انجام پروپوزال ارشد و دکتری 100 درصد تضمینی با بهترین قیمت!

,
انجام پروپوزال ارشد و دکتری 100 درصد تضمینی با بهترین قیمت!
  • روش های انجام پروپوزال ارشد – نوشتن پروپوزال ارشد بسیار گسترده است. دانشجویان کارشناسی ارشد در طول دوران تحصیل خود، حتماً باید یک پروپوزال علمی و ممتاز را ارائه دهند. به‌طورکلی، پروپوزال (proposal)همان طرحی است که شما قبل از نگارش پایان‌نامه تهیه می‌کنید. نوشتن پروپوزال ارشد باید مطابق اصول و تکنیک‌های مختلفی انجام شود. پروپوزال باید صحیح و دقیق نوشته شود، زیرا یک پروپوزال نامناسب می‌تواند کل پایان‌نامه شما را خراب کند. بالعکس پروپوزال خوب نیز نتیجه کار شما را بهتر می‌نماید.

    شما با نگارش پروپوزال ارشد، برای پایان‌نامه خود یک چارچوب کلی تعیین می‌کنید و طبق این اصول و چارچوب کار خود را پیش می‌برید. بدین ترتیب، هنگام نگارش پایان‌نامه خود سرگردان نمی‌شوید. معمولاً در دوران کارشناسی، شیوه نوشتن پروپوزال آموزش داده می‌شود. باید تمام تلاش خود را برای یادگیری آن انجام دهید تا هنگام نوشتن پایان‌نامه به مشکل برنخورید باید ها و نباید های نوشتن پروپوزال به ما کمک میکند پروپوزال بهتر و علمی تری را بنویسیم و در وقت و هزینه های خود صرفه جویی کنیم.

    نوشتن پروپوزال و پایان نامه اخرین دستاورد دانشجویان ارشد و دکترا در گرفتن مدرک تحصیلی است در واقع پروپوزال پیش نویس پژوهشی است که می بایست برای اخذ مدکر تحصیلی انجام دهیدو،در این راستا شما ایندا باید پروپوزال کار تحقیقی-پژوهشی خود را تهیه کنید و معمولا دانشجویان بسیاری هستند که اصول درست پروپوزال نویسی را یادندارند؛این نکته در پروپزوال نویسی حائز اهمیت است که آموزش اشتباه در این زمینه می تواند نتیجه کار را خراب کند.در واقع پروپزوال و پایان نامه مکمل هم هستند و اگر حتی پروپوزال بد به تصویب برسد پروژه را خراب میکند و اگر خوب نوشته شود باعث موفقیت پروژه شما می شود.و در نتیجه نوشتن یک پروپوزال بد باعث سردرگمی در انجام پروژه میشود.

    proposal research

    در این مقاله مراحل نوشتن پروپوزال کارشناسی ارشد به طور کامل شرح داده شده است؛ پروپوزال در واقع همان طرح تحقیق است که حدود ۶ الی ۱۵ صفحه می باشد که قبل از انجام پایان نامه ارشد باید آن را ارائه دهید. قبل از انجام پروپوزال لازم است دانشجویان قوانین پایان نامه نویسی را از دانشگاه یا دانشکده خود مطالعه کنند. با بهترین موسسه انجام پایان نامه و مشاوره پایان نامه همراه باشید تا نوشتن پروپوزال را به شما آموزش دهیم.

    تیم متخصص کافه یادداشت، با تضمین کیفیت و تحویل به موقع آماده ارائه خدمات به شما عزیزان برای انجام پایان نامه دانشگاهی می باشد. با اعتماد به تیم ما، پایان نامه ایده‌آل خود را ارائه کنید. راهنمایی متخصصان ما در انتظار شماست. برای ثبت سفارش و مشاوره رایگان با شماره 09359816287 در تماس باشید.

    پروپوزال پایان نامه چیست؟

    پروپوزال پایان‌نامه، یک برنامه ریزی دقیق می باشد که قبل از رفتن به سراغ موضوع اصلی، دانشجو آن را مشخص می کند، که همچنین نقش بسیار موثری در روند ادامه تحصیلی فرد دارد. پروپوزال بخش اساسی از فرآیند نوشتن پایان نامه است. هدف اصلی از نوشتن این بخش، توضیح دادن فرایند، درک و ارزیابی موضوع پایان نامه به نحوی که استادان و نظارت کنندگان بتوانند برای ادامه موضوع، بهترین راه‌حل و قضاوت را ارائه دهند. پس از تایید پروپوزال، دانشجو می‌تواند با استفاده از اطلاعات تحلیلی، تحقیقات خود را به وسیله منابع الزامی مرتبط مانند کتاب یا مقالات واقعی گسترش دهد و در روز دفاع ارائه کند.

    پروپوزال شامل چند بخش می شود؟

    برای نوشتن یک پروپوزال قوی می توان آن را به دو بخش اصلی تقسیم کرد:

    بخش اول

    بخش اول شامل مشخصه‌ و ویژگی فنی خود پروپوزال می باشد. مشخصه فنی را می توان از روی موضوع تحقیقی که دانشجو دارد اجرا می کند  تشخیص داد، مانند منشا، خلاصه موضوع و زمینه تحقیقی که دارد از روی آن صورت می گیرد.

    بخش دوم

    بخش دوم را می توان نمای کلی پایان نامه نامید. اما مهم ترین قسمت این بخش جمع‌بندی پایان نامه است، که شامل مقدمه، دیدگاه اصلی، استراتژی تحقیق، جمع‌بندی، مراجع تحقیق و یادداشت های پایانی می‌باشد.

    به صورت کلی پروپوزال، راهنمای بسیار عالی و کاربردی برای نوشتن پایان نامه است، به صورتی که نویسنده گزیده‌ نتایج و تحلیل تحقیقات خود را به صورت سلیس و روان به دیگران شرح می دهد و می توان گفت سرآغاز پیشرفت دانشجو برای کارهای آینده می باشد.

    راه و چاه اصول پروپوزال نویسی

    هم اکنون که به یک اطلاعات جامعی در خصوص نگارش پروپوزال دست پیدا کرده اید، بیاید با یکدیگر در مورد آموزش نوشتن پروپوزال و انجام آن صحبت کنیم. تا اینجای کار متوجه اهمیت پروپوزال و موضوع آن در آینده تحصیلی و شغلی خود شده اید! اکنون بیایید اصول آن را بررسی نماییم.

    بد نیست بخوانید!

    انتخاب موضوع پایان نامه ارشد توسط تیم کافه یادداشت!

    اصول پروپوزال نویسی که نباید از آن غافل شد!

    نوشتن یک پروپوزال خوب یکی از مهارت های تاثیر گذار و مهمی است که در کیفیت کسب و کار و مدیریت آن اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از مهم ترین اصول پروپوزال نویسی آن است که شما قادر باشید تا گره ای از مشکلات موجود باز کرده و بتوانید خود را به جامعه علمی معرفی نمایید. با بهره گیری از اصول یاد شده در این مقاله و آموزش های بعدی، شما قادر خواهید بود تا یک پروپوزال بی نقص را انجام دهید.

    اصولی که باید در انجام پروپوزال ارشد رعایت شود!

    اصولی که باید در انجام پروپوزال ارشد رعایت شود!

    تعیین موضوع پایان‌نامه

    پس از انتخاب موضوع، باید مسئله را از زوایای مختلف دسته‌ بندی کرده و به نقاط قابل تحقیق، تحلیل و بررسی توجه کنید. همچنین باید ایده‌های خلاصه شده را در دو یا سه جمله نوشته و ارائه دهید.

    مرور ادبیات پایان نامه

    این بخش شامل بررسی ادبیات و مطالعات انجام شده در زمینه موضوع پایان نامه است. نقد و بررسی مطالعات قبلی که توسط دیگر افراد شکل گرفته است؛ می‌تواند یک دیدگاه شناسایی شده برای موضوع جدید را به همراه داشته باشد. به همین دلیل مرور دیگر مقاله ها و پایان نامه می تواند به شما در این مسیر کمک کند.

    اهمیت موضوع پایان‌نامه

    در این بخش باید توضیح دهید که چه چالش هایی در رابطه با موضوع ممکن است پدیدار بیاید، صحبت در این زمینه باید برای استادان و مخاطبان دیگر قابل درک باشد.

    هدفی که دانشجو تعیین کرده است!

    در این بخش، هدف‌های تحقیق باید به دقت شرح داده شود، همچنین باید روش پژوهش خود را کامل توضیح دهید و بر اهمیت آن تاکید کنید. روش تحقیق باید بر اساس این سؤالات دسته ‌بندی شود:

    1. جمع‌آوری نمونه: کدام نمونه‌هایی باید جمع‌آوری شوند؟
    2. اندازه ها‌ی نمونه: چه مقدار از نمونه باید برای تحقیق استفاده شود؟
    3. تقابل: چگونه از دیگران بهره بردید؟

    فرضیات

    باید فرضیات تحقیق خود را شرح دهید. تمام فرضیات شما باید توجیه، تجزیه و تحلیل شوند.

    روش تحقیق

    در این بخش باید توضیح دهید که چه ابزارهایی برای جمع‌آوری داده‌ها استفاده می‌کنید. همچنین باید با خلق انطباق از الگوهای قبلی روش خود را شرح دهید.

    برنامه‌ی زمانی

    در این بخش باید برنامه زمانی تحقیق را توضیح دهید. هر فعالیتی که طی زمانی بیشتر از دیگری برای انجام نیاز دارد، باید به شکل چارت گانت نشان داده شود.

    بهتر است بدانید، پروپوزال پایان‌نامه را می‌توان به عنوان نمونه‌ای مستند استفاده کرد، تا حدی که درک تعاملی بین نویسنده، داوران و سایر قشرهای پژوهشی شک بگیرد. پروپوزال، مرحله اولیه‌ی پایان نامه است و باید به نحوی باشد که نشانگر تجربه شما در پژوهش و بوم شناسی موضوع باشد و باید نشان دهید که قابلیت دارید کیفیت خوبی برای پژوهش‌های آینده را ارائه دهید.

    آموزش نوشتن پروپوزال

    پیش از آن که صحبت از آموزش نوشتن پروپوزال نماییم لازم است ذکر کنم که برای نگارش پروپوزال تنها تکیه بر اصول آن کافی نبوده و در حقیقت پروپوزال نویسی یک دانش و مهارت بوده و می ‌توان آن را به نوعی یک هنر به شمار آورد.

    با توجه به آن که انجام پروپوزال و پایان نامه نقش بسیار مهمی در فارغ التحصیلی و رتبه علمی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا دارد، لازم است برای انجام پروپوزال و پایان نامه حتما آموزش های لازم را دیده و مهارت کافی را کسب نمایید.

    بد نیست بخوانید!

    آموزش انجام پایان نامه به صورت کامل از پایه!

    با احاطه ای کامل بر موضوع پایان نامه خود، پروپوزال نویسی را آغاز کنید!

    ممکن است شما مطالعات زیادی در خصوص انجام پروپوزال و پایان نامه خود نموده و دارای اطلاعات جامع و کاملی باشید، اما این موضوع کافی نیست! یکی از پایه های اصول پروپوزال نویسی آن است که احاطه کاملی بر آن چه می خواهید انجام دهید داشته باشید.

    احاطه کامل بر موضوع پروپوزال و پایان نامه سبب می شود تا از حاشیه رفتن و پرداختن به مسائل جزئی و بی اهمیت دور شده و حول محور اصلی موضوع به نگارش پروپوزال بپردازید. اکنون که احاطه کامل بر موضوع پیدا نمودید، نوبت آن رسیده که حرکت بعدی خود را انجام دهید!

    بد نیست بخوانید!

    کاهش درصد همانندجویی + راه کارهای رفع مشکل همانندجو!

    ایجاد ارتباط موثر بین بخش های مختلف پروپوزال

    خب اکنون که اطلاعات جامعی کسب نموده اید، باید بتوانید این اطلاعات را نگارش نموده و با مهارت خاص خود در کنار هم گذاشتن جملات، پروپوزال خود را بنویسید! یکی از مواردی که در آموزش پروپوزال مورد تاکید قرار می گیرد، آن است که ارتباط موثری بین متن و پاراگراف های پروپوزال برقرار نمایید.

    دغدغه های ذهنی خود را بدون واهمه به نگارش درآورید!

    پروپوزال نویسی تنها محدود به احاطه بر موضوع و ایجاد ارتباط بین بخش ‌های مختلف آن نبوده و شما باید بتوانید که مسائلی که ذهن شما را درگیر نموده است عنوان نمایید و راهی برای پیدا کردن ریشه و علت مشکلات و حل آن ها ارائه دهید! بنابراین ذهن خود را باز کرده و با ایده های خلاقانه خود پروپوزال نویسی را انجام دهید.

    انجام پروپوزال و پایان نامه، مسیری دشوار یا آسان؟

    اگر می خواهید که پروپوزال و پایان نامه خود را انجام دهید اما با استرس انجام آن مواجه شده اید، هیچ نگران نباشید! تیم کافه یادداشت با بهره گیری از علم متخصصان این موضوع، به کمک شما خواهند آمد. برای انجام پروپوزال و پایان نامه خود باید مجموعه ای از نکات را رعایت نموده و با علم و هنر خود اقدام به انجام آن ها کنید!

    سیر تکاملی تحقیقات خود را مشخص نمایید!

    پیش از آن که انجام پروپوزال و پایان نامه خود را آغاز کنید، پرسش هایی مطرح نموده و سعی کنید پاسخ درست آن ها را بیابید. پروپوزال و پایان نامه باید در جهت پرسش های مطرح شده و یافتن پاسخ آن ها پیموده شود. پرسش های شما باید کاملا علمی بوده و به اعضای جامعه آموزشی و مخاطبان و نیز کسانی که به آن ها مراجعه می کنند پاسخ شفاف ارائه دهد.

    فرق پروپوزال با پایان نامه ارشد چیست؟

    فرم کلی نگارش پروپوزال ارشد

    در این بخش شکل و قالبی که برای نوشتن پژوهش خود باید رعایت کنید را بررسی می‌کنیم. پروپوزالی که شما نگارش می‌کنید به ترتیب باید شامل موارد زیر باشد:

    • در ابتدای پروپوزال باید موضوع پژوهش خود را بیان نمایید
    • در گام بعدی موضوع را بیشتر شرح می‌دهید و اهمیت‌های آن را ذکر می‌کنید
    • بخش ادبیات یا لیترچر که باید خلاصه‌ای از مقالاتی که مطالعه کردید را بنویسید
    • در بخش بعدی باید فرضیه‌ها و هدف‌های پژوهش خود را شرح دهید
    • ابزارها و تکنیک‌هایی که برای تحقیق استفاده کردید را یادداشت می‌کنید

    در بخش پایانی نیز منابع خود را یادداشت کنید.

    صحیح بودن فرمت منابع در روش های انجام پروپوزال ارشد اهمیت بالایی دارد.

    مراحل انجام پروپوزال ارشد چیست؟

    پروپوزال که به آن پیشنهاد پایان نامه می گویند یک سند مهم و اساسی است که قبل از شروع به نوشتن پایان نامه به منظور تحقق پروژه تحقیقاتی، باید نوشته شود. این سند تعاریف، مباحث و مسائلی که در پایان نامه مورد بررسی قرار می‌گیرد را معرفی می‌کند. که بهتر است مراحل نوشتن پروپوزال پایان نامه رعایت کنید.

    1-انتخاب موضوع: در این مرحله باید یک موضوع برای پروپوزال و پایان نامه انتخاب کرده و باید در این مرحله به اهمیت و جدیت موضوع توجه کنید.

    2- تعریف مسئله: بر اساس موضوع انتخابی، باید مسئله ای را که در پایان نامه می‌خواهید حل کنید، برای دیگران شرح دهید.

    3- تعیین هدف: در این قسمت باید هدفی را برای پروپوزال و پایان نامه تعیین کنید، در این قسمت در نظر داشته باشید که هدفی مشخص و تاثیر گذاری را مد نظر داشته باشید

    4-مطالعه کامل منابع: در این مرحله باید به جمع‌آوری و مطالعه منابع مرتبط با موضوع و مسئله پرداخته و به تحلیل آن و پیدا کردن راه‌های حل کردن آن بپردازید.

    5- تعیین فرضیات: در این قسمت باید فرضیات کلی مربوط به پایان نامه را تعریف کنید. این فرضیات باید بر اساس تحلیل‌ها و مطالعات انجام شده در مرحله قبلی ارائه شود.

    6- تعیین اهمیت کار: این مرحله یعنی باید اهمیت پایان نامه و ارتباط آن با صنعت، جامعه و علم به طور کامل توضیح داده شود.

    7- روش‌های تحقیق و پژوهش: روش‌های مختلف تحقیق و پژوهش برای جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز شناسایی شده و روش مناسب باید انتخاب شود.

    8- جمع‌آوری داده‌ها: این مرحله شامل جمع‌آوری و تحلیل داده‌های مورد نیاز برای پایان نامه است.

    9- تحلیل داده‌ها و بحث: تحلیل داده‌ها و بحث در رابطه با نتایج به دست آمده از داده‌ها و مطالعات انجام شده در پایان نامه است.

    10- نتیجه‌گیری: این قسمت شامل خلاصه‌ بندی نتایج به دست آمده، تلاش برای حل مشکلات و پیشنهاد راه‌حل‌هایی برای بهبود وضعیت است.

    ۱-در ابتدا موضوع پروپوزال انتخابی دانشجو باید شامل موارد زیر باشد:

    اولین قدم برای شروع نگارش پروپوزال، انتخاب موضوع آن به‌شمار می‌رود. محقق باید به‌صورت دقیق موضوع پژوهش خود را بیان کند، به‌طوری که افراد با خواندن پروپوزال خیلی راحت به موضوع شما پی ببرند. پژوهشگر باید موضوعی انتخاب کند که متناسب با سطح تحصیلی وی باشد. انتخاب موضوعات آسان، یا موضوعاتی که برای سطح تحصیلی شما سنگین محسوب می‌شوند، کیفیت کار شما را پایین می‌آورند. باید برای پروپوزال خود، روی موضوعات نوین و جدید تحقیق نمایید. از همه مهم‌تر، ایده شما باید قابل‌اجرا باشد. هدف پژوهش شما باید کاملاً واضح باشد و با تخصص شما ارتباط داشته باشد.

    ۱-موضوع پایان نامه برای انجام پروپوزال باید با آموزش های دوره تحصیلی هماهنگی داشته باشد

    ۲-پایان نامه باید حاوی موضوع و مساله تخصصی و مشخص در محدوده جغرافیایی باشد.

    ۳-موضوع مورد تحقیق باید جدید و دارای نوآوری باشد

    ۴-دانشجو پس از انتخاب موضوع باید از تکراری نبودن آن اطمینان حاصل کند

    ۵- فرم طرح تحقیق پایان نامه باید به صورت تایپ شده در سه نسخه تکمیل شود و به تایید استاد راهنما برسد.

    برای انجام پروپوزال ارشد و پایان نامه چه باید کرد؟

    نخستین قدم و مهم ترین آن، انتخاب موضوع برای پایان نامه است. برای انتخاب موضوع پایان نامه خود می توانید به مراجع و منابع علمی مراجعه نموده و یا آن که از اساتید و متخصصان این علم بخواهید که در انتخاب موضوع پایان نامه به شما کمک کنند. به علاوه می توانید برای انتخاب موضوع خود به تیم کافه یادداشت اعتماد نمایید!

    بهتر است بخوانید!

    انجام صفر تا صد پایان نامه ارشد و رساله دکتری (از پروپوزال تا روز دفاع)

    منابع اولیه و ثانویه خود را مشخص کنید!

    منابع اولیه شما در واقع همان منابعی هستند که در پی تحقیقات و مطالعات فراوان شما جمع آوری شده و به یک اصول کلی در خصوص انجام پروپوزال و پایان نامه خود رسیده اید. به عبارتی دیگر منابع اولیه همان منابعی هستند که چارچوب کار شما را مشخص نموده است. منابع ثانویه به منابع گفته می شود که پیرامون منابع اولیه نگاشته شده و به دنبال درک عمیق از محیط پروپوزال و پایان نامه شما ایجاد می شود.

    علمی کار کنید!

    کیفیت و محتوای پروپوزال و پایان نامه شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و می تواند سبب شود تا زمان صرف شده برای انجام پروپوزال و پایان نامه شما کاهش یافته و یا آن که با حاشیه رفتن افزایش یابد. اگر قصد دارید که در زمان مناسب پایان نامه خود را به اتمام برسانید، حتماً باید از اصول علمی استفاده نمایید.

    با رعایت نمودن اصول پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی شما قادر خواهید بود تا انجام پروپوزال و پایان نامه خود را به طور علمی انجام داده و نظر اساتید داور و افراد حاضر در جلسه را به خوبی جلب نمایید. برای انجام پروپوزال و پایان نامه و دریافت راهنمایی های موثر هم اکنون تلفن خود را برداشته و با تیم کافه یادداشت تماس حاصل نمایید.

    بد نیست بخوانید!

    آموزش سابمیت مقاله isi + استخراج مقاله از پایان نامه

    اهمیت کیفیت انجام پروپوزال و پایان نامه

    یکی از مهم ترین مواردی که در انجام پروپوزال و پایان نامه باید مد نظر قرار دهید، کیفیت پایان نامه شما است. اگر در خصوص انجام آن تخصص کافی را ندارید، بهتر است دست نگه داشته و از افراد متخصص راهنمایی های کاربردی دریافت نمایید.

    اهمیت انجام پروپوزال و پایان نامه زمانی برای شما مشخص خواهد شد که به نقش آن در دریافت سمت های شغلی مرتبط با پایان نامه خود و یا دریافت بورسیه های تحصیلی و شغلی پی ببرید! چه بسا موضوعات و کیفیت پایان نامه های مقاطع کارشناسی و ارشد سبب دریافت بورسیه های تحصیلی و شغلی در بهترین دانشگاه ها و یا شرکت های معتبر جهانی شده اند!

    اصول نوشتن پروپوزال ارشد دقیق و اصولی

    شما در هر دانشگاهی که تحصیل می‌کنید، باید برای نوشتن پروپوزال خود از اصول و قواعد آن جا پیروی کنید. البته طرح کلی نگارش پروپوزال یکسان است و تنها ممکن است، دانشگاه‌ها در برخی موارد جزئی با یکدیگر تفاوت داشته باشند. شما بعد از نوشتن پروپوزال خود، باید آن را به اساتید مربوطه ارائه دهید تا طرح را تأیید نمایند یا شما را در جریان اشکالات آن قرار دهند. روش های انجام پروپوزال ارشد را در بخش زیر با هم بررسی می‌کنیم.

    ارائه دغدغه ذهنی محقق در نوشتن پروپوزال ارشد

    پژوهشگر باید در پروپوزال خود مسائلی که در ذهن وی سؤال‌برانگیز هستند را بیان کند. محقق با طرح این سؤالات قصد دارد، تا ریشه و علت مشکلات را پیدا کند. همچنین با بررسی این مشکلات از جوانب مختلف، سعی کنند راهکارهای مناسبی را برای حل کردن آن‌ها ارائه دهند.

    در قسمت بیان مسئله، باید علل به‌وجودآمدن این سؤالات را بیان کنید. اهمیت قابلیت اجرایی موضوع در این قسمت مشخص می‌شود، زیرا هیئت داوری با بررسی پروپوزال باید به این نتیجه برسد که موضوع شما دستاوردهای جدیدی را ارائه می‌دهد. ازاین‌رو، به عنوان یکی از روش های انجام پروپوزال ارشد لازم است، پژوهشگر مطابق با مدارک موجود تحقیقات خود را به سرانجام برساند.

    بررسی تحقیقات گذشته در نوشتن پروپوزال ارشد

    در بخش literature review، شما باید تحقیقاتی را که موضوعی نزدیک به موضوع شما دارند، انتخاب کنید و آن‌ها را به طور مختصر ارائه دهید. شما با مطالعه این تحقیقات، علاوه بر اینکه از سرقت ادبی جلوگیری می‌کنید، با شیوه نگارش پژوهش بیشتر آشنا می‌شوید. از طرفی، پی می‌برید که محققان در پژوهش خود در کدام بخش‌ها بهتر عمل کردند و در چه قسمت‌هایی عملکرد ضعیفی داشتند. با پی‌بردن به این نکات، شما بهتر می‌توانید بخش‌های مختلف پژوهش خود را پوشش دهید.

    مشخص نمودن اهداف تحقیق در نوشتن پروپوزال ارشد

    در این قسمت از پروپوزال محقق وظیفه دارد، اهداف پژوهش خود را در عین شفافیت بیان کند. این اهداف شامل مواردی می‌شوند که از طریق موضوع تحقیق شما به وجود می‌آیند و به آن‌ها اهداف کلی می‌گویند. دسته دیگری از هدف‌ها زیرمجموعه اهداف کلی به شمار می‌روند و به مسئله تحقیق مربوط می‌شوند. در این قسمت مواردی که در تحقیق عملی می‌شوند و مواردی که تحقق پیدا نمی‌کنند، به‌صورت کامل تعیین می‌شوند.

    تعیین فرضیه های تحقیق در نوشتن پروپوزال ارشد

    پیش‌بینی‌ها یا فرضیه‌هایی منطقی که پژوهشگر نسبت به موضوع پژوهش دارد، به‌عنوان یکی از روش های انجام پروپوزال ارشد این بخش اهمیت زیادی دارد. این فرضیه‌ها ممکن است پس از به سرانجام رسیدن تحقیق پذیرفته یا رد شوند. فرضیه‌های مطرح شده باید مانند اهداف پژوهش کاملاً شفاف ذکر شوند تا مخاطب مقصود شما را به‌خوبی درک کند. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که رد یک فرضیه یا تحقق آن، تأثیری منفی روی پژوهش شما ندارد.

    نوشتن پروپوزال اولین گام برای دفاع از پایان نامه

    عنوان بندی تحقیق نوشتن پروپوزال ارشد

    انتخاب عنوان تحقیق نخستین گام در طراحی تحقیق به شمار میرود.عنوان تحقیق باید روشن،موجز، فشرده و گویای مساله مورد بررسی باشد. در ابتدای نگارش پروپوزال، باید عنوان تحقیق خود را انتخاب نمایید. عنوان تحقیق باید موضوع مورد بررسی را کاملا روشن بیان نماید. در این بخش، به بررسی انواع پژوهش علمی می پردازیم.

    انواع تحقیق

    تحقیق علمی انواع گوناگونی داردکه در اینجا انواع انرا به اختصار توضیح میدهیم

    الف) مطالعه کاربردی:

    در تحقیقات کاربردی توسعه مهارت‌ها و تکنیک‌های جدید مورد بررسی قرار می‌گیرد. این نوع تحقیق به تحقیقاتی گفته می شود که به منطور تدوین و گسترش مهارتها و شیوه های جدید مورد بررسی و طراحی و اجرا می شود.

    ب)مطالعات نظری:

    این گونه مطالعات معمولا با هدف افزایش شناخت علمی نسبت به رخدادها و پدیده ها، در پی اثبات صحت و سقم داوریها ،فرضیات و نطریه ها است. پژوهش‌های نظری در جهت به‌دست‌آوردن شناخت نسبت به پدیده‌ها و اتفاقات گوناگون، همچنین نظریه‌های علمی در فرضیه‌ها انجام می‌شود.

    ج) مطالعات بنیادی:

    این تحقیق نیز یکی از روش های انجام پروپوزال ارشد است که تشابهاتی با پژوهش‌های نظری دارد. تفاوتی که بین این دو مطالعه وجود دارد، این است که در پژوهش‌های بنیادی، صحت‌وسقم نظریه‌ها از طریق بررسی‌های میدانی انجام می‌شود.

    به اجرا در آوردن مراحل تحقیق در نوشتن پروپوزال ارشد

    روش‌هایی که محقق برای انجام پژوهش خود انجام می‌دهید، اهمیت بسیار بالایی دارد. در این قسمت از پروپوزال باید روشی که با آن نمونه‌گیری می‌کنید، طریقه گردآوری داده‌ها و جامعه آماری باید به‌صورت دقیق مشخص شوند.

    اشاره به‌تمامی رفرنس‌های استفاده شده

    شما قطعاً برای نوشتن پایان‌نامه و پروپوزال خود از منابع علمی مختلفی استفاده می‌کنید. محقق وظیفه دارد پس از کامل نمودن پروپوزال و پایان‌نامه خود، تمامی منابعی که از آن‌ها استفاده کرده است را ذکر کند.

    نکات مهم در مورد نوشتن پروپوزال ارشد

    دانشجویانی که در مقاطع گوناگون تحصیلی قصد دارند، طرح یا پروپوزال خود را ارائه دهند، باید چند نکته مهم را مدنظر قرار دهند. نکات مربوط به روش های انجام پروپوزال ارشد شامل موارد زیر می‌شود:

    • فونتی که معمولاً از آن برای نوشتن پروپوزال استفاده می‌کنند Times and New Romans است که با سایز ۱۲ نوشته می‌شود
    • حجمی که برای نگارش پروپوزال در مقطع فوق‌لیسانس استفاده می‌کنید، ۵ صفحه و در مقطع پی‌اچ‌دی ۸ صفحه باشد
    • منابع مختلفی را مورد بررسی قرار دهید، اما تا آنجا که ممکن است منابع شما باید به‌روز باشند
    • حداقل یک صفحه از پروپوزال و خود را باید به پیشینه تحقیق و یک صفحه را به رفرنس‌های خود اختصاص دهید

    چنانچه کلیه نکات گفته شده را برای نوشتن طرح خود رعایت کنید، مطمئن باشید که یک پروپوزال جامع و کامل ارائه خواهید داد.

    بیان مسئله و موضوع تحقیق

    طرح مسئله در واقع شرظ اساسی طراحی مناسب هرگونه طرح تحقیق کارآمد به شمار میرود و درواقع تحقیق علمی زمانی آغاز می شود که مساله به صورت عینی یا ذهنی مطرح شود.

    تدوین مساله تحقیق شامل مراحل زیر است:

    یافتن مساله ای حول یک موضوع که به راه حل نیاز داشته باشد

    تعیین حدود و دامنه تحقیق

    قابل اجرا بودن تحقیق

    ۲- سوالات و فرضیه تحقیق در انجام پروپوزال ارشد

    محقق برای توجه و جهت دادن به روند بررسی خود، پرسش هایی را مطرح میکند و به دنبال آن محقق لازم است پاسخ های مناسبی به سوالات بدهد.

    درواقع فرصیه گمان زیرکانه ای است که محقق درباره ماهیت،ارتباط و چگونگی شکل گیری اولیه ،تحول و اینده یک پدیده ابراز می دارد.

    به این ترتیب هر فرضیه عمدتا باید ویژگی های زیر را دارا باشد:

    از نطر علمی روشن و در عین حال استوار و منطقی باشد.

    در چارچوب مباحث علمی قابل توجیه و ادراک باشد

    و از نظر روش سناسی و شیوه های تحقیقاتی قابل بررسی و پیگیری باشد.

    آزمون فرضیات در نوشتن پروپوزال ارشد

    فرضیات باید از طریق بررسی های دقیق علمی اثبات یا رد شود

    ۳-اهداف تحقیق

    نخستین هدف در مطالعه علمی،دانش افزایی و پربار کردن بدنه معرفت بشری در موضوعی معین می باشد. برای همین هدف تحقیق می تواندحول شناسایی عوامل و نیروهای تاثیرگذار بر پدیده یا رخداددمورد مطالعه و بررسی قرار گیرد

    ۴- ضروریت انجام تحقیق

    ضروریت مطالعه در زمینه های معین را پیش از هر چیز ناشناخته بودن کلیت و یا ابعادی از پدیده یا رخداد مورد بررسی تعیین میکند و در برخی موارد ضروریت مطالعه از طریق فوریت حل مساله و یا چارچوبی برای معضلات خاص مبتلا به توجیه می شود. دراین ارتباط،توضیح ضروریت هر مطالعه با اهداف متصور و تعیین شده برای آن بستگی مستقیم دارد.

    ۵-پیشینه تحقیق

    شما در این قسمت از پژوهش خود باید همه تحقیقاتی که به هر نحوی به موضوع پژوهش شما نزدیک هستند را ارزیابی و بررسی نمایید. در واقع دانشجو با بررسی این مطالعات، تمایزهایی را که بین پژوهش خود و سایر مطالعات وجود دارد را پیدا می‌کند. بدین ترتیب، جوانب گوناگون پژوهش خود را به مخاطبان عرضه می‌کند.

    ۶- مراحل تحقیق در انجام پروپوزال ارشد

    انجام تحقیق به ۴ قسمت به شرح زیر تقسیم میشود:

    ۱-انتخاب و تدوین موضوع

    ۲-گردآوری داده ها و اطلاعات لازم

    ۳-طبقه بندی و تحلیل داده ها

    ۴-ارائه یافته هاو نتایج تحقیق

    ۷- شیوه ی گردآوری اطلاعات برای نوشتن پروپوزال

    برای گردآوری اطلاعات جهت تحلیل ویژگی های هر پدیده یا رخداد مورد بررسی به شیوه های مختلفی می توان متوسل شد.مراجعه به منابع اماری،گزارش ها و منابع تحقیقاتی،انواع مشاهده ها،پرسشگری میدانی،انجام مصاحبه و نمونه گیری و نمونه برداری از این گونه شیوه ها به شمار میرود.

    تکنیک‌ها و ترفندهای گوناگونی را می‌توانید برای جمع‌آوری داده‌ها، همچنین تجزیه‌وتحلیل و بررسی خصوصیات رویداد یا پدیده به کار ببرید. برخی از روش‌هایی که می‌توانید به‌راحتی از آن‌ها استفاده کنید، عبارتند از: مشاهده، برگزاری مصاحبه، وجود منبع‌های آماری و تحقیقاتی و تهیه پرسش‌نامه.

    ۸- نمونه گیری در نوشتن پروپوزال ارشد

    پرسش‌هایی که شما در بخش فرضیات مطرح می‌کنید، باید درست و دقیق باشند. فرضیه شما باید ماهیت رویداد نحوه شکل‌گیری آن و… را پوشش دهد. لازم است فرضیه مطرح شده در پروپوزال، از لحاظ علمی کاملاً منطقی باشد. همچنین بتوان آن را از طریق مباحث علمی، کاملاً توجیه نمود. فرضیه، یکی از مهم‌ترین روش های انجام پروپوزال ارشد محسوب می‌شود. ویژگی دیگری که در نگارش فرضیه باید به آن دقت کنید، این است که فرضیه شما را بتوان از لحاظ علمی بررسی و پیگیری نمود. به بیان دیگر، باید بتوانید فرضیه را به اجرا درآورید تا درستی و نادرستی آن مشخص شود.

    ۹-روش های تحلیل

    هنگام تحلیل داده‌ها می‌توانید، دو روش آماری و کمی را به کار ببرید. نرم‌افزارهای بسیار گسترده و گوناگونی که برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها وجود دارند، می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. بنابراین این قسمت از پژوهش خود را می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرانجام برسانید.

    ۱۰-منابع در انجام پروپوزال ارشد

    منابع و ماخد اساسی که در اجرای پایان نامه از آنها استفاده خواهد شد به ترتیب حروف الفبای نام خانوادگی و مولف به صورت ذیل نوشته می شود:

    کتابها : نام خانوادگی (کامل)-نام(مخفف)-سال چاپ-عنوان کتاب-مترجم-انتشارات-تعدادصفحات کتاب
    صفحات کتاب
    مقالات : نام خانوادگی (کامل)- نام(مخفف)- سال چاپ-عنوان مقاله- مترجم- منبع مقاله شماره جلد- شماره صفحات مقاله
    حتی الامکان منابع خارجی نیز استفاده شود و سایتها و نشانیهای اینترنتی معرفی گردد ضمناً منابع میبایست با محتوای مطالب تناسب داشته باشد

    برای سفارش نوشتن پروپوزال یا انجام پایان نامه می توانید فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان بهترین سایت ترجمه و مشاوره پایان نامه در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند

    ?what is a proposal

    ۱- انتخاب موضوع در انجام پروپوزال ارشد

    ابتدایی ترین کار در انجام پروپوزال انتخاب موضوع مناسب می باشد ولی اینکه این موضوع چه معیار هایی دارد ؟
    الف) موضوع باید مناسب باشد
    ب) اجتناب از تکراری بودن موضوع
    با توجه به در دسترس بودن اینترنت بهتر است محقق با مطالعه مقالات داخلی و خارجی و همچنین کنفرانس ها و کنگره ها و مشورت با سایر محققین از تکراری نبودن موضوع خود مطمئن شود؛ شایان ذکر است که اگر موضوعی در موقعیت جغرافیایی خاصی انجام شده باشد با تغییر موقعیت جغرافیایی دیگر تکراری نیست.
    پ) موضوع قابلیت اجرا داشته باشد
    باید توجه داشت که موضوع انتخابی قابلیت اجرا دارد یا خیر و اگر موضوع انتخابی موضوع خوبی باشد ولی قابلیت اجرا نداشته باشد قابل انتخاب نیست
    ت) کابردی ، به روز و به صرفه باشد
    تحقیقات و پایان نامه ای کاربردی می باشد که پس از نگارش بتواند به مدیران و مسئولان حال و اینده کشور در پیشرفت جامعه کمک کند.
    ث) عدم مغایرت با شئونات اخلاقی در انجام پروپوزال ارشد
    موضوع انتخابی باید مورد قبول فرهنگ و عرف جامعه باشد و مداخله ای با سوژه های انسانی نداشته باشد.
    نکات مهم انتخاب موضوع
    عنوان انتخابی نباید خیلی کوتاه یا بلند و یادارای اصطلاحات و کلمات غیر مصطلح و انگلیسی که معادل فارسی دارند باشد
    باید به صورت خبری باشد
    سالن و مکان انجام تحقیق باید ذکر شود
    مسئله و مشکل انجام تحقیق باید گفته شود

    ۲-اهداف،سوالات و فرضیات تحقیق در انجام پروپوزال ارشد

    فرضیات تحقیق خلاصه آنچه قرار است در کل تحقیق بیان شود را ترسیم میکند وشامل اهداف زیر می باشد:
    الف) اهداف کلی : اهدافی که با توجه به موضوع به صورت قابل اندازه گیری به صورت واضح بیان می شود.
    ب) اهداف جزئی ( اختصاصی ) :این اهداف معمولا زیر مجموعه ی اهداف کلی هستند و محقق در این اهداف روش تحقیق، نحوه ی گرد آوری ، تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها را بیان می کند
    در اهداف جزئی معمولا سه نوع هدف مورد مطالعه قرار میگیرد:
    اهداف توصیفی :این اهداف معمولا به صورت عدد بیان میشود
    اهداف تحلیلی : مقایسه بین دو موضوع و نتیجه حاصل را بیان میکنند
    اهداف کاربردی : نتایج تحقیق را بیان میکند و ساختار مشخص و یکسانی ندارد.

    متدلوژی تحقیق در انجام پروپوزال ارشد

    در این قسمت جامعه به صورت داده ها ، حجم نمونه مورد تحلیل آماری قرار میگیرد.
    مدت زمان لازم برای اجرای طرح
    زمان لازم برای انجام تحقیق به صورت جدول زمانی که به آن جدول گانت گفته می شود مشخص می شود
    فهرست منابع
    فرست منابع فارسی و انگلیسی به کار رفته در پروپوزال در این قسمت ذکر می شود.

    ?how to wrtie a proposal

    بایدها و نبایدهای نگارش پروپوزال ارشد

    • در مورد موضوعی که برای پژوهش خود انتخاب کردید، مطالعه و دانش کسب نکنید. این موضوع سبب کاهش کیفیت پروپوزال یا نگارش اشتباه آن می‌شود
    • عنوان‌هایی که برای بخش‌های گوناگون تحقیق خود به کار می‌برید در عین جذابیت باید ساده و شفاف بیان شوند
    • تکنیک‌ها و روش‌هایی که برای نگارش پروپوزال استفاده می‌کنید باید صحیح و دقیق باشند
    • هرگز حتی یک جمله از مقاله خود را نیز از جایی کپی نکنید. این کار سرقت ادبی محسوب می‌شود و به‌کلی پروژه شما را زیر سؤال می‌برد
    • برای جلوگیری از سرقت ادبی می‌توانید، پارافریز را به‌عنوان یکی از روش های انجام پروپوزال ارشد به کار ببرید
    • طرح مسئله شما باید صحیح انجام شود، زیرا این بخش وسعت تحقیق شما را تعیین می‌کند
    • کلیه قوانین نگارشی باید در مقاله و پروپوزال شما به شیوه صحیح استفاده شوند. اشتباه نگارشی ممکن است در برخی قسمت‌های پژوهش شما سبب کج‌فهمی مخاطب شود
    • بین پرسش‌های طرح شده فرضیه‌ها و طرح مسئله پروپوزال شما باید تناسب و توازن وجود داشته باشد
    • باید در پژوهش شما به‌روشنی مشخص شود که نتیجه آن چیست و قرار است برای چه مشکلاتی راه‌حل ارائه نماید
    • در تجزیه‌وتحلیل اطلاعات هرگز نباید به‌صورت تک‌بعدی عمل کنید. می‌توانید این بخش را به‌وسیله چندین نرم‌افزار گوناگون انجام دهید
    • برای ارائه پژوهش خود می‌توانید از منابع گوناگونی استفاده کنید، اما فراموش نکنید که باید خلاقیت و ابتکار به خرج دهید. این کار سبب می‌شود، محتوای شما کاملاً یونیک باشد

    مغایرت نداشتن موضوع با مسائل اخلاقی

    شما آزادانه می‌توانید موضوعات گوناگونی را برای پژوهش خود انتخاب کنید. اما نکته‌ای که در مورد این موضوعات وجود دارد، این است که نباید در تناقض با عرف و فرهنگ جامعه باشند. تیتری که برای موضوع انتخاب می‌کنید، نباید خیلی طولانی یا کوتاه باشد. روش های انجام پروپوزال ارشد بسیار گسترده است و برای نگارش آن باید به نکات گوناگونی توجه کنید. همچنین نباید از عبارت‌های انگلیسی که در زبان فارسی دارای معادل هستند، استفاده کنید. سعی کنید عنوان خود را به‌صورت خبری تهیه نمایید.

    نقش استاد راهنما در انجام پروپوزال ارشد چیست؟

    پایان‌نامه یکی از رسالت‌های مهم تحصیلی است که دانشجویان در دوره‌های تحصیلی انجام می‌دهند. دانشجو با استفاده از پایان نامه به عنوان یک تحقیق در یکی از زمینه‌های علمی مشخص، باید موضوع را به دقت بررسی، تحلیل و نتیجه‌گیری کند. در بسیاری از دانشگاه‌ها، دانشجویان برای انجام پایان نامه خود، با یک استاد راهنما همکاری می کنند.

    استاد راهنما یک نقش بسیار مهم در انجام پایان نامه دارد و باید به دانشجو بهترین روش‌ها و راه حل‌هایی برای تحقیق، نوشتن پروپوزال، انجام و نوشتن پایان نامه‌ای که برگزاری آن را در رسالت تحصیلی دانشجو معتبر کند، پیشنهاد کند.

    استاد راهنما با بکارگیری تخصص و دانش خود به دانشجو کمک می کند تا ضمن نگارش پروپوزال، به بهینه سازی فرآیند تحقیق، مشکلات احتمالی برای شناسایی، بهبود و رفع آنها کمک می کند. استاد راهنما می تواند به عنوان راهنمای دوم دانشجو هم عمل کند و برای پایان نامه یا هر فصل از آن که دانشجو نیاز به بازخورد دارد، فیدبک‌ها مناسب و باروری ارائه کند.

    بسته به نوع تحقیق، استاد راهنما ممکن است نیاز داشته باشد نظرات خود را در مورد پایان نامه دانشجو مشخص کند یا با دانشجو جلساتی برای ارزیابی و به‌روزرسانی داشته باشد. علاوه بر این، استاد راهنما هنگام نگارش نهایی پایان نامه، با دانشجو جلسات هماهنگی دارد و برای بهبود محتوا و جنبه‌های دیگر از نگاه علمی کمک می کند.

    در کل، استاد راهنما نقش بسیار مهمی در انجام پایان نامه دانشجو دارد. وی با به کارگیری تخصص و دانش خود، به دانشجو در بهبود محتوا، نگارش و روند پیشبرد تحقیقات به کمک می رساند و به رسیدن به نتیجه‌گیری صحیح و دقیق که برگزاری هر چه بهتر آن را میسر نماید، کمک می کند. در نهایت، انجام پایان نامه با راهنمایی مناسب در اخذ مدرک تحصیلی موفق نتیجه می‌دهد.

    چگونه منابع را در انجام پروپوزال ارشد خود ذکر کنیم؟

    حتی قسمت منابع تحقیق را نیز باید مطابق با چارچوب‌های خاصی بنویسید. در پایان پروپوزال شما باید نام خانوادگی مؤلفان را به ترتیب الفبا بنویسید. در بخش زیر شیوه نگارش کتاب و مقاله را برای شما بیان می‌کنیم.

    شیوه نوشتن کتاب به‌عنوان رفرنس: ابتدا نام خانوادگی فرد را به همراه نام مخفف آن می‌نویسید. زمان به چاپ رسیدن کتاب و عنوان آن باید در گام بعد نوشته شوند. اکنون به ترتیب نام مترجم، انتشاراتی که کتاب را به چاپ رسانده است و تعداد صفحات کتاب را به‌صورت دقیق می‌نویسید.

    قالب نوشتن مقاله به‌عنوان رفرنس: نام خانوادگی و نام مخفف را در ابتدا یادداشت می‌کنید. بعد از نگارش این موارد سالی که کتاب به چاپ رسیده است و عنوان مقاله را می‌نویسید. نام مترجم، شماره جلد مقاله و شماره صفحات مقاله نیز پس موارد ذکر شده می‌آیند. این قالب را باید به عنوان روش های انجام پروپوزال ارشد رعایت کنید.

    منبع شما باید با موضوع پروپوزال مشکلی نداشته باشد. سعی کنید برای نگارش پروپوزال تنها به منابع داخلی اکتفا نکنید.

    ۱۰ اشتباهی که در پروپوزال نویسی نباید انجام دهید

    ۱- نوشتن پروپوزال بدون داشتن دانش و مطالعه کافی باعث بوجود آمدن مشکل در انجام پایان نامه ارشد خواهد شد. 
    برای داشتن یک پروپوزال خوب باید مطالعات منطقی و متناسب در چارچوب موضوع انجام شده باشد.
    ۲-استفاده از عنوان بد
    عنوان باید اشتیاق زیادی برای خواننده ایجاد کند؛ استفاده از عناوین کوتاه، مبهم و سوالی می تواند پروژه ما را با شکست مواجه کند.
    ۳-روش شناسی سطحی
    شیوه نگارش پروپوزال اهمیت بالایی دارد؛ بهتر است از روشی کارآمد با بررسی کافی استفاده کنید
    ۴- کپی پست نکنید
    ۵- استفاده از طرح مسئله ضعیف
    طرح مسئله در واقع قلمرو پژوهش ما را نشان می دهد پس بهتر است آنرا با کیفیت و با روش درستی بنویسیم
    ۶- رعایت نکردن اصول نگارش
    اصول نگارش یک ساختار و قاعده مشترک می باشد که در زبان نوشتاری رعایت می شود اگر نتوانیم ایده و فکر خود را به درستی به مخاطب منتقل کنیم شکست خواهیم خورد.
    ۷- عدم هماهنگی بین طرح مسئله ، فرضیات و پرسش های پروپوزال
    ۸-ارائه ندادن نقشه راه از روند پژوهش
    در واقع یک تحقیق باید نشان دهد که پس از انجام چه دستاورد و نتیجه ای دارد و چه مسائل و مشکلاتی را رفع می کند.
    ۹-تک بعدی نگری در تحلیل داده ها
    بهتر است برای تکمیل اطلاعات پروپوزال از چندین نرم افزار برای تحلیل داده ها استفاده شود
    بنابراین استفاده از روش های میدانی،کتابخانه ای،وب،مصاحبه،نظرسنجی و دیگر روش ها باید در کنار هم انجام شود.
    ۱۰- نداشتن نوآوری
    داشتن نوآوری در پروژه باعث موفقیت و رشد فکری پژوهشگر و بالا رفتن سطح علمی کشور می شود پس از ارائه محتوای کپی بدون داشتن نوآوری پرهیز کنید.

    ملاحظات اخلاقی در نوشتن پروپوزال ارشد چیست؟

    ملاحظات اخلاقی در پروپوزال پایان نامه شامل تمامی مواردی است که باید رعایت شود تا در اجرای پایان نامه، اصول اخلاقی رعایت شده باشند. به عنوان مثال:

    1. احترام به حقوق مالکیت فکری: باید از استفاده از ایده‌ها و نوشته‌های دیگران به نحوی که به حقوق آنها ضرر بزند، خودداری کرد.
    2. انتخاب منابع اخلاقی: باید از منابعی که از نظر اخلاقی مشکل دارند، خودداری کرد و به جای آن‌ها، منابع مناسب و اخلاقی انتخاب کرد.
    3. عدم تقلید بدون اجازه: باید از تقلید از نوشته‌ها و ایده‌های دیگران بدون اجازه‌ی صاحبان آن‌ها، خودداری کرد.
    4. رعایت حقوق دیگران: باید از نقل و اقتباس منابع به نحوی که به حقوق دیگران ضرر بزند، خودداری شود.
    5. رعایت حقوق موضوع تحقیق: باید در هنگام تحقیقات، حقوق و نیازهای موضوع تحقیق رعایت کنید.
    6. نشر پایان نامه: باید پس از اتمام پایان نامه، در جای مناسب آن را منتشر نکرد.

    دفاع پروپوزال چیست؟

    دفاع پروپوزال، مرحله‌ای است که در آن، نویسنده پروپوزال، جهت دفاع از طرح یا پروپوزال خود در مقابل داوران و محققان دیگر، باید به طور دقیق و مستدل توضیح دهد که چرا این پروپوزال خاص شایسته توجه و پذیرفته شدن در جامعه علمی است. به عبارت دیگر، دفاع پروپوزال، مرحله نهائی ارزیابی یک پژوهش است که بر بایستی بیشترین تمرکز و توجه را به خود جلب کند. در این مرحله، ارائه دهنده پروپوزال می‌بایست به طور دقیق و از قبل مطالعه شده، نقاط ضعف و قوت پروپوزال خود را توضیح دهد و سوالات و ابهامات حاضر در ذهن داوران را پاسخ بدهد.

    مراحل تصویب پروپوزال دانشگاه

    تصویب پروپوزال در دانشگاه مراحل زیر را دارد:

    1- تدوین پروپوزال: پژوهشگر باید پروپوزال خود را با کیفیتی بالا و با رعایت پارامتر های مشخصی تدوین کند.

    2- ارسال پروپوزال: پروپوزال باید به دبیرخانه دانشگاه ارسال شود.

    3- ارجاع پروپوزال: پس از دریافت پروپوزال، دبیرخانه دانشگاه آن را به داوران پروپوزال ارجاع می‌دهد.

    4- داوری پروپوزال: با توجه به نظر داوران، پروپوزال ممکن است برای اصلاح به پژوهشگر بازگردانده شود.

    5- تصویب پروپوزال: پس از اصلاح و بررسی نهایی پروپوزال، داوران آن را تصویب می‌کنند و به پژوهشگر اطلاع رسانی می‌شود.

    6- شروع پروژه: پس از تصویب پروپوزال، پژوهشگر مجاز به شروع پروژه می‌شود.

    هزینه انجام پروپوزال ارشد دانشگاه چقدر است؟

    هزینه پروپوزال دانشگاه به عوامل مختلفی مانند موضوع تحقیق، روش نوشتاری، حجم و خلاصه نویسی، تعداد صفحات، زمان تحویل و… بستگی دارد. برای دانستن هزینه دقیق، بهتر است با دفتر پژوهش دانشگاه مورد نظر تماس گرفته و اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب کنید. اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب کنید.

    آیا پروپوزال کارشناسی ارشد با پروپوزال دکترا فرق دارد؟

    پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد و پروپوزال پایان نامه دکترا با یکدیگر تفاوت دارند. پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد اغلب کوتاه‌تر (حدود 10 صفحه) و کمتر جزئیات دارد و معمولاً به منظور ارائه یک فرضیه و موضوع اصلی پایان نامه نوشته می‌شود. اما پروپوزال پایان نامه دکترا بلندتر است (حدود 30 صفحه یا بیشتر) و شامل جزئیات بیشتری درباره پژوهش، سوالات پژوهش، فرضیات، متدهای پژوهش، نتایج مورد انتظار و برنامه‌ریزی زمانی است. هدف اصلی این پروپوزال، ارائه یک طرح کامل برای انجام پژوهش دکترا است.

    فرم پروپوزال چیست؟

    فرم پروپوزال پایان نامه یک سند رسمی است که در ابتدای فرایند نگارش پایان نامه برای دانشجویان طراحی شده می شود. این فرم حاوی اطلاعاتی می باشد که لازم بوده دانشجو در مورد پایان نامه خود ارائه دهد، مانند عنوان پایان نامه، موضوع، مقدمه، اهداف، سوالات پژوهشی، فرضیات، فرمولاسیون مسئله، روش پژوهش، منابع و مآخذ، فرضیات پژوهش، جواب‌های مورد انتظار، جدول زمان‌بندی و … .

    این فرم برای دانشجویان بسیار مهم است، زیرا به آن‌ها کمک می‌کند تا پروژه خود را به برنامه ریزی و اجرا در بخش مربوطه وارد کرده و به همین دلیل می‌تواند به پاک و روشن بودن این پروژه در آینده کمک کند. همچنین این فرم ابزاری برای نگه داری و رصد پروژه است و دانشجو می‌تواند با رعایت مراحل مربوط به آن، به صورت مرتب و دقیق پاره پاره‌ی پروژه خود را بین زمینه‌های مختلف قرار داده و در نهایت به یک پایان نامه‌ی جامع و دقیق برسد. در نتیجه، برای رسیدن به یک پایان نامه موفق، دقت در نوشتن و پر کردن فرم پروپوزال پایان نامه بسیار مهم است.

    در آخر، پروپوزال و تاثیرات آن

    پروپوزال پایان نامه چیست؟ پروپوزال یک سند مهم و جدی است که برای تایید یا رد پایان نامه شما بسیار مهم می باشد. این سند باید شامل مواردی مانند عنوان پایان نامه، مقدمه، مسئله یا سوال پژوهشی، اهداف، فرضیات، مرور ادبیات، روش پژوهش، جدول زمانی و منابع مرجع باشد.

    هدف اصلی این سند، معرفی مسئله اصلی پژوهش، ارائه فرضیات و روش های مورد استفاده برای حل مسئله، تعریف اهداف و محدودیت ها در پژوهش، مرجع کردن به مطالعات پیشین و نتیجه گیری اولیه از پژوهش است. بنابراین، بهتر است سعی کنید یک پروپوزال کامل و جامع با ساختار مناسب تهیه کنید و استفاده از منابع جامع و قابل اعتماد، ارائه روش های هوشمند و دقیق و مطالعه مرور ادبیات به شما کمک می کند تا یک پایان نامه با کیفیت، مفید و موثر بنویسید.

    همچنین، برای جلب توجه افراد و تایید پایان نامه تان، می توانید به نکاتی مانند تطبیق مرکزی موضوع پایان نامه با دیدگاه های نو و کاربردی، پوشش کامل و جامع موضوع پایان نامه، دارا بودن روش پژوهش دقیق و مرتبط با موضوع، پوشش دقیق تمام نشانه ها مانند مشخص کردن اهداف و فرضیات، شناسایی محدودیت ها و هدف های پژوهش، تحلیل مطالعات پیشین و کاربردی بودن موضوع، تشکیل دهید. این نکات به شما کمک می کند که پروپوزال پایان نامه تان را بهترین شکل ممکن ارائه کنید.

    جمع‌بندی

    روش های انجام پروپوزال ارشد موضوعی است که در مقاله امروز بررسی کردیم. همان‌طور که در بخش‌های پایانی اشاره کردیم، صحیح نوشته شدن پروپوزال نقش بسزایی در جلو بردن پایان‌نامه شما دارد. بنابراین برای نوشتن پروپوزال و پایان‌نامه خود سعی کنید در این حوزه مطالعات گسترده‌ای داشته باشید. این موضوع سبب می‌شود، به بهترین شیوه ممکن پژوهش خود را بنویسید.

    پروپوزال هر دانشگاه و بسته به فرم پروپوزال متفاوت است و دادن نمونه پروپوزال کمکی به انجام پروپوزال شما نخواهد کرد. 

    پروپوزال در حقیقت خلاصه ای از پایان نامه ای است که قرار است در آینده توسط دانشجو انجام شود. 

    نحوه پرداخت در سایت ترجمه و مشاوره پایان نامه کافه یادداشت به صورت: نصف برای شروع و مابقی موقع تحویل است.

    پروپوزال ارشد را تقریبا می توان خلاصه ای از فصل اول و دوم و بخشی از فصل سوم پایان نامه دانست!

    همکاران ما در کافه یادداشت در ساعات اداری آماده خدمت رسانی به شما دانشجویان عزیز می باشند.

     

    کافه یادداشت

    تیم پژوهشی کافه یادداشت کار خود را از سال ۱۳۸۹ به مدیریت آقای احسان عطایی فارغ التحصیل رشته مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه امام رضا (ع) مشهد آغاز کرد؛ زمینه فعالیت های این تیم از ترجمه و خلاصه سازی شروع شده و به مشاوره در انجام پروپوزال، پایان نامه، مقالات دانشگاهی و سمیناری ختم می شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای
    0 پاسخ

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *