آموزش نوشتن مقاله مروری و مقاله علمی پژوهشی + انجام مقاله مروری

,
تفاوت مقاله مروری با مقاله علمی پژوهشی
  • انجام مقاله مروری و پژوهشی+ آموزش نگارش مقاله مروری (رایگان)

    مقالات نقش بسزایی در رزومه پژوهشگر داشته و در صورتی که به صورت علمی و حرفه ای نگارش شود، موجب ارتقاء رتبه علمی پژوهشگر خواهد شد.  همان گونه که می دانید مقالات انواع مختلفی داشته و در مجلات علمی مختلفی منتشر می گردند. مقاله مروری و مقاله پژوهشی از انواع مقالات بود که توسط پژوهشگران نگارش شده و منتشر می گردد. در صورتی که مقاله شما از استانداردهای کافی برخوردار نباشد، نمی‌ تواند پذیرش مجله را دریافت نموده و به چاپ برسد. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص آموزش نگارش مقاله مروری و مقالات پژوهشی و انجام آن ها و نیز تفاوت هایی که با یکدیگر دارند برای شما توضیحاتی ارائه نماییم.

    از دیگر خدمات بهترین موسسه انجام پایان نامه می توان به ترجمه فارسی به انگلیسی تضمینی، انجام پایان نامه ارشد و اصلاح پایان نامه ارشد اشاره کرد، اگر در زمینه انتخاب موضوع پایان نامه نیز مشکل دارید می توانید با ما تماس بگیرید: 09359816287

    مقاله مروری چیست؟

    همان گونه که از نام پیداست مقاله مروری یک مقاله ای است که به مرور ادبیات و بررسی مقالات که قبلاً در خصوص یک موضوع به چاپ رسیده اند می پردازد. در مقاله مروری برخلاف مقالات اصیل پژوهشی، موضوع جدیدی ارائه نشده و صرفا به بررسی پژوهش های پیشین انجام شده می پردازد. در واقع این نوع مقاله سطح دانش فعلی در خصوص موضوع مقاله و حوزه آن را نشان می دهد.

    بدنیست بخوانید!

    انجام پایان نامه تفسیر قرآن توسط تیم بزرگ کافه یادداشت ارائه شد!

    مقالات مروری تجزیه و تحلیل حجم وسیعی از اطلاعات موجود را انجام داده و با داشتن نگاهی نو به اطلاعات کهنه و موجود، سبب می شوند تا استدلال ها و نتیجه گیری های جدید شکل گیرند که نقش موثری در پیشرفت علم دارند. مقالات مروری انواع مختلفی داشته و بر اساس ساختار به سه دسته زیر تقسیم می شوند.

    انواع مقالات مروری

    مقالات مروری بر اساس ساختار و نحوه نگارش به ۳ دسته زیر تقسیم بندی می شوند:

    • مرور روایتی: این مقاله مطالب مقالات موجود در زمینه مورد نظر را به طور خلاصه عنوان کرده و یافته های کمی را به صورت کیفی ارائه می نماید.
    • مرور نظام مند: در این نوع مقالات پژوهشگر ابتدا یک پرسش مطرح نموده و سپس تلاش می‌ کند که با استفاده از یافته ها و استدلال های دیگر مقالات به پرسش موردنظر پاسخ دهد.
    • مرور بهترین شواهد: این مقاله در واقع حد واسط دو مقاله دیگر بوده و در آن یک پرسش مطرح شده و پاسخ آن را باید از میان مطالب و شواهد ارائه شده در همان مقاله یافت.
    • بد نیست بخوانید!انجام پایان نامه ارشد مدیریت تمامی گرایشات + پشتیبانی 24 ساعته!

    نگارش مقاله مروری

    پیش از آن که اقدام به نگارش مقاله مروری نمایید، لازم است که با ساختار آن آشنا شوید. ساختار یک مقاله مروری به شرح زیر است:

    • عنوان
    • اسامی نویسندگان
    • چکیده
    • کلمات کلیدی
    • مقدمه
    • یافته و استدلال ها
    • نتیجه گیری و پیشنهادات
    • منابع

    به علاوه فرمت هر مقاله مروری بستگی به مجله ای دارد که قصد دارید مقاله خود را برای انتشار به آن ارسال نمایید. لازم است پیش از ارسال، مقاله را به فرمت مجله مورد نظر تنظیم کنید.

    آموزش نگارش مقاله مروری

    همانگونه که ذکر نمودیم این مقاله مروری مقاله ای است که حاصل جمع آوری اطلاعات از دیگر مقالات به چاپ رسیده می‌ باشد. بنابراین پیش از اقدام برای نگارش مقاله مروری لازم است که طرح و برنامه خود را مشخص نموده و سپس نوشتن مقاله را آغاز نمایید. پیشنهاد می کنیم که ابتدا عنوان مقاله، چکیده و مقدمه را بنویسید.

    حالا شما یک طرح دارید که بر اساس آن می دانید به چه چیزی نیازمند هستید. اکنون نوبت جمع آوری اطلاعات لازم است. با داشتن برنامه و طرح دیگر بیراهه نرفته و می توانید به خوبی از پس نگارش بخش های مختلف آن برآیید. کافه یادداشت از تیمی متخصص و حرفه ای تشکیل شده که می توانید با اطمینان خاطر نگارش انواع مقالات خود خصوصا انجام مقاله مروری خود را به آنان بسپارید.

    خدمات دیگر کافه یادداشت!

    انجام پایان نامه علوم تربیتی + مشاوره رایگان در انتخاب موضوع به صورت 24 ساعته!

    مقاله علمی پژوهشی چیست؟

    در مقاله علمی پژوهشی یک ایده نو وجود داشته و نسبت به تحقیقات گذشته نوآوری صورت گرفته است. در واقع مقالات علمی پژوهشی انواعی از مقالات هستند که بیس یا پایه بوده و برای نوشتن آن ها از داده های خامی استفاده می شود که محقق خود آن ها را به دست آورده است.

    مقاله علمی پژوهشی بر پایه به دست آوردن داده های خام توسط محقق و تجزیه و تحلیل و نهایتا تفسیر آن ها استوار است. در این مقالات به رفع مشکل خاصی تمرکز شده دارای المان ها تحقیقاتی مخصوص به خود است.

     

    بد نبست بخوانید!

    سابمیت مقاله isi توسط تیم کافه یادداشت ارائه شد!

     

    مقاله مروری

    نگارش مقاله علمی پژوهشی

    ساختار کلی مقاله علمی پژوهشی شامل وارد زیر است:

    • عنوان
    • اسامی محققان
    • چکیده
    • کلمات کلیدی
    • مقدمه
    • پیشینه پژوهش
    • روش تحقیق
    • یافته ها و استدلال
    • نتیجه گیری و پیشنهادات
    • منابع

    هر کدام از مراجع علمی از جمله دانشگاه ها و مجلات علمی دارای فرمت خاص خود بوده و لازم است با فرمت منبع مورد نظر مقاله نگارش شود‌.

    آموزش نگارش مقاله علمی پژوهشی

    در مقالات علمی و پژوهشی، موضوعات باید کاملا نو بوده و نمی توان از ایده های گذشته استفاده نمود. بنابراین در ابتدا تحقیقات لازم و کافی را به عمل آورید و مطمئن شوید که قبلا پژوهشی در این زمینه انجام نشده است. بنابراین لازم است ابتدا ساختار مقاله علمی پژوهشی را به خوبی شناخته و موضع و عنوان پژوهش شما کاملا مشخص و معین باشد. مقالات علمی پژوهشی باید از اصالت و ابداع برخوردار بوده و قابلیت نوردیدن مرزهای علم و فناوری را داشته باشند.

    مقاله علمی پژوهشی

    تفاوت مقاله مروری با مقاله علمی پژوهشی

    در بند های پیشین مقاله مروری و علمی و پژوهشی را تعریف نموده و ساختار کلی آن ها را شرح دادیم. مقالات مروری به مرور تحقیقات گذشته پرداخته و تحقیقات حدیدی صورت نمی گیرد، اما ممکن است بتوان پاسخ یک سوال نوین را از تحقیقات گذشته به دست آورد.

    اما در مقالات علمی پژوهشی، موضوع باید کاملا نوآورانه بوده و از اصالت برخوردار باشد. به علاوه در مقالات علمی پژوهشی نویسنده باید به تحقیق حول محور مسئله موجود پرداخته و آزمایشات لازم را انجام دهد. حال آن که در مقاله مروری نیازی به انجام آزمایشات نبوده و تنها پژوهش های گذشته مورد بررسی قرار می گیرند.

    سخن پایانی

    انجام مقالات می تواند موجب ارتقای سطح علمی نویسنده و پژوهشگر شده و با توجه به آن که مقالات منتشر شده توسط افراد مختلفی مطالعه می شوند، لازم است که بدانید مقاله شما برای مطالعه چه دسته ای از افراد منتشر می شود. ممکن است مخاطبان شما دانشجویان، اساتید، افراد عادی و… باشند. بنابراین باید مقاله از هر نوعی که باشد کاملا حرفه ای نگارش شود. تیم متخصص کافه یادداشت با انجام دادن انواع مقالات به صورت حرفه ای برای شما یک مقاله استاندارد را به ارمغان می آورد.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 پاسخ

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *