دانلود نمونه رزومه انگلیسی

    نمونه های رزومه انگلیسی در قالب های از پیش آماده شده در سایت های معتبر موجود بوده و می توانید با مراجعه به این سایت ها به این نمونه رزومه ها دسترسی پیدا کنید. نمونه رزومه انگلیسی در انواع مختلفی از فایل ها موجود بوده و می توان بر اساس نیاز و یا تخصص خود یکی از آنها را انتخاب نموده و دانلود نمود.

    برای مثال قالب های نمونه ورد از عمومی ترین نمونه رزومه های انگلیسی هستند که در سایت های معتبر قابلیت دانلود دارند. به علاوه قالب های رزومه دیگری نیز وجود دارند که نیاز به مهارت های طراحی و برنامه نویسی داشته و برای استفاده از آن ها لازم است که در زمینه طراحی و کار با نرم افزار فتوشاپ تخصص های لازم را از پیش شکست نموده باشید.

    چنان چه دارای تخصص کافی و لازم در زمینه طراحی و کار با نرم افزار فتوشاپ را ندارید، بهتر است از قالب های ساده تر استفاده نموده و با استفاده از فاکتور هایی که در ادامه برای شما شرح می دهیم یک رزومه انگلیسی قوی را طراحی نمایید.

    اصلا این رزومه چیست و به چه در می‌خورد؟!

    رزومه که از ریشه فرانسوی résumé  حاصل شده است، متنی است متغییر بین یک تا چند صفحه که در آن در خلاصه ترین حالت ممکن، اطلاعاتی راجع به مشخصات شخصی، سوابق شغلی و توانایی‎ها، و همچنین پیشینه و مدارک تحصیلی شخص ذکر می شود، تا سایر افراد با در اختیار داشتن رزومه او، بتوانند این فرد و توانایی‌هایش را گزینش کرده و او را استخدام نمایند. بدلیل محبوبیت و درآمد زیاد بعضی از شغل ها، صاحبان این مشاغل و کارفرمایان، روزانه با تعداد زیادی رزومه سر و کار دارند و زمان زیادی برای خواندن آنها ندارند؛ در نتیجه یک فرد متقاضی باید رزومه خود را به گونه‌ای بنویسد که رضایت استخدام کنندگان را جلب کرده و آنها را متقاعد کند که وی را استخدام کنند.

    اصول نگارش رزومه با بهترین سایت ترجمه

    متاسفانه برای نگارش رزومه، هیچ قالب مرجع و استانداردی وجود ندارد تا افراد بتوانند رزومه خود را بر اساس آن بنویسند. سایت های زیادی وجود دارند که  می توانیددر آنها به دانلود رزومه فارسی و دانلود رزومه انگلیسی بپردازید. اما بطور کلی، در همه رزومه ها، اطلاعات و سوابق خاصی باید درج شود که سایت ترجمه کافه یادداشت در ادامه این موارد را برای شما آورده است:

    1. مشخصات فردی

    اولین کار نوشتن مشخصات و اطلاعات فردی‌تان است. نوشتن نام و نام خانوادگی، تاریخ و محل تولد، سن و تاریخ دقیق تولد، آدرس و شماره تلفن منزل، و همچنین آدرس رایانامه (ایمیل) در این قسمت قرار می‌گیرد. همچنین می بایست یک عکس پرسنلی نیز در رزومه خود قرار دهید. عکسی که برای رزومه فارسی یا انگلیسی خود انتخاب می کنید باید کاملا واضح و با پوشش مناسب پرسنلی باشد. ترجیها آدرس رایانامه ای که در رزومه فارسی یا انگلیسی خود قرار می دهید اسم و فامیل خودتان باشد و از رایانامه‌ای (ایمیلی) که در آدرس آن اسم‌ها و علائم نامانوس بکاربرده شده است استفاده نکنید.

    1. پیشینه تحصیلی

    بسته به شغلی که متقاضی آن هستید، اهمیت سوابق تحصیلیتان در رزومه انگلیسی یا فارسی شما فرق می‌کند. اگر شغل موردنظر ارتباط کمی با رشته تحصیلی شما دارد، اطلاعات کمتری در خصوص سوابق تحصیلی خود در رزومه فارسی یا انگلیسی تان بنویسید. موفقیت‌ها و درخشش‌های علمی در رزومه انگلیسی یا فارسی تان نیز می تواند در انتخاب شما تاثیر گذار باشد. در این قسمت رزومه فارسی یا انگلیسی ، باید مواردی چون محل تحصیل، مقطع تحصیلی، رشته و معدل خود را نیز بیان کنید. افزون بر این موارد، اگر در آزمون های بین‌المللی یا کشوری نیز شرکت کرده اید، می توانید به آنها اشاره کنید.

    1. سوابق کاری و تجربه

    در این قسمت باید به توضیح تمام فعالیت های کاری مربوط به شغل موردنظر بپردازید. از فعالیتهایی که ربطی به کار جدید ندارند چشم‌پوشی کنید. در نوشتن سوابق حرفه ای خود، باید این موارد را توضیح دهید:

    • نام موسسه یا شرکتی که در آن مشغول بوده‌اید
    • مدت زمان همکاری با ارگان موردنظر
    • مسئولیت و سمتی که داشتید
    • علت استعفا یا اخراج از شغل قبلی

    به علاوه باید از مهارتهای خود نیز در رزومه سخن  بگویید. مهارتهای شما در این زمینه به چند بخش تقسیم می شوند:

    1. مهارتهای آکادمیک :

     در واقع همان رشته تحصیلی یا دوره های آموزشی می باشد که گذرانده اید.

    1. مهارتهای ارتباطی:

     شامل فن بیان، توانایی برقراری ارتباطی کارآمد و موثر، دانش زبانهای خارجی و غیر می باشد.

    1. مهارتهای تجربی و سخت افزاری:

     تسلط شما به مهارتهای مورد نیاز شغل جدید بوده و میزان تجربه شما درکار را نشان می دهد.

    بد نیست بخوانید!

    شرایط ثبت نام لاتاری ۲۰۲۰ آمریکا و نحوه ثبت نام در لاتاری آمریکا

    رزومه انگلیسی یا رزومه فارسی؟! کدام بهتر است؟

    حال که با اطلاعات لازم برای نگارش رزومه فارسی یا انگلیسی آشنا شدید، این سوال پیش می‌آید که نوشتن رزومه به کدام زبان بهتر است؟ رزومه فارسی یا رزومه انگلیسی؟

    در پاسخ باید بیان کرد که امکان دانلود رزومه انگلیسی و دانلود رزومه فارسی هر دو امکان پذیر است، اما این که کدام یک را امتخاب کنید بستگی به هدف شما دارد. متاسفانه رزومه فارسی در شرکتهای بین‌المللی و  موسسات علمی پذیرفته نخواهد شد. اگر قصد دارید که برای استخدام شغلی در داخل ایران درخواست دهید، نوشتن رزومه فارسی گزینه خوبی است. اما اگر قصد مهاجرت یا تحصیل به خارج از کشور را دارید، بدون شک داشتن یک رزومه انگلیسی الزامی است. با این حال اگر بتوانید هر دو رزومه انگلیسی و رزومه فارسی را تهیه نمایید، بسیار عالی خواهد بود. به عنوان مثال اگر در لاتاری آمریکا ثبت نام کرده اید و در این قرعه کشی برنده شده اید، حتما باید رزومه انگلیسی داشته باشید.

    نحوۀ نوشتن رزومه یا CV به زبان انگلیسی

    نکات طلایی برای طراحی رزومه با استفاده از نمونه رزومه انگلیسی

    اولین و مهمترین نکته برای طراحی رزومه با استفاده از نمونه رزومه انگلیسی این است که رزمی خود را همانند یک آگهی بنویسید. در واقع شما دارید یک آگهی از خودتان را به شرکت مورد نظر ارائه می دهید؛ بنابراین باید در نگارش رزومه همانند یک آگهی عمل نمایید. برای مثال می توانید کلمات کلیدی بعد از دستاوردهای خود را برد نموده و کارفرما را مجاب نمایید تا زمان زیادی صرف مطالعه رزومه شما نماید.

    برای آنکه بتوانید نظر کارفرما را جلب کنید، بهتر است از یک فونت متفاوت اما رسمی و خوانا بهره گرفته و از استفاده فونت های بسیار رایج خودداری نمایید. برای مثال می توانید از فونت های Calibri، Verdana، Camberia و … استفاده کنید. با بهره گیری از فونت های ذکر شده و سایر فونت های رسمی می توانید رزومه خود را مدرن، متفاوت و شیک نمایید.

     اجباری وجود ندارد که تمامی رزومه شما در یک صفحه جا شود. با گنجاندن اجباری تمامی رزومه خود در یک صفحه ممکن است به چشم های خواننده و یا مدیر استخدام فشار وارد شده و از خواندن بقیه رزومه منصرف شود. بنابراین برای رزومه خود یک حاشیه مناسب در نظر گرفته و در صورتی که رزومه شما در یک صفحه جای نمی گیرد، می توانید آن را در دو صفحه قرار دهید.

    اگر از رزومه های به روز استفاده نموده و لینک پروفایل آنلاین خود را در رزومه خود قرار داده اید، لازم است تنها به آن اکتفا ننموده و باشه و توضیح کوتاهی درباره آنچه که در نمونه کارهای شما می توانند ببینند ارائه نمایید.

    چگونگی دانلود رزومه

    اکنون بدون فوت وقت به سراغ نحوه دانلود رزومه می‌رویم. شما می توانید قالب های رزومه انگلیسی و یا فرمتهای رزومه انگلیسی را از سایتهای معتبر دریافت نمایید. بعضی از این سایت ها با دریافت اطلاعات شما، خودشان برای شما رزومه فارسی یا انگلیسی می سازند.

    در ادامه به چندین سایت داخلی و خارجی رزومه ساز می پردازیم:

    1. سایت دانلود رزومه فارسی و انگلیسی کاربوم

    ویژگی ممتاز این سایت، توانایی دانلود رزومه انگلیسی و دانلود رزومه فارسی بطور همزمان می‌باشد. به این معنا که این سایت رزومه ساز، با دریافت اطلاعات شما هردو رزومه شما را در اختیارتان قرار می‌دهد. این سایت نسخه پی دی اف رزومه انگلیسی و فارسی شما را در ۳ قالب گرافیکی مختلف و جذاب در اختیارتان قرار می‌دهد. برای دانلود رزومه فارسی و همچینی دانلود رزومه انگلیسی از این سایت اینجا کلیک کنید.

    https://karboom.io/cv-builder

    1. دانلود رزومه انگلیسی و دانلود رزومه فارسی از سایت سی وی بیلدر

    نکته جالب در خصوص این سایت انواع مختلف رزومه فارسی و انگیسی در فرمت های PDF، WORD  و وبسایت شخصی می باشد. حتما برای دانلود رزومه، به این سایت آنلاین رزومه ساز سر بزنید.

    https://cvbuilder.me/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 پاسخ

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *