لاتاری امریکا ۲۰۲۲ – شرایط و مراحل ثبت نام چگونه است؟

,
لاتاری آمریکا - شرایط ثبت نام لاتاری آمریکا
  •  شاید شما هم بارها اسم قرعه کشی گرین کارت یا لاتاری امریکا و شرایط ثبت نام لاتاری امریکا به گوشتان خورده باشد. یا این که بعضی از اطرافیانتان درگیر ثبت نام لاتاری امریکا بوده و در حال جمع آوری مدارک لازم برای لاتاری  هستند. در این مقاله ما در صددیم تا ابتدا به توضیح اینکه لاتاری امریکا و یا لاتاری گرین کارت چیست بپردازیم و سپس چگونگی ثبت نام لاتاری و مدارک لازم برای لاتاری امریکا را بیان کنیم.

    لاتاری امریکا چیست؟

    لاتاری گرین کارت، نام معروف برنامه قرعه کشی برای ویزای تنوع نژادی (DV) ایالات متحده می باشد که بدون شک بی‌نظیرترین قرعه کشی در نوع خود در جهان است. از طریق این برنامه، مقامات ایالات متحده آمریکا سالانه ۵۵۰۰۰ کارت سبز (گرین کارت) بطور تصادفی و با قرعه کشی بین شرکت کنندگان توزیع کرده و رویای زندگی و کار در ایالات متحده را تحقق می‌بخشند!

    قرعه کشی گرین کارت در سال ۱۹۹۰ به قوانین مهاجرتی آمریکا اضافه گردید، که هدف آن حفظ تنوع نژادی در ایالات متحده امریکا است. به این معنا که ۵۵۰۰۰ نفر از سراسر دنیا، با فرهنگ و نژادهای مختلف، قادر خواهند بود پس از ثبت نام در لاتاری و در صورت قبولی در لاتاری آمریکا، گرین کارت که به نوعی مجوز قانونی اقامت دائم العمر در امریکا است را بدست بیاورند. هم اکنون بیش از ۱۰ میلیون نفر خارجی با  داشتن کارت سبز (گرین کارت) در ایالات متحده امریکا زندگی می کنند.

    لازم به ذکر است که لاتاری امریکا بصورت سالانه انجام شده و از سال ۲۰۱۳، ثبت نام لاتاری امریکا و ارائه مدارک لازم برای لاتاری امریکا ، تنها بصورت آنلاین صورت می‌گیرد.

     

    برای زندگی بهتر در آمریکا بهتر است در کلاس های آیتلس نیز شرکت کنید. برای اطلاعات در مورد ثبت نام آیلتس کلیک کنید!

    چه کسانی  قادر به ثبت نام لاتاری امریکا نیستند؟

    بدلیل اینکه برخی از کشورهای جهان مانند چین، هند یا ویتنام تعداد مهاجرت بالایی به امریکا داشته اند، از لیست کشورهای مجاز برای ثبت نام در لاتاری حذف شده اند. با این حال هر ساله تغییراتی در لیست کشورهای مجاز و غیر مجاز اعمال می شود.

    باید گفت که اگر شما زاده یکی از کشورهای منع شده باشید، باز هم شانس شرکت در این قرعه کشی را از دست نخواهید داد و با ارائه مدارک لازم برای لاتاری امریکا ، می توانید در این قرعه کشی شرکت کنید. شما می توانید بر اساس کشور تولد والدین یا همسرتان اقدام کنید. به عنوان مثال فردی که زاده کشور چین می باشد اما والدین وی متولد فرانسه باشند، می تواند از سهیمه آنها استفاده کرده و در لاتاری امریکا شرکت کند.

    در خصوص وضعیت ایرانیان هم باید گفت که کشور ایران جز کشورهای مجاز برای شرکت در لاتاری می باشد، اما متاسفانه با روی کار آمدن دولت ترامپ در چند سال اخیر، به دلیل قانون منع ورود ایرانیان که رئیس جمهور امریکا وضع کرد، متاسفانه این ویزا یا به ایرانیان تعلق نمی گرفت و یا به سختی و درصد بسیار کمی از ایرانیان را شامل می‌شد. با این حال آقای بایدن، نامزد ریاست جمهوری انتخابات ۲۰۲۰ امریکا، بارها تاکید کرده است که به محض پیروزی در انتخابات، ابلاغ محدودیت سفر ایرانیان را لغو می کند که این عمل منجر به صدور ویزای سریع امریکا برای ایرانی ها است.

    ثبت نام لاتاری آمریکا - مدارک لاتاری امریکا

    شرایط ثبت نام لاتاری امریکا

    با این که لاتاری یکی از بهترین و مطمئن ترین روش های مهاجرت می باشد، لکن برای ثبت نام لاتاری امریکا، تنها احراز چند شرط اولیه کافی است که در ادامه کافه یادداشت شرایط ثبت نام لاتاری امریکا را برای شما همراهان عزیز بازگو می کند:

    1. تابعیت کشور مجاز:

    اولین شرط ثبت نام لاتاری امریکا تابعیت کشوری است که در لیست کشورهای مجاز لاتاری وجود باشد. در صورت نبودن کشور شما در این لیست، اگر والدین یا همسر شما تابعیت کشورهای مجاز لاتاری امریکا را داشته باشد، می توانید از سهمیه آنها استفاده کنید.

    1. داشتن حداقل تحصیلات:

    داشتن حداقل تحصیلات که همان دیپلم آکادمیک دبیرستان می باشد شرطی ضروری برای ثبت نام لاتاری است. متاسفانه باید گفت که در این زمینه، داشتن تحصیلات فنی حرفه ای قابل قبول نیست و باید حتما تحصیلات اکادمیک که معادل دیپلم دبیرستانی امریکا باشد داشته باشید.

    1. شرط سابقه کار

    در صورت داشن تحصیلات زیر دیپلم، می توانید از شرط جایگزین تحصیل (سابقه کار) استفاده کنید که مستلزم دو سال کار در پنج سال گذشته اشت. نکته حائز اهمیت این است که شغل شما باید در لیست مشاغل خاص اداره کار ایالات متحده باشد. پس حتما این مورد را چک کنید.

    اگر چه که داشتن تحصیلات حداقلی از شرایط اصلی ثبت نام لاتاری امریکا می باشد، لکن نوع رشته دانشگاهی یا میزان تحصیلات بعد از دیپلم تاثیری در شانس شما برای برنده شدن در لاتاری ندارد، یعنی یک فرد دیپلمه و یک دکتر متخصص شانس یکسانی برای برنده شدن دارند!

    1. سن

    لاتاری امریکا شرط سنی ندارد اما داشتن دیپلم یا سابقه کاری عملا اجازه ثبت نام افراد با سنین پایین تر از ۲۱ را نمی دهد.

    مدارک لازم برای لاتاری امریکا

    اگر شما شرایط لازم برای ثبت نام لاتاری را داشته باشید یا آنها را کسب کرده اید، در قدم بعدی باید مدارک لازم برای لاتاری را فراهم نمایید.

    1. پاسپورت

    پاسپورت اولین مدرک لازم برای ثبت نام لاتاری امریکا است. البته برای پذیرفته شدن در قرعه کشی داشتن پاسپورت تنها برای فرد متقاضی اصلی، و نه فرزندان  همسر لازم می باشد.

    1. گرفتن عکس دیجیتال

    یکی دیگر از مدارک لازم برای لاتاری تهیه نمودن عکس دیجیتال می باشد که بایستی مشخصات تکنیکی و ترکیبی خاصی داشته باشد. در زیر به چندین نکته ارزشمند در این زمینه اشاره کرده ایم:

    1. سر فرد متقاضی باید نزدیک به ۵۰ درصد از کل عکس را پوشش دهد؛ به بالا، پایین یا اطراف خم نباشد و مستقیما به دوربین نگاه کند.
    2. شخصی که از او عکس گرفته می شود به هیچ وجه نبایستی از عینک، سمعک، کلاه و دیگر موارد تزئینی استفاده کند.
    3. زمینه عکس باید کاملا یک رنگ و ترجیحا به رنگ روشن باشد.
    1. پر کردن فرم ثبت نام لاتاری امریکا

    از دیگر مدارک برای ثبت نام لاتاری پر کردن و ارسال فرم ثبت نام لاتاری می‌باشد. برای این کار دو روش وجود دارد؛ یا این کار را خودتان انجام دهید و یا این که کار را به عهده سایت های مختلفی که خدماتی از این قبیل انجام می‌دهند محول کنید.

    اگر مایل هستید که ثبت نام لاتاری را خودتان انجام دهید، کافه یادداشت (بهترین سایت ترجمه و مشاوره پایان نامه) نکات ارزشمندی را جهت پر کردن این فردم در ادامه بیان کرده است:

    1. نام و نام خانوادگی شما باید از نظر املا دقیقا مشابه با اسم نوشته شده در پاسپورت شما باشد.
    2. کشور واجد شرایط شما کشوری است که در آن متولد شده اید و ارتباطی به محل زندگی شما ندارد.
    3. اگر متاهل و یا دارای فرزند هستید، می توانید نام آنها را هم به عنوان همراهان خود بنویسید و اطلاعات خواسته شده مربوط به آنها را هم وارد نمایید. حتی اگر با همسر یا فرزندان خود زندگی نمی‌کنید یا این که آنها قصد مهاجرت به امریکا را ندارند، باید نام آن ها را در فرم درج نمایید.

    بعد از تکمیل فرم و ارسال آن، اگر ارسال فرم موفقیت آمیز باشد و تمام مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری امریکا را قرار داده باشید، پیام رسید دریافت موفقیت آمیز فرم برای شما ارسال می‌شود که باید به مدت دو سال این رسید را به همراه مدارک لازم برای لاتاری امریکا نزد خود نگه دارید.

    مقایسه لاتاری آمریکا با دیگر لاتاری ها

    در سراسر جهان، انجام لاتاری مخالفان و موافقان خود را دارد؛ به علاوه لاتاری و قرعه کشی با خرید بلیت، انواع  اقسامی زیادی دارد، مانند مگا لاتاری یا لوتو لاتاری. لاتاری گرین کارت امریکا یکی از برترین و سریع‌ترین روش های مهاجرتی در تمام دنیا است. از زمان ثبت نام لاتاری امریکا و تیه مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری، تا اعلام نتایج و دریافت کارت سبز،  کمتر از دو سال بیشتر زمان نمی برد. هزینه‌های اداری لاتاری نیز کمتر از ۶۰۰ دلار برای هر فرد است. در این روش مهاجرت فرد با دریافت ویزای گرین کارت، قادر به حضور دائم العمر در امریکا می شود. فرد برنده میتواند فرزندان زیر ۲۱ سال و همسرش را نیز با ویزای مهاجرتی و دریافت گرین کارت به خاک امریکا برساند.  بطور کلی، این ویزا در مقایسه با دیگر روش ها مانند روش PR که برای مهاجرت به کانادا می‌باشد بسیار ارزان‌تر و سریع‌تر می‌باشد.

    پیشنهاد کافه یادداشت به شما این است که اگر تا کنون ثبت نام لاتاری امریکا را انجام نداده‌اید، برای لاتاری سال ۲۰۲۲ شانس خود را امتحان کنید!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 پاسخ

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *