چگونگی نوشتن مقدمه مقاله یا مقدمه پایان نامه توسط کافه یادداشت ارائه شد!

,
  • ساختار مقدمه مقاله برای پایان نامه

    مقدمه، فصل اول پایان نامه شما می باشد؛ پس بسیار مهم است که شما چگونه ان را شروع کنید تا شنوندگان مجاب شوند تا اخر جلسه به شما گوش دهند و همچنین نحوه نوشتن مقدمه مقاله باید به گونه ای باشد که شما با رعایت تمامی استاندارد ها بتوانید مخاطبان را جذب کنید. همانطور که مشخص است نوشتن مقدمه مقاله از یک سری نگارش بسیار مشخص تبعید می کند و شما موظف هستید در هنگام انجام پایان نامه ان را رعایت کنید. اگر بخواهیم به شکل واضحی از اهمیت مقدمه بگوییم این است که شما با نوشتن مقدمه به شنونگان می گویید که چرا و به چه دلیل این پژهش و تحقیق را انجام داده اید. یکی از دلایلی که از نظر استادان مقدمه یکی از مهم ترین قسمت های مقاله به حساب می اید این است که شنونده یا خواننده پایان نامه با درک موضوع تصمیم می گیرد ان را ادامه و پیگیری کند یا خیر، ان را رها کند. پس ما در ادامه به شما کمک می کنیم با رعایت استاندارد های مقدمه، نگارش صحیح، یک مقدمه بسیار عالی را برای پایان نامه خود بنویسید.

    از دیگر خدمات بهترین موسسه انجام پایان نامه ارشد و انجام تز دکتری می توان به کاهش درصد هانندجوی پایان نامه، انجام پایان نامه ارشد و اصلاح پایان نامه ارشد اشاره کرد، اگر در زمینه انتخاب موضوع پایان نامه نیز مشکل دارید می توانید با ما تماس بگیرید: 09359816287 – 09039406287

    چطور مقدمه مقاله بنویسیم!

    ابتدا شروع مقدمه مقاله (Introduction of Article)، شما باید به شکل بسیار روان و سلیس، موضوع مقاله را برای مخاطبان مطرح کنید؛ سپس شنوندگان و خوانندگان پایان نامه شما با چهارچوب ها و استاندارد های مقدمه شما نیز اشنایی پیدا می کنند. بهتر است ابتدا از دلیل و انگیزه ای که برای این موضوع داشته اید را مطرح کنید و در پایان اضافه کنید که چه محققانی بر این موضوع مطالعه کرده اند.

    مقدمه پایان نامه

    زمان مقدمه نویسی در پروژه

    اکثر دانشجویان به این چالش بر میخورند که چه زمانی نوشتن مقدمه مقاله خود را شروع کنند. از ان جهت که برای نوشتن مقدمه شما باید بر تمامی قسمت های پایان نامه خود تسلط داشته باشید، پیشنهاد می کنیم کار نوشتن مقدمه را در اخر انجام دهید، تا بتوانید به طور جامع و مفصل چکیده ای مقاله خود را در مقدمه بی اورید؛ به همین دلیل بهتر است این کار در پایان صورت پذیرد تا با اطلاعات کامل، بتوانید یک مقدمه بی عیب و نقصی را برای استادان ارائه دهید.

    یک نمونه مقدمه مقاله عالی باید چگونه پیش برود؟

    یک از چالش هایی که اکثر دانشجویان با ان برخورد می کنند این است که چگونه مقدمه را شروع و موضوعات را بیان کنند. بهتر است بدانید ابتدا باید مقدمه مقاله را بسیار جامع و در حالت کلی بیان کنید؛ سپس بسیار ارام موضوع را شکافته، به سراغ جزئیات و هدف موضوع خود بروید. در این حالت شنوندگان و خوانندگان ابتدا در حالت گسترده با موضوع اشنایی پیدا می کنند سپس با شیب ارام با بخش های ان اشنا می شوند.

    بد نیست بخوانید!

    سابمیت مقاله علمی پژوهشی در ژورنالهای ایرانی و خارجی با بهترین قیمت!

    طول مقدمه مقاله باید چه اندازه باشد؟

    اکثر دانشجویان در هنگام شروع پایان نامه به این سوال برخورد می کنند که مقدمه مقاله چند کلمه باشد؛ بهتر است بدانید به صورت کلی هیچگونه استانداری برای طول مقدمه پایان نامه مشخص نشده و شما می توانید اندازه مقدمه خود را از حداقل یک پاراگراف تا چندین صفحه در نظر داشته باشید. توجه کنید که یکی از دلایلی که می تواند در میزان طول مقدمه تاثیر بگذارد میزان تحصیلات شما است اما پیشنهاد می کنیم برای حجم استاندارد با استاد راهنمای خود مشورت کرده تا در ادامه با چالشی رو به رو نشوید.

    نکاتی که به شما برای یک مقدمه مقاله خوب کمک می کند!

    • در هنگام نوشتن مقدمه مقاله سعی کنید حرفی از نتایج ثمره این مطالعه در میان نگذارید.
    • اگر با استاد راهنمای خود مشورت کرده باشید حتما می دانید یکی از نکاتی که به ان اشاره می کنند این است که در جملات خود از کلمه “من” استفاده نکرده و ضمیر اول شخص بکار نبرید.
    • از کلمات یا اصطلاحات نا اشنایی که فکر می کنید ممکن است خواننده یا شنونده را دچار چالش کند دوری کنید. حتما اگر در مرحله انجام پایان نامه خود هستید به چندین جلسه دفاع بروید
    • پیشنهاد می کنیم از اصزلاحات و جملات مرسوم و رایج استفاده کنید زیرا تاثیر بسیار مثبتی را روی مخاطبان می گذارد.
    • یکی از نکاتی که به شما در هنگام نوشتن توصیه می شود، امتناع کردن از کلمات یا افعال تکراری پشت هم است.
    • یکی از مواردی که می تواند به شما کمک کند تا یک نتیجه مطلوب کسب کنید این است که هنگام نوشتن خودتان را به جای مخاطب قرار دهید. قطعا اگر این مورد را رعایت کنید هیچ سوال یا گره ای در پایان نامه شما شکل نگرفته و مخاطب به راحتی با مقاله شما ارتباط برقرار می کند.

    ساختار مقاله

    مشکلاتی که در طول نوشتن مقدمه مقاله به سراغ شما می اید!

    اگر از دوستان یا همگلاسی های خود در رابطه نوشتن پایان نامه سوال کنید انها به یک سری مشکلات رایج اشاره می کنند:

    • در نظر داشته باشید برای افزایش اعتبار پایان نامه حتما از مراجعی که از انها در مقاله خود استفاده کردید نام ببرید.
    • اگر تحقیقاتی را انجام داده اید اما پس از مطالعه ارتباط خاصی بین موضوع پایان نامه خود و ان پیدا نکردید، حتما ان را حذف کنید تا موجب خستگی و حواس پرتی مخاطبان خود نشود.
    • حتما در مقاله خود به ساختار کلی و تئوری که باعث می شود مخاطب را با خود همراه کرده و راغب کند، اشاره کنید.

    مقدمه مقاله باید چند خط باشد؟

    به یاد داشته باشید هرگز مقدمه خود را زیاد اب و تاب نداده و ان را در یک قالب استاندارد ارائه دهید. برای انکه مخاطب خسته یا کلافه نشود پیشنهاد می کنیم مقدمه را یک دهم متن در نظر بگیرید.

    بد نیست بخوانید!

    اصول مقاله نویسی توسط تیم بزرگ کافه یادداشت ارائه شد!

    هدف مقدمه مقاله چیست؟

    از نظر اساتید هدف مقدمه مقاله این بوده که شما علی رغم معرفی موضوع پایان نامه به مخاطبان، به زبان بسیار ساده و روان هدف خود را از تحقیق و پژوهشی که برای ان زمان گذاشته اید را برای شنوندگان توضیح می دهید. در نظر داشته باشید اگر نوع جمله بندی شما اصولی و استاندارد باشد می تواند باعث جذب خاطبان شده و انها را تا پایان جلسه به ماندن و گوش کردن متقاعد کند.

    در اخر، اهمیت مقدمه مقاله بر نتیجه

    یک نکته ای که باید در هنگام نشتن پایان نامه ان را مد نظر داشته باشید این است که مقدمه مقاله خود را در مرحله اخر نوشته و نیازی نیست از فصل اول که مقدمه است نوشتن را شروع کنید.

    شما می توانید برای کم کرن فشار نوشتن پایان نامه بخش های باب سلیقه خود را به ترتیب بنویسید و هیچ گونه قانون یا ترتیبی برای نوشتن ان وجود ندارد. یکی از کارهایی که باعث می شود نگارش مقدمه مقاله شما به خوبی و بدون هیچگونه اشکالی ارائه شود، میزان راحتی و تسلط شما بر متن است، پس توصیه می کنیم اولین کار با فصل های دلخواه و مورد علاقه خود شروع به نوشتن کنید.

    اگر از استادان یا کارشناسان خبره در رابطه با تحوه ترتیب مقدمه سوال کنید به شما پیشنهاد می کنند مقدمه را در اخرین مرحله بنویسد؛ زیرا در این فصل شما باید یک معرفی کلی از متون را ارائه داده و به مخاطبان خود انتقال دهید، پس در نتیجه شما با نوشتن کل پایان نامه و در اخر مقدمه، به تمام فصل ها اشراف داشته و می توانید به شکلی روان این کلیات را به شنوندگان و خوانندگان انتقال دهید.

    اصول نگارش مقدمه مقاله یکی از حساس ترین قسمت های کار دانشجو به حساب می اید، اگر شما در این مرحله نتوانید به خوبی استاندارد ها را رعایت کنید و اشراف خود را به تمامی فول به اساتید نشان ندهید، هیچ یک از منابع علمی شما به چشم داور ها نیامده و تمامی زحمات شما به هدر می رود. در این راه داشتن یک استاد راهنما با تجربه در این زمینه بسیار می تواند مسیر شما را هموار سازد و الگو های موفق را به شما اموزش دهد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    0 پاسخ

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *