نه گفتن! نه بگویید تا به دام اعتیاد گرفتار نشوید حتی در انگلیسی!

,
نه گفتن در زبان انگلیسی
  • نه گفتن مودبانه به زبان انگلیسی برای درخواست کردن به زبان انگلیسی که از شما می شود و به طور کلی در هر زبانی یکی از تکنیک های مهم است که هر فرد باید آن را یاد بگیرد چرا نحوه نه گفتن تا حد زیادی می تواند روی عکس العمل و صحبت های بعدی طرف مقابل تاثیرگذار باشد.

    برای مثال هنگامی که در یکی از دانشگاه های خارج کشور مشغول تحصیل هستید و یکی از همکلاسی هایتان از شما درخواست می کند تا با او شامی میل کنید یا به تفریح بروید و شما خسته هستید و نیاز به استراحت دارید، رد کردن درخواست او بدون خدشه دار کردن احساسش آن هم به زبان انگلیسی کار سختی به نظر می رسد. خوشبختانه تیم کافه یادداشت ساختارهایی در زبان انگلیسی برای این موقعیت ها جمع آوری کرده است که در ادامه به آنها می پردازیم.

    تیم متخصص کافه یادداشت، با تضمین کیفیت و تحویل به موقع آماده ارائه خدمات به شما عزیزان برای انجام پایان نامه دانشگاهی می باشد. با اعتماد به تیم ما، پایان نامه ایده‌آل خود را ارائه کنید. راهنمایی متخصصان ما در انتظار شماست. برای ثبت سفارش و مشاوره رایگان با شماره 09359816287 در تماس باشید.

    نه گفتن! به درخواست در زبان انگلیسی

    نه گفتن با مهربابی یا تعریف

    یکی از کلیشه ای ترین اصطلاحات انگلیسی در فارسی در نه گفتن مودبانه انگلیسی به صورت “I love you but no” است. با گفتن این جمله طرف مقابل نسبت به حس دوست داشتن شما احساس رضایت کرده و رد کردن درخواست توسط شما برایش راحت تر خواهد بود. اما می توان از این هم بهتر به دوست یا شخصی که دوسش دارید نه گفتن را تمرین کنید؛ به مثال زیر توجه کنید.

    This sounds like a great opportunity, but I have to pass. Thank you for considering me

    دلیل نه خود را بیان کنید

    جز تعریف کردن در زبان انگلیسی راه دیگری برای نه گفتن مودبانه در زبان انگلییسی وجود دارد. با دلیل آوردن برای جواب منفی خود می توانید به مخاطب این حس را القا کنید که علارغم میل باطنی خود نمی توانید به درخواست او جواب مثبت دهید. به مثال های زیر توجه کنید.

    I can’t come visit you this afternoon – I should study English for the exam.

    This is a sweet pitch but our company doesn’t have a budget for this kind of project right now.

    A trip to Gorgan sound very interesting, thanks a lot! Unfortunately, I wouldn’t have the time to come this summer.

    بعضی مواقع هم نیازی نیست که دلیل نیامدن خود را صریحا بیان کنید.

    نه گفتن

    ابراز نا امیدی در انگلیسی یکی دیگر از حوزه های جذاب یادگیری در اصطلاحات انگلیسی است

    مختصر باشید اما نه بی ادب

    لازم نیست همیشه دلیل نه گفتن را توضیح دهید اما ادب حکم می کند که برای مخاطب دلیل نه گفتن را بیان کنید. با این وجود نیازی نیست سیر تا پیاز موضوع را هم بازگو کنید. به مثال های زیر توجه کنید:

    Sadly, I’m afraid I can’t do that.

    توجه داشته باشید که با گفتن کلمه “Sadly” در اول جمله مخاطب را برای شنیدن جواب منفی آماده کرده اید. به مثال دیگری در این زمنیه دقت کنید:

    Thank you for thinking of me for this but I can’t take more work on right now.

    در این مثال کلمه “right now” باعث می شود مخاطب شما حس کند که درخواستش الان و اکنون با جواب منفی مواجه شده است و می تواند این درخواست را دوباره و در موقعیت دیگری بیان کند.

    بجای نه گفتن پیشنهاد دیگری را پیش بکشید و از دیگر اصطلاحات انگلیسی پرکاربرد استفاده کنید

    اگر جواب شما برای درخواست نه است، می توانید با دادن پیشنهاد دیگری به مخاطب با نه گفتن صرف او را آزده خاطر نکنید. برای مثال:

    I can’t make it tomorrow but we will keep in touch.

    I can’t pick the Wednesday shift this time but I could cover for you Monday.

    توجه داشته باشید که برای نه گفتن مودبانه در زبان انگلیسی هزاران راه و بهانه وجود دارد و این جملات تنها نمونه هایی برای راهنمایی بودند. هر فرد با توجه به خلاقیت و میزان تسلط به زبان انگلیسی می تواند جملاتی را برای بیان پاسخ منفی به مخاطب بگوید.

    کافه یادداشت

    تیم پژوهشی کافه یادداشت کار خود را از سال ۱۳۸۹ به مدیریت آقای احسان عطایی فارغ التحصیل رشته مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه امام رضا (ع) مشهد آغاز کرد؛ زمینه فعالیت های این تیم از ترجمه و خلاصه سازی شروع شده و به مشاوره در انجام پروپوزال، پایان نامه، مقالات دانشگاهی و سمیناری ختم می شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 پاسخ

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *