یادگیری زبان انگلیسی سریع، بدون دردسر و رایگان!

,
بهترین روش یادگیری زبان - سریع ترین روش یادگیری زبان - یادگیری سریع زبان
  • یادگیری زبان انگلیسی همیشه یکی از دغدغه های افرادی که به دنبال مهاجرتند بوده و هست! در این مقاله با بهترین روش یادگیری زبان در خانه و سریع ترین روش یادگیری زبان آشنا می‌شوید. با رعایت این نکات می‌توانید به راحتی هرچه تمام تر و بدون نیاز به سفرهای خارجه و کلاس، یادگیری سریع زبان انگلیسی را تجربه کنید.

    ۱٫ خود را غرق در زبان انگلیسی کنید

    تابحال به این موضوع توجه کرده‌اید که نوزادی که در کشورهای مختلف به دنیا می آید. چطور زبان آن کشور را یاد می‌گیرد؟ جالب است که هیچ کس به نوزاد تازه متولد شده برای یادگیری دفترچه لغات تهیه نکرده و صوت‌های زبانی پخش نمی‌کند. یادگیری برای کسانی که زبان انگلیسی، زبان دوم‌شان محسوب می‌شود هم از این قاعده مستثنی نیست.
    اگر در کشوری زندگی می‌کنید که انگلیسی زبان نیست، روز خود را با درگیری در زبان انگلیسی پر کنید؛ لیست روزانه خود را به زبان انگلیسی بنویسید، روزنامه‌های انگلیسی بخوانید، به رادیو گوش دهید، خاطرات خود را به انگلیسی نوشته و فیلم‌ها را با زبان اصلی‌شان تماشا کنید.

    ۲٫ دوستان انگلیسی زبان پیدا کنید

    یکی دیگر از نکات بهترین روش یادگیری زبان در خانه پیدا کردن دوستان انگلیسی زبان است. همچنین چندین دوست انگلیسی زبان در شبکه های اجتماعی برای خود پیدا کنید. زیرا دوستان اجتماعی باعث میشوند گرامر انگلیسی شما به شکل چشمگیری پیشرفت کند.

    ۳٫ در مطالعه‌تان با شخصی دیگری همراه شوید

    برای یادگیری زبان نیازی نیست که حتما با افراد بومی و انگلیسی زبان تمرین کنید. همکاری یا باشگاه انگلیسی زبانی را پیدا کنید و روزانه با آنها به زبان انگلیسی صحبت کنید. مزیت داشتن این افراد در اطرافتان انگیزه دادن به یکدیگر است. حل مشکل زبانی دوستانتان نیز باعث بهبود یادگیری زبان انگلیسی‌تان می‌شود.

    ۴٫ از ابزارهای تفریحی استفاده کنید

    یادگیری زبان انگلیسی فقط با دفترچه لغات و یادداشت برداری کمی کسل کننده به نظر می‌رسد. سعی کنید داستان‌های کوتاه با زبان انگلیسی را مطالعه کنید؛ شاید در شروع این کار چالش برانگیز باشد اما اگر ادامه دهید برایتان بسیار جالب خواهد شد. اگر نمی‌توانید کتاب زبان اصلی مورد علاقه‌تان پیدا کنید، می‌توانید مطالب و بلاگ‌های انگلیسی زبان را در اینترنت سرچ زده و آنها را مطالعه نمایید.

    ۵٫ آنلاین باشید

    به نظر من بهترین روش یادگیری زبان در خانه ارتباطات اینترنتی است. چت روم‌ها و فروم‌ها و حتی رسانه‌های اجتماعی جرو راحت‌ترین راه‌های یادگیری زبان انگلیسی و آشنایی با فرهنگ‌های کشورهای مختلف است.

    ۶٫ اهداف واقعی‌تان را مشخص کنید

    برای یادگیری زبان خانه هدف مشخصی تعیین کنید. آیا هدفتان پیدا کردن همکاران خارجی است؟ یا می‌خواهید تعطیلات خود را در کشوری خارجی سپری کنید؟ اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را مشخص کنید و برای رسیدن به آنها تلاش کنید.

    ۷٫ به صوت‌های انگلیسی واقعی گوش دهید

    گوش‌هایتان را به شنیدن زبان انگلیسی عادت دهید، حتی اگر مطالب را متوجه نشوید. با پیشرفت تکنولوژی و اینترنت اکنون به راحتی می‌توانید فیلم‌ها و صوت‌های انگلیسی را به صورت آنلاین تهیه کرده، به آنها گوش داده و زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. هیچ اشکالی ندارد اگر مطلب یا جمله‌ای را متوجه نشدید، می‌توانید به راحتی آن را چندبار گوش داده تا معنای دقیق را متوجه شوید.

    ۸٫ برای یادگیری لغات جدید راه‌حل‌های جالب و مفرح پیدا کنید.

    اگر به خوانندگی علاقه دارید، می‌توانید موسیقی‌های انگلیسی زبان را انتخاب کرده و به آنها گوش کنید. اگر حافظه دیداری‌تان عالی است، می‌توانید یادداشت‌هایی در جای‌جای خانه چسبانده تا لغات جدید دائما جلوی چشمتان باشد. حتی می‌توانید برای لغات جدید جملات خنده‌دار مثال بزنید تا راحت‌تر در خاطرتان بماند.

    ۹٫ فرهنگ‌های کشورهای مختلف را بشناسید

    فرهنگ کشورهای انگلیسی زبان را بشناسید. یادگیری زبان تنها به یادگیری لغات و گرامر ختم نمی‌شود. یادگیری زبان برای برقراری ارتباط با افرادی است که نسبت به شما زبان و تفکرات متفاوتی دارند!

    ۱۰٫ از کاری که انجام می‌دهید لذت ببرید!

    یادگیری زبان در خانه فرآیندی زمان‌بر است. گول تبلیغات یادگیری ۱ ماه و در زمان کوتاه را نخورید. درست است که فرآیندهای زمان‌بر ممکن است کسل‌کننده باشند، اما اگر از انجام آن لذت ببرید هیچ وقت زمان برایتان اهمیت نخواهد داشت. سعی کنید زبان انگلیسی را از طریق حل جداول، خواندن آهنگ‌ها و داستان‌های کوتاه یاد بگیرید. از اشتباه کردن نترسید، گاهی اوقات اشتباه کردن بهترین راه یادگیری است!

    بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی

    اگر می خواهید سریع ترین راه یادگیری زبان انگلیسی را بدانید به جایی خوب مراجعه کرده اید چرا که در ادامه این مقاله راه های یادگیری سریع زبان و راحت ترین روش یادگیری زبان را به شما آموزش خواهیم داد. برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه نیازی به پیدا کردن منابع و کتاب های عجیب و غریب نیست. تنها کاری که لازم است پیروی از روش هایی است که ادامه به آنها اشاره می کنیم.

    قدم اول: دلیل عالی (نه خوب) برای یادگیری سریع زبان برای خود پیدا کنید

    حتما تعجب می کنید که چرا اولین قدم در سریع ترین روش یادگیری زبان انگلیسی، یادگیری گرامر یا کلمات جدید نیست. عجله نکنید! پیدا کردن دلیل اصلی برای یادگیری زبان بسیار مهم از یادگیری کلمات و روش های یادگیری سریع زبان انگلیسی در قدم اول است. پیش از اینکه چگونگی یادگیری زبان انگلیسی را بدانید باید اول بدانید که اصلا چرا می خواهید در کمترین زمان ممکن زبان انگلیسی را یاد بگیرید. همین الان خودکاری را برداشته و دلایل این امر را روی کاغذی یادداشت کنید.

    دلایل واهی مثل “می خواهم زبان انگلیسی را یاد بگیرم چون زبانی باحالی است و کلاس دارد” را فراموش کنید. باخود صادق باشید و از خود بپرسید واقعا چرا زبان انگلیسی برایتان اهمیت دارد.لازم نیست این برگه را به کسی نشان دهید. فقط مطمئن شوید دلایلی را که روی کاغذ یادداشت می کنید به اندازه کافی برای ادامه مسیر یادگیری سریع زبان انگلیسی به شما انگیزه می دهد. در قدم اول هرچه دلایل محکمتر و انگیزه بیشتری داشته باشید زبان انگلیسی را نیز با شدت و سرعت بیشتری فرا خواهید گرفت.

    اگر حین خواندن ادامه مقاله بهترین روش یادگیری زبان انگیزه خود را ازدست دادید بار دیگر به این مرحله رجوع کنید و به خود یادآوری کنید که چرا می خوهید زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

    قدم دوم: دقیقا تصمیم بگیرید که با زبان انگلیسی چه کاری می خواهید انجام دهید و چه زمانی می خواهید برایش اقدام کنید

    من طی ۱۵ سال گذشته زبان های زیادی را بررسی کرده ام و فقط زمانی توانستم سریعتر زبانی را یاد بگیرم که اهداف برای یادگیری مشخص تر و شفاف تر بود.

    در این مرحله، کاغذ دیگری را برداشته و دقیقا هدفتان را از پس از یادگیری زبان انگلیسی بنویسید. برای مثال من می خواهم زبان انگلیسی را در کمترین زمان ممکن یاد بگیرم چراکه قصد مهاجرت به کشوری انگلیسی زبان را دارم یا می خواهم در کارم که مربوط به زبان انگلیسی است موفق تر شوم. اگر هدفتان از یادگیری زبان فقط یادگیری سریع است هدفتان می تواند جاه طلبی باشد. به اهداف خوب و بدی که در ادامه به آن اشاره می کنیمک توجه کنید.

    اهداف بد

    . می خواهم مثل بلبل انگلیسی را صحبت کنم

    . می خواهم به دانشگاه های خارج کشور رفته و ادامه تحصیل دهم

    . زن یا شوهری دارم که انگلیسی زبان است یا می خواهم زن یا شوهری انگلیسی زبان پیدا کنم

    اهداف خوب

    . در ۸ ماه آینده، می خواهم بتوانم به راحتی مقالات انگلیسی را بخوانم و معنای آنها را درک کنم.

    . در ۶ ماه آینده، می خواهم نمره آیلتسم را از ۶ به نمره ای برسانم که بتوانم به راحتی در دانشگاه آکسفورد انگلستان به ادامه تحصیل بپردازم و برای پذیرشم مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد.

    . در ۳ ماه آینده، می خواهم بتوانم با انگلیسی زبانان در مورد مسائل روزمره نظیر آّب و هوا، ورزش و موسیقی به راحتی صحبت کنم.

    همانطور که متوجه شدید اهداف بد موفقیت خاص و مشخصی را تعیین نمی کنند. مثلا در سوال اول مثل بلبل صحبت کردن طی چه مدتی مد نظر است؟ در مورد چه مسائلی باید مثل بلبل توانایی صحبت کردن داشته باشید؟ یا مثلا در سوال دوم منظورکدام دانشگاه است؟ در کدام کشور؟

    قدم سوم: کتاب ها و منابعی را برای یادگیری انتخاب کنید که کمی به چالش برانگیز باشند

    بهترین روش یادگیری زبان تنها به مشخص کردن اهداف آن ختم نمی شود. برای یادگیری سریع زبان باید از منابع و کتابهایی که متناسب با سطح معلوماتتان هست نیز استفاده کنید. پس اگر می خواهید زبان انگلیسی را در کمترین زمان ممکن فرابگیرید این مرحله کلیدی ترین مرحله است.

    اگر سطح زبانی تان هنوز در حد متوسط به پایین و ابتدایی است (برای تعیین سطح به اینجا مراجعه کنید) بنابراین نباید شروع به خواندن مقالات علمی یا روزنامه نیویورک تایمز کنید! این کارعلاوه بر این که هیچ سودی برایتان ندارد، باعث نا امید شدن و از دست رفتن انگیزه تان نیز خواهد شد. در عوض می توانید داستان های کوتاه انگلیسی که برای سطح شما نوشته شده است مراجعه کنید.

    یکی از نکته های اصلی در بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی این است که فراموش نکنید منابعی برای خواندن استفاده می کنید نباید بیش از حد ساده و بیش از حد سخت باشند. اگر سطح تان متوسط است خواندن کتاب داستان های کودکانه و ویکی پیدیا با انگلیسی ساده که خواندنش برای این سطح مثل آب خوردن است، باعث بوجود آمدن اعتماد به نقس کاذب تان خواهد شد. در حقیقت، با خواندن این نوع کتاب های با توجه به سطح زبانی که دارید فقط وقتتان را تلف کرده اید. با دیدن و خواندن کلماتی که از قبل یاد داشته اید سطح زبانی تان هیچ پیشرفتی نخواهد کرد.

    بهترین روش یادگیری زبان در بخش انتخاب منابع، کتابهایی است که با خواندن آنها نیازی نباشد خط به خط به فرهنگ لغت مراجعه کنید اما آنقدر متن برایتان سخت باشد که با خواندن یک پاراگراف و برای فهمیدن کل موضوع و جزئیاتش مجبور باشید معنای چند کلمه را در دیکشنری بررسی کنید.

    قدم چهارم: منابع انگلیسی را پیدا کنید که با اهدافتان همخوانی دارند

    اگر هدفتان صحبت کردن با انگلیسی زبانان در مورد فیلم و سریال است، پس باید فیلم های زبان انگلیسی زیادی را تماشا کنید. اما اگر هدفتان از یادگیری زبان انگلیسی گرفتن نمره برای ادامه تحصیل در دانشگاهی خارجی است پس باید از استادی کمک بگیرید تا شما را برای آزمون آیتلس و تافل آموزش داده و آماده کند. اگر می خواهید در مورد چگونگی صحبت های روزمره انگلیسی مطالبی را یاد بگیرید پس باید در شبکه های اجتماعی به دنبال شخصی باشید تا باشما مکالمه داشته باشد.

    به این خاطر است که در مرحله دوم تاکید داشتیم اهداف را واضح و شفاف بنویسید. اگر ندانید که در ۲ ماه یا ۶ ماه آینده می خواهید در چه جایگاه زبانی باشید نخواهید توانست روش یادگیری مناسبی را برای خود پیدا کنید.

    قدم پنجم: کلمات جدید را فرابگیرید، هرچه بیشتر بهتر!

    اکثر زبان آموزان هنگام یادگیری زبان انگلیسی روی لهجه و قواعد نحوی مکالماتشان تاکید بیش ازحد دارند که این کار کاملا اشتباه است. اگر دامنه لغاتتان بالاتر باشد به راحتی و در کمترین زمان زبان انگلیسی را یاد خواهید گرفت حتی اگر لهجه خوبی نداشته باشید. تقریبا اکثر کسانی که در سراسر جهان انگلیسی صحبت می کنند، زبان انگلیسی زبان دومشان است و دارای لهجه نیتو نیستند. پس انگلیسی زبانان نیتو به لهجه های خارجی عادت کرده اند و دیگر صحبت کردن انگلیسی یک فارسی زبان یا هندی برایشان عجیب و غریب نیست.

    گرامر هم نسبت به دامنه لغات در درجه پایین تری قرار می گیرد. یبشتر انگلیسی زبانان هم نسبت به قواعد نحوی و گرامری انگلیسی اشراف کامل ندارند. هیچ اشکالی ندارد اگر در صحبت هایتان کمی مشکل گرامری هم داشته باشید. نکته جالب توجه اینکه حتی رئیس جمهور آمریکا هم لهجه نیتو ندارد پس اصلا در مورد لهجه تان نگران نباشید.

    قدم ششم: صحبت! صحبت! صحبت!

    اگر میلیون ها صوت انگلیسی را گوش دهید و هزاران کتاب انگلیسی را بخوانید و صدها خودکار برای نوشتن انگلیسی مصرف کنید تا انگلیسی صحبت نکنید نمی توانید انگلیسی را یاد بگیرید.

    بهترین روش یادگیری زبان در این بخش این است که هرجا و در هرصورت که برایتان امکان پذیر است انگلیسی صحبت کنید. یکی از بهترین راه های یادگیری زبان، صحبت کردن با خودتان است! جلو آینه ای بایستید و با خود صحبت کنید، حتی می توانید در مورد موضوعی خاص شروع به صحبت کنید و صدایتان را ضبط کنید تا وقتی کارتان تمام شد نحوه صحبت و بکارگیری کلمات را ارزیابی نمایید.

    قدم هفتم: انگلیسی را روزانه تمرین کنید

    بارها گفته اید این بار هم می گوییم اگر زبان انگلیسی را تمرین نکنید و هر روز به نحوی با آن سروکار نداشته باشید بعد از مدتی به راحتی افت خواهید کرد و نخواهید توانست مثل قبل انگلیسی را صحبت کنید یا معنای جملات را متوجه شوید. درگیر شدن با زبان انگلیسی به طرق مخلتف باعث بالارفتن انگیزه تان برای یادگیری و صرفه جویی در زمان می شود.

    قدم هشتم: اشتباه کنید! اشتباهات گهگاهی یا اشتباهات همیشگی هیچ مشکلی ندارند!

    شکست مقدمه پیروزی است. اشتباه کردن در حقیقت یکی از بهترین و سریع ترین روش های یادگیری زبان انگلیسی است. به یاد داشته باشید که اگر از صحبت کردن بخاطر ترس از اشتباه شانه خالی کنید هیچ وقت سطح زبانی و میزان تسلط در صحبت کردن زبان انگلیسی ارتقا پیدا نخواهد کرد. به عبارت دیگر هرچه بیشتر اشتباه کنید سریعتر زبان انگلیسی را یاد خواهید گرفت!

    توصیه نهایی تیم کافه یادداشت برای سریع ترین روش یادگیری زبان انگلیسی این است که هیچ وقت از یادگیری زبان انگلیسی نا امید نشوید. هیچ وقت برای یادگیری دیر نیست و فراموش نکنید که به قول معروف کار نیکو کردن از پر کردن است.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    5 پاسخ
    1. نسرین
      نسرین گفته:

      هزاران بار سپاس از شما
      چون این حرفا فقط برای یادگیری زبان نبود واسیه یادگیری و پیشرفت تو هر زمینه ای مفید بود
      و خوشم میاد همچین نوشته هایی رو میخونم و دوس دارم همچین آدمای وجود دارن . بازم سپاس
      I LOVE YOU

      پاسخ
      • احسان عطایی
        احسان عطایی گفته:

        سلام
        خواهش میکنن ?چقدر انرژی گرفتیم با این کامنت زیبا
        ممنونم که سایت ما رو دنبال می کنید

        پاسخ

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *