آموزش ثبت پروپوزال در سامانه پژوهشیار + مشاوره رایگان

,
آموزش ثبت پروپوزال در سامانه پژوهشیار
  • ثبت نام در سامانه پژوهشیار

    پروپوزال یک مرحله بسیار مهم و حیاتی در فرایند تحقیق و نوشتن پایان‌نامه است. پروپوزال به عنوان یک سند مهم، شامل موضوع، سوالات تحقیقی، فرضیات و روش‌شناسی مطالعه می‌باشد؛ که نقش پیش‌نیازی برای تحقیقات آتی را ایفا خواهد کرد. این پژوهش به دانشجو کمک می‌کند تا مسیر و برنامه کاری خود را برای انجام تحقیقات بهتر تعیین کند.

    انجام پروپوزال ارشد و دکتری، ارزش علمی تحقیقات را نشان داده؛ سپس نیازمندی‌ها، اهداف و اهمیت موضوع مورد بررسی را، توضیح می‌دهد. این تحقیق، مسئله پژوهش را بازنمایی می‌کند و دلایل و منطق پشت انتخاب آن را برای استادان و محققان دیگر قابل فهم می‌سازد. به همین دلیل آموزش ثبت پروپوزال در سامانه پژوهشیار برای تمامی دانشجویان بسیار مهم بوده و حتما باید زیر نظر استاد راهنما صورت پذیرد.

    ثبت نام در سامانه پژوهشیار

    تیم متخصص کافه یادداشت، با تضمین کیفیت و تحویل به موقع آماده ارائه خدمات به شما عزیزان برای انجام پایان نامه دانشگاهی می باشد. با اعتماد به تیم ما، پایان نامه ایده‌آل خود را ارائه کنید. راهنمایی متخصصان ما در انتظار شماست. برای ثبت سفارش و مشاوره رایگان با شماره 09359816287 در تماس باشید.

    برای ثبت پروپوزال پایان‌نامه در سامانه پژوهشیار، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

     

    مرحله دهم پژوهشیار

    ورود به سامانه

    ابتدا به وبسایت سامانه پژوهشیار https://ris.iau.ir/  مراجعه کنید و با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود وارد سامانه شوید. اگر قبلا در این سامانه ثبت‌نام نکرده‌اید، می توانید با نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره دانشجویی و دیگر اطلاعات ثبت‌نام اولیه را انجام دهید.

    انتخاب بخش مربوطه

    پس از ورود به سامانه، بخش مربوط به ثبت پروپوزال را انتخاب کنید. این بخش معمولاً با عنوان “ثبت پروپوزال”، “پروپوزال دانشجویی” یا مشابه آن قابل دسترسی است.

    تکمیل اطلاعات پروپوزال

     در این مرحله، فرمی را که شامل اطلاعات مربوط به پروپوزال است، تکمیل کنید. این اطلاعات ممکن است شامل عنوان پروپوزال، موضوع، سوالات تحقیقی، فرضیات، روش‌شناسی و سایر جزئیات مربوط به پروپوزال باشد. دقت داشته‌ باشید که به طور کامل و دقیق اطلاعات را وارد کنید.

    ضمیمه کردن فایل‌ها

     در این مرحله، ممکن است بخشی از سامانه برای ضمیمه کردن فایل‌های مرتبط با پروپوزال (مانند فایل پروپوزال خود، مقالات مرجع و…) در دسترس شما باشد. فایل‌های مورد نیاز را بارگذاری کنید و به پروپوزال خود ضمیمه کنید.

    بررسی و تایید

    پس از تکمیل فرم و بارگذاری فایل‌ها، ممکن است سامانه اطلاعات و فایل‌های شما را بررسی کند. در صورت عدم وجود هرگونه اشکال، پروپوزال شما برای تایید ارسال خواهد شد. در غیر این صورت، اشکالات موردنظر را بررسی و اصلاح کنید.

    پیگیری و اطلاع‌رسانی

     پس از ارسال پروپوزال، پیگیری و اطلاع‌رسانی به وضعیت آن از طریق سامانه پژوهشیار میسر می‌باشد می‌توانید وضعیت تایید یا رد پروپوزال را به صورت آنلاین پیگیری کنید.

    توصیه می‌شود قبل از شروع به ثبت پروپوزال در پژوهشیار، دستورالعمل‌ها، راهنماها و منابع مرتبط موجود در سامانه پژوهشیار را مطالعه کنید تا با نحوه استفاده از سامانه بهتر آشنا شوید و از هر گونه ابهامی جلوگیری کنید.

    توجه داشته باشید که مراحل و روش ثبت پروپوزال پایان‌نامه در سامانه پژوهشیار ممکن است بسته به سیستم و سازمان مربوطه متفاوت باشد؛ به همین صورت دانشجو باید تماما آموزش ثبت پروپوزال در سامانه پژوهشیار را گذرانده و بر آن تسلط داشته باشد.

    بد نیست بخوانید!

    انجام پروپوزال ارشد و دکتری در تمامی رشته ها توسط تیم بزرگ کافه یادداشت!

    گردش پروپوزال پایان نامه بعد از ارسال آن

    گردش پروپوزال پایان نامه بعد از ارسال آن

    بعد از آموزش پروپوزال پایان نامه در سامانه پژوهشیار و ارسال آن، مراح زیر برای تایید پروپوزال طی خواهد شد:

    بررسی و ارزیابی پروپوزال

     پس از ارسال پروپوزال، ممکن است؛ توسط یک یا چند نفر از اعضای هیئت علمی یا کارشناسان اختصاصی بررسی شود. آنها پروپوزال را از نظر محتوا، روش‌شناسی، منطق، کیفیت پژوهش و تطابق با استانداردهای علمی بررسی می‌کنند.

    اصلاحات و پیشنهادها

     در صورت وجود نیاز به اصلاحات یا پیشنهادها برای بهبود پروپوزال، ممکن است به دانشجو اطلاع داده شود. در این صورت، دانشجو باید اصلاحات مورد نیاز را اعمال کرده و نسخه اصلاح شده را مجدداً ارسال کند.

    بد نیست بخوانید!

    انجام رساله دکتری توسط تیم کافه یادداشت ارائه شد!

    نهایی‌سازی پروپوزال

     پس از انجام اصلاحات، دانشجو باید پروپوزال را نهایی‌سازی کند و نسخه نهایی را در سامانه پژوهشیار ثبت کند. این شامل اعمال تغییرات اصلاحی، اصلاح فرمت و همچنین اضافه کردن هر تغییر دیگری که به پروپوزال اعمال شده است.

    تایید پروپوزال

     پس از نهایی‌سازی و ارسال نسخه نهایی پروپوزال، مسئولین یا اعضای هیئت علمی آن را بررسی کرده و در صورت پاسخگویی به تمام نیازها و استانداردهای مورد نیاز، پروپوزال تایید می‌شود.

    اطلاع رسانی به دانشجو

     پس از تایید پروپوزال، دانشجو در جریان قرار می‌گیرد و از تایید پروپوزال خود مطلع می‌شود. این مرحله معمولاً به وسیله اطلاع رسانی از طریق سامانه پژوهشیار یا ارتباط مستقیم با دانشجو صورت می‌گیرد؛ تا دانشجو برای انجام پایان نامه ارشد یا دکترا خود آماده شود.

    پس از تعیین موضوع، عنوان و هدف پایان نامه و پیشنهاد تحقیق را بنویسید. در این پیشنهاد، به توضیح موضوع و اهمیت آن، سوالات تحقیق، روش‌شناسی و منابع مورد نیاز برای تحقیق و همچنین برنامه زمانی و منابع مورد نیاز اشاره کنید.

    بد نیست بخوانید!

    چگونگی نوشتن مقدمه مقاله یا مقدمه پایان نامه توسط کافه یادداشت ارائه شد!

    چه عواملی باعث تایید پروپوزال دانشجو می‌شود؟

    موضوع مطالعه

     انتخاب یک موضوع جذاب و مهم برای پژوهش می‌تواند نقش مهمی در تایید پروپوزال داشته باشد. موضوعی که دارای جدیدترین پیشرفت‌ها و چالش‌های علمی است و احتمالاً به حل یک مشکل واقعی در زمینه مورد نظر کمک می‌کند، به احتمال زیاد توجه و تایید بیشتری را به همراه خواهد داشت.

    مسئله‌گرایی

     در پروپوزال، باید یک مسئله‌ی مشخص و دقیق مطرح و توضیح داده شود که چرا حل این مسئله مهم است و چگونه می‌توان به آن پاسخ داد. اگر مسئله‌ی مطرح شده دارای اهمیت و ارزش علمی و عملی بالا باشد، احتمال تایید پروپوزال بیشتر است.

    پیشنهاد روش‌های مناسب

    در پروپوزال، باید روش‌های مناسب برای حل مسئله‌ی مورد نظر پیشنهاد شود. اگر روش‌های انتخاب شده از لحاظ علمی و شیوه‌شناسی قوی و قابل قبول باشند، باعث تایید پروپوزال خواهدشد.

    پشتیبانی نظریه‌ها و مطالعات پیشین

    بررسی نظریه‌ها، مطالعات پیشین و تحقیقات مرتبط در زمینه‌ی پروپوزال، می‌تواند به اثبات اهمیت و توجیه علمی موضوع پژوهش کمک کند. ارائه‌ی توضیحات منطقی و قابل قبولی برای ارتباط پروپوزال با تحقیقات قبلی، احتمال تایید آن را افزایش می‌دهد.

    جامعیت و روشن‌نویسی

    پروپوزال باید جامع و کامل باشد و به وضوح اهداف، روش‌ها، موضوعات مورد بررسی و اهمیت آن‌ها پرداخته شود. نوشتاری روان و قابل فهم با استفاده از ساختار منطقی و کامل، بسیار در تایید آن نقش مهمی دارد.

    قابلیت اجرا و منابع مورد نیاز

     پروپوزال باید نشان دهد که پژوهش قابل اجرا است و دارای منابع و زمان مناسبی برای انجام می‌باشد.

    اصالت و نوآوری

     اگر پروپوزال دانشجویی، نوآوری‌هایی در خود داشته و توانایی ارائه راهکارهای جدید و خلاقانه را در خود جای بدهد، احتمال تایید آن افزایش می‌یابد. اصالت و نوآوری در تحقیقات دانشجویی می‌تواند به عنوان یکی از عوامل تایید پروپوزال مدنظر قرار گیرد.

    ارزیابی و داوری مناسب

     در بعضی موارد، عوامل خارجی مثل رویکرد داوران و ارزیابان نیز می‌توانند بر تایید پروپوزال تاثیر بگذارند. نظرات و بازخوردهای مثبت و موثر از سوی اساتید و داوران می‌توانند به دانشجویان کمک کنند تا پروپوزال خود را بهبود بخشند و احتمال تایید آن را افزایش دهند.

    کلام آخر

    پروپوزال به عنوان گام ابتدایی و حیاتی در فرایند پژوهش، نقشی اساسی در تعیین مسیر و محتوای پژوهش‌های آتی ایفا می‌کند. همچنین آموزش ثبت پروپوزال در سامانه پژوهشیار می تواند یکی از کارهای چالش برانگیز دانشجویان باشد اما در صورتی که زیر نظر استاد راهنما صورت نگیرد. در راستا،مجموعه کافه‌یادداشت، با بکارگیری کارشناسان مجرب، به شما در تمامی مراحل انجام پایان نامه کمک کرده و تا آخرین روز شما را همراهی می‌کند.

    کافه یادداشت

    تیم پژوهشی کافه یادداشت کار خود را از سال ۱۳۸۹ به مدیریت آقای احسان عطایی فارغ التحصیل رشته مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه امام رضا (ع) مشهد آغاز کرد؛ زمینه فعالیت های این تیم از ترجمه و خلاصه سازی شروع شده و به مشاوره در انجام پروپوزال، پایان نامه، مقالات دانشگاهی و سمیناری ختم می شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 پاسخ

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *