بهتر کردن لهجه انگلیسی – مثل خود انگلیسی ها انگلیسی حرف بزن‌ !

,
بهبود لهجه زبان انگلیسی
  • چرا بهبود لهجه انگلیسی هنگام صحبت کردن اهمیت بالایی دارد؟

    بهتر کردن لهجه در زبان انگلبسی همیشه یکی از دغدغه های زبان آموزان بوده و هست. زبان انگلیسی جزو زبان های بین المللی است به همین خاطر برای ادا کردن کلمات این زبان و صحبت کردن بیشمار روش وجود دارد و داشتن لهجه چیزی نیست که بخاطر آن شرمنده باشید اما اگر لهجه تان در صحبت کردن آنقدر بد باشد که منظور جمله تان توسط شونده درک نشود ممکن است چالش های بزرگی در گفتگو با یک انگلیسی زبان پیش رویتان باشد!

    برای مثال فرض کنید دانش آموزی هستید که در یکی از کشورهای خارجی انگلیسی زبان مشغول درس خواندن هستید و به دنبال شغل و حرفه ای خاص می گردید.

    تفاوت لهجه در زبان انگلیسی

    شخصی که در بخش استخدام شرکت با داوطلبان مصاحبه می کند، در وهله اول با شما تماس خواهد گرفت تا به صورت حضوری با شما مصاحبه کند. اگر در گفتگوی تلفنی لهجه بدی داشته باشید ممکن است صحبت های شما باعث سوتفاهم و کژفهمی طرف مقابل شود و فرصت شغلی خود را از دست بدهید چراکه از پشت تلفن نه زبان بدنی در کار است و نه سرنخ های دیداری.

    برای بهترکردن لهجه انگلیسی خود نیازی به متخصص ندارید!

    بسیاری از جلسات بهبود لهجه زبان انگلیسی بسیار آرمانی به نظر می رسند و خیلی تخصصی به موضوع نگاه می کنند. گاهی کلمات را از نظر اسپل و واژ و آوا بررسی می کنند و گاها به اشتباهات رایج در زبان انگلیسی می پردازند که ممکن است باعث سردرگمی هرچه بیشترتان شود. باوجود اینکه دانستن این نکات و مطالب خالی از لطف نیست اما باید خاطر نشان کنیم که این ها هیچ کمکی به پیشرفت لهجه تان نخواهند کرد.

    حقیقت این است که هیچ کس نمی تواند بخش های مختلف دهانش را هنگام ادای کلمات آنطور که می خواهد کنترل نماید!

    بجای اتلاف وقت می توانید به راحتی با خواندن این مقاله نکات مهمی که لهجه را ارتقا می بخشد بخوانید و آنها را در صحبت کردنتان در زبان انگلیسی بکار ببرید.

    صدای Th

    ادای صدای “TH” برای غیر انگلیسی زبانان کار بسیار سختی است و یادگیری تلفظ آن نیز طاقت فرسا است. باید توجه داشته باشید که تمام کلماتی که در زبان انگلیسی با این صدا شروع می شود را به جای “ت” یا “ف” با صدای “ث” تلفظ کنید درست مثل زبان عربی و کلمه “ثٌم” که زبان به پشت دندان های جلو چشبیده و کلمه “س” ادا می شود. تنها تفاوت این صدا در کلمات میزان لرزش حنجره است که در کلمات This، That، They ارتعاش حنجره بیشتر است.

    تلفظ حرف th در زبان انگلیسی

    صدای SH

    فراموش نکنید که صدای “ش” در کلماتی مثل Share، Sharp و Ship با صدای “چ” در کلمات Church و Charge تفاوت دادر و این تفاوت در چگونگی تغییر عضلات دهان است.

    صدای S

    یکی از اشتباهات فاحشی که غیرانگلیسی زبانان مرتکب می شوند. ادای حرف “س” در آخر کلمات جمع است. آنها آخر کلماتی نظیر Churches، Houses یا lunches را بجای “es” اشتباها “is” تلفظ می کنند.

    صدای Ed

    صدای Ed در آخر افعال گذشته انگلیسی یکی از مشکل ساز ترین مقوله های زبان انگلیسی است.

    این نکته را یک بار برای همیشه در ذهن خود داشته باشید:

    افعالی که آخر آن به صدای “t” و “d” ختم می شوند انتهای آنها در حالت گذشته “id” تلفظ می شوند. برای مثال divided، wanted، fainted یا rated.

    افعالی که به صداهای “f”، “p”، “s”، یا “sh” ختم شوند، انتهای آن در حالت گذشته، “t” تلفظ می شود. برای مثال laughed، watched، stopped، washed یا mashed.

    آرام تر صحبت کنید

    گاهی اوقات صحبت کردن با سرعت آرام تر لهجه و صجلت کردنتان را بسیار واضحتر خواهد کرد. عجله کردن در ادای جملات لحن صحبت تان را عصبی و غیرعادی می کند. هم چنین صجت کردن تند وسریع ممکن است لهجه تان بدتر از حدی که هست نشان دهد. بهترین راه برای رهایی از لهجه بد این است که صدای خود را ضبط کرده و پس از گوش دادن به آن کلمات را شمرده تر ادا کنید و اشتباهات تلفظی خود را بگیرید.

    توجه داشته باشید که آرام صحبت کردن به معنی شمرده صحبت کردن است نه این که کلمه کلمه صحبت کنید. اگر خیلی آرام هم صحبت کنید درک جملات برای مخاطب بسیار سخت خواهد شد و لهجه شما نیز اغراق آمیز به نظر خواهد رسید.

    به کتاب های صوتی انگلیسی زبان گوش دهید

    صوت های انگلیسی یکی از بهترین راه های تقویت و بهتر کردن لهجه انگلیسی است اما به شرطی که صحبت کننده صوت خود انگلیسی زبان باشد. برخلاف فیلم های زبان انگلیسی که ببینده از صدا و تصویر برای فهم موضوع استفاده می کند، کتاب های صوتی بدون تصویر است و شما را مجبور به تمرکز به جملات ادا شده ونحوه بیان آنها می کند که باعث می شود مهارت listening شما بیش از پیش ارتقا بیاید.

    با شنیدن این صوت ها مغزتان به صورت ناخودآگاه نحوه ادا کلمات، استرس آنها و افت و خیز جملات را حفظ کرده و باعث می شود لهجه تان در زبان انگلیسی بهبود یابد. برای شروع می توانید از سایت استفاده کرده و کتاب های صوتی را خریداری و دانلود نمایید.

    جملاتی برای تقویت عضلات زبان و تمرکز مغز

    she said Sam saw me in seashore (تمرکز بر روی حرف SH)

    Ali ate eight Arctic apple (تمرکز برو روی صدای a)

    I thought a thought of thinking to thanking you to not threaten me (تمرکز بروی صدای Th)

    می توایند صدها مثال از این قبیل جملات را برای بهتر کردن لهجه انگلیسی خود تمرین کنید تا بتوانید همانند یک انگلیسی زبان صحبت کرده و لهجه خود را بیش از پیش بهبود بخشید. فراموش نکیند که شنیدن تنها کافی نیست و برای بهتر شدن لهجه باید صحبت کنید. اگر کسی را برای گفت و گو سراغ ندارید می توانید در اوقات فراغت خود جلوی آینده بایستید و باخود صحبت کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 پاسخ

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *