انجام پایان نامه الهیات ارشد و دکتری تمام گرایشات + پشتیبانی 24 ساعته!

,
elahiat
  • انجام پایان نامه الهیات (theology)

    همان گونه که از نامش پیداست، رشته الهیات مرتبط به علوم اسلامی بوده و معارف اسلامی پایه و اساس این رشته را تشکیل می دهد. بنابراین اغلب منابع مربوط به این رشته از قرآن و حدیث بر گرفته و به زبان عربی می باشد.

    به همین علت برای موفقیت در این رشته باید از دانش و علم عربی برخوردار بوده و با تاریخ اسلام آشنا باشید. در ادامه به مراحل انجام پایان نامه الهیات خواهیم پرداخت! برای انجام پایان نامه ارشد الهیات با ما همراه باشید.

    تیم متخصص کافه یادداشت، با تضمین کیفیت و تحویل به موقع آماده ارائه خدمات به شما عزیزان برای انجام پایان نامه دانشگاهی می باشد. با اعتماد به تیم ما، پایان نامه ایده‌آل خود را ارائه کنید. راهنمایی متخصصان ما در انتظار شماست. با شماره 09359816287 در تماس باشید.

    گرایش های مختلف رشته الهیات و معارف اسلامی

    رشته الهیات و معارف اسلامی یکی از رشته هایی است که در بیشتر دانشگاه های علوم انسانی کشور ارائه می گردد. برای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا می توان از میان گرایش های زیر یکی را بر حسب علاقه و تخصص انتخاب نمود:

    مراحل انجام پایان نامه ارشد الهیات

    پایان نامه الهیات و معارف اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد دارای ۵ فصل بوده و به طور کلی هر کدام از فصل ها بین ۸۰ تا ۱۲۰ صفحه می باشند. فرمت پایان نامه و نوع نگارش آن برای هر دانشگاه منحصر به فرد بوده و با این حال در کلیات شبیه به یکدیگر هستند.

    در حقیقت پایان نامه ها دارای ۵ فصل بوده که از مقدمه آغاز شده و به یک نتیجه مختصر و مفید منجر می گردد. مطالب جمع آوری شده توسط دانشجو باید جنبه تحلیلی داشته و بار علمی قوی به همراه داشته باشد. برای انجام بخش های مختلف پایان نامه الهیات باید از معتبرترین منابع علمی کمک گرفت.

    بد نیست بخوانید!

    انجام پایان نامه علوم سیاسی در تمامی گرایشات + پشتیبانی 24 ساعته!

    انتخاب موضوع برای پایان نامه الهیات

    نخستین قدم برای انجام پایان نامه ارشد الهیات قوی و علمی آن است که یک موضوع مناسب و کاربردی انتخاب کنید. موضوع انتخاب شده برای پایان نامه الهیات باید توسط استاد راهنما تایید شده و تکراری نبودن آن از سامانه ایرانداک استعلام گردد.

    دقت کنید که این مرحله بسیار حائز اهمیت بوده و می ‌تواند آینده تحصیلی و شغلی شما را تعیین کند. در انتخاب موضوع برای پایان نامه الهیات بهتر است علایق خود را در نظر گرفته و بسنجید که در کدام موضوع اطلاعات و تخصص بیشتری دارید.

    انجام پایان نامه الهیات

    نوشتن پروپوزال الهیات

    پس از آن که موضوع پایان نامه شما قطعی شده و از تکراری نبودن آن اطمینان حاصل نمودید، زمان آن رسیده که بررسی منابع خود را آغاز کرده و قدم در مسیر نگارش پروپوزال الهیات بگذارید. برای نگارش پروپوزال الهیات باید مطالعات خود را به طور گسترده آغاز کرده و در منابع علمی به جستجو مشغول شوید.

    نگارش پروپوزال الهیات به آگاهی و آشنایی شما با موضوع مورد نظر و میزان تحقیقات شما بستگی داشته و لازم است که با توجه به دستورالعمل های دانشگاه نگارش شود. پس از اتمام نگارش پروپوزال باید بتوانید اساتید را قانع کنید که موضوع انتخاب شده توسط شما برای پایان نامه از تمامی جهات ارزشمند بوده و برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری الهیات مفید واقع می شود.

    بد نیست بخوانید!

    انجام پایان نامه تفسیر قرآن مجید + پشتیبانی 24 ساعته رایگان!

    نوشتن پایان نامه ارشد الهیات

    پایان نامه های الهیات در اغلب دانشگاه های کشور دارای اجزای اصلی ثابت و مشخصی هستند که بر اساس آن ها باید پایان نامه مورد نظر نگارش شود. بیایید با چیدمان بخش های مختلف پایان نامه الهیات آشنا شویم.

    پایان نامه ارشد الهیات

    فصل اول: مقدمه

    در این بخش که نخستین بخش می باشد باید به طور دقیق و واضح مسئله تحقیق خود را مشخص کرده و آن را شرح دهید. سپس اهمیت موضوع را ذکر نموده و دلایل انتخاب موضوع را توضیح دهید. به علاوه لازم است که اهداف شما از انجام این تحقیق باید با کلماتی ساده و بدون ابهام تشریح گردد. یک مقدمه خوب در جمله بندی ها و بیان مطالب بسیار قدرتمند بوده و توانایی جذب مخاطب برای خواندن بقیه پایان نامه را دارد.

    فصل دوم: پیشینه تحقیق

    مرور تحقیقات گذشته پیرامون موضوع پایان نامه و نتایج آن ها در این فصل انجام می شود. به علاوه جدیدترین مطالعاتی که در خصوص موضوع مورد تحقیق شما انجام گرفته در این فصل بررسی شده و نتایج آن ها عنوان می شود. یک پژوهشگر قوی باید قادر باشد که کمبودها و نقص های این پژوهش ها را توضیح داده و ضرورت انجام تحقیق خود را تعیین کند.

    فصل سوم: روش تحقیق

    روش های مورد استفاده برای تحقیق باید به طور دقیق و روشن عنوان شده و جزئیات آن ها در مراحل مختلف به دقت و ذکر گردد. دلایل انتخاب روش های تحقیق شما از جمله مواردی است که باید روشن باشد. به عبارتی دیگر باید با استفاده از منابع علمی دلایل استفاده از این روش ها را شرح دهید.

    پایان نامه الهیات

    فصل چهارم: نتایج

    فصل چهارم از پایان نامه ارشد الهیات مربوط به بیان نتایج حاصل از پژوهش های شما با بیانی ساده و روان است. در این فصل می توان از نمودارها و جداول، آمار و اشکال مختلف برای درک بهتر مطالب استفاده کرده و مطالبی که به صورت طولانی هستند را در قالبی کم حجم و بسیار سریع تر به مخاطب انتقال داد.

    فصل پنجم: بحث و پیشنهادات

    در نهایت باید به بررسی یافته ها و نتایج حاصل از تحقیقات خود پرداخته و در این فصل به صورت منطقی نتایج علمی حاصل از تحقیق خود را با یافته های پژوهشگران مقایسه کنید. این بخش نسبتاً دشوار اما بسیار مهم است. تمرکز و دقت در این بخش الزامی بوده و باید نهایت تلاش خود را به کار گیرید تا این بخش را به خوبی انجام دهید. در انتهای این بخش نیز می توانید ایده ها و پیشنهادهای خود را برای مطالعات آینده بیان کنید.

    جلسه دفاع از پایان نامه

    برخی از دانشجویان با اتمام نگارش پایان نامه الهیات نفس راحت کشیده و می پندارند که انجام پایان نامه آن ها به اتمام رسیده است! حال آن که این تصور صحیح نبوده و جلسه دفاع از پایان نامه پیش روی دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای رشته الهیات قرار دارد. در جلسه دفاع از پایان نامه هر دانشجو باید بتواند به نحو موثری از موضوع پایان نامه خود دفاع کند و اساتید داور و حضار را بر کاربردی بودن و علمی بودن پایان نامه خود قانع سازد. در واقع در جلسه دفاع از پایان نامه برای اثبات این موضوع است که پژوهش های مورد نظر توسط شما انجام شده و هیچ گونه سرقت علمی و ادبی انجام نگرفته است.

    سخن پایانی

    دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا چندین ماه و یا چندین سال از عمر خود را صرف انجام پژوهش های مختلف بر روی پایان نامه می نمایند. با توجه به آن که زمان زیادی صرف انجام پایان نامه الهیات می گردد، بهتر است که این کار را به صورت علمی و تخصصی انجام داده و میزان خطاهای موجود را به حداقل میزان ممکن کاهش دهید. برای این کار می توانید از متخصصان تیم کافه یادداشت کمک بگیرید.

    کافه یادداشت

    تیم پژوهشی کافه یادداشت کار خود را از سال ۱۳۸۹ به مدیریت آقای احسان عطایی فارغ التحصیل رشته مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه امام رضا (ع) مشهد آغاز کرد؛ زمینه فعالیت های این تیم از ترجمه و خلاصه سازی شروع شده و به مشاوره در انجام پروپوزال، پایان نامه، مقالات دانشگاهی و سمیناری ختم می شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 پاسخ

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *